hi folks,
bij deze dan een topic waar ik mn " vis-ei" in kwijt kan.
trap af met een avontuurtje afgelopen December...
Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis..
3 weken ervoor kreeg ik het idee om een kleine voercampagne op te zetten,
Aangezien het toen bijna december was en ik het water nauwelijks kende ben ik begonnen met slechts minimaal te voeren en zeer verspreid.
Dit bedoelde om de vissen zo bezig te houden en zo te laten wennen aan de situatie
(dus de betreffende stek, met het aas, en langdurig op de stek zijn.)
Ik had al een keer een paar uurtjes gevist tijdens het peilen na een weekje voeren ongeveer, niets gevangen, zoals verwacht.
Bij het peilen ben ik een hoop obstakels tegengekomen onderwater, ik ben er ook al veel loodjes(!?) kwijtgeraakt tijdens het vissen.
(ik vermoed dat ze tussen de basaltblokken rollen o.i.d.?)
Anyway, ik wist wat ik wou weten en ben huiswaarts gekeerd.
de weken daaropvolgend ben ik netjes elke dag na het werk mn halve boilies blijven voeren. netjes 1 voor 1 als een mini frisbee het kanaal in. ik werd er steeds beter in.
Halve boilies omdat deze beter blijven liggen op schuine taluds en minder stroming pakken.
De 3e voerweek was aangebroken, ik zat er smaandags al mee in mn hoofd om vrijdagnacht te geen vissen en dan zaterdagmiddag 12u huiswaarts te keren zodat het vrouwtje ook haar quality time krijgt
In de loop van de week nog wat spulletjes gehaald, boilies gechopped, gesoaked, foudraal netjes ingepakt inclusief shelter-system (zacht weer, maar veel regen en wind)
Zelfs de banden van de fiets en fietskar opgepompt, er mocht niets misgaan!!
Vrijdagmiddag 17:30
Ik ben net thuis van me werk en ik had onderweg naar huis nog een handje choppies verspreid om de vissen alvast lekker te maken (haha).
stuk of 32 "kwartjes" boilie dus maar 8 boilies verspreid over een 4tal hotspots.
Ik ben zoals gewoonlijk na het eten meteen in touw om alles in te pakken etc, en na de dagelijkse verplichtingen en nog wat quality time met het vrouwtje is het tijd om te gaan.
Om 22:00 ben ik op pad..
pff, ik moet echt me rijbewijs halen.. 25 jaar en dan nog met zon zware rotkar.. pff zucht, " steun". Maar daar wordt aan gewerkt! Hopelijk dit jaar nog.
Anyway, rond kwart voor 11 kom ik aan op de stek en begin met alles opzetten etc.
En binnen een half uurtje staat alles en begin ik met de hengels te beazen, Mesh bags maken, uitgooien etc.
Dit is een ritueel waar ik best traag in ben, maar hey, het moet wel perfect zijn
Het is ongeveer 23:45 en ik zet de ketel op voor een bakkie Decaffeinato, en begin met het rollen van mijn slaapmutsje.
Ik check de baitrunners, piepers, receiver en alles nog een keer en dan nestel ik me lekker in mn slaapzak.
rond 01:00 ga ik slapen vol verwachting, met de wekker op 07:00 voor eventuele scheepsvaart.
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZz
Om 7u gaat de wekker en ik besluit na een bakkie koffie en een rokertje om de hengels iets te verplaatsen, behalve die ene hengel die ik goed vond liggen recht in de vaargeul voor het begin van de sluis
Want deze had een meshbag met choppend boilies en ik was er vrij zeker van dat dat nog om het haakaas lag.
enkele uren later zou het dus blijken dat die hengel die ik had laten liggen begon af te lopen.
Ik had net gesmst naar mn maat dat het waarschijnlijk niets zou worden, en stond net met een bakkie koffie bij de hengels genieten van de eerste zonnestralen die hemels aanvoelden..
Wat erna gebeurde was als een roes, ik pakte de hengels van de pod en de vis werd tactisch van de obstakels weg gedrild.
Schepnet pakken, en hoppa.. ik kon het amper geloven, een decemberkarper, en dat nog wel van het kanaal!
ongeveer 70cm en 18 pond. Ik ben tevreden.
Jammer dat de foto zo overbelicht is, maar de zon stond recht op me en ik had geen zin om te gaan stuntelen met de cam terwijl de vis op de mat lag.
Anyway, na de vis ongeschonden en met hervonden kracht teruggezet te hebben ben ik rustig de spulletjes gaan inpakken etc.
en om 12 uur ben ik zonder verdere aanbeet maar toch blij als een kind huiswaarts gekeerd.
Ik heb nog 1 week doorgevoerd, en nog 1x een kleine sessie gevist maar niets meer gevangen.
Met voeren gestopt vanwege tijdgebrek en kerst en nieuwjaar voor de deur.
Nu is het 3 weken later, en het begint wer te kriebelen ondanks het hondeweer van de afgelopen dagen en komende week.
Ik heb het gevoel dat we zaterdag of misschien zelfs zondag nog wel een paar droge perioden krijgen.
Ik heb in ieders geval een pen-sessie in mn hoofd, hopelijk dit weekend...
Ik houd jullie op de hoogte
gr SF