Ai das waar!
Ik heb het blogje niet meer afgemaakt i.v.m. een flinke ontsteking in mijn onderkaak.
Ik had dit vrijdagavond al door, maar ik moest en zou gaan vissen de volgende dag!
Tot aan een uur of 3 heb ik de pijn weten te onderdrukken en toen ben ik gaan opruimen.
Die avond werd de pijn zo erg dat ik maar naar de huisartsenpost ben gegaan (had ik vrijdag al moete doen (lul).
Vandaar dat ik er niet meer aan gedacht heb, mijn oprechte excuses.
Vandaag ben ik ook nog thuis, ik heb geen oog dichtgedaan en zou eigenlijk van 6 tot 2 moeten werken. maar ik had echt zoveel pijn dat ik maar besloten heb om thuis te blijven.
Anyway, zaterdag:
Rond een uur of 5 vertrokken naar de stek, aankomst kwart over 5.
Na het opzetten, optuigen en uitwerpen in het donker is het 6u ongeveer.
ik was nog erg vermoeid (vroeg op, en flink wat pijnstillende middelen in het bloed)
En ben eigenlijk meteen een tukkie gaan doen in mn stoel.
Rond 8 uur werd ik wakker en heb mn maat wakker gebeld.
Hij was nog erg brak en zou rond een uur of 9-10 aanschuiven.
ik gooi alvast een paar stukjes boilie op zijn geplande stekjes.
Ook besluit ik om met 1 hengel een meter of 50 verderop te gaan liggen in een ander zonniger gedeelte van het water (overigens nog nooit iets aan die kant gevangen)
Zo heeft mn maat ook wat meer ruimte om zn ding te doen.
Terwijl ik 1 van de hengels aan het verplaatsen begint mn receiver te piepen...
(Nondeju zul je altijd zien als je net 50M van je hengels afstaat!)
ik pleur mn hengel, steuntjes etc neer en sprint met een rotgang terug naar die hengel.
Aan de piepjes te horen zijn er 2 mogelijkheden:
1.De vis is niet zo groot en heeft flink wat moeite om het lood mee te slepen dor de bladeren
2. het is een respectabel formaat karper die op zn plek flink aan het schudden is met zn kop om de haak te lossen
Ik pak de hengel op en maak contact,
Al snel voel ik dat dit waarschijnlijk geen karper is maar eerder een zeelt of giebel.
Maar toch ben ik wel blij, in ieders geval al actie gehad.
na een korte dril van nog geen 5 minuten kan ik een dikke vette giebel scheppen.
Zn buik was zo rond als een tennisbal en zn ontlasting was verdacht rood-achtig (fresh fruit boilies en pellets haha)
Daaruit maak ik op Dat er niet veel andere vissen van het voer hebben gegeten en dus de karpers dit deel van het water zelden opzoeken in de koudere perioden.
Want veel mer als een handvol (tennisballetje ) heb ik hier de afgelopen weken niet gevoerd tijdens de sessies.Dit zal strax mede gaan bepalen dat we hier voorlopig niet meer gaan zitten op deze stek.
Hondepoep is ook een bepalende factor maar daar kom ik later op terug (bah!)
De vis is gevangen op een rigje van pakweg 12-14 cm,
Korda hybrid Stiff, met een PietV longshank haak maat6, shot on the hook, hair voor 10-12mm aas.
Semi-fixed lead system van pietvogel, omdat het lood in een dikke laag bladeren valt.
Met inlinelood zou de combirig als antenne omhoogsteken lijkt me.
Voor de worp fixeer voortaan ik mn rig met pva tape op het lood (thanks CF, for the tip!)
In het meshje zit wat verkruimelde en halve fresh fruit en irisch cream boilies (gesoaked in tijgernoot liquid en licht gepaneerd met tijgernoot stickmix) en een stuk of 20 kleine 6mm pellets (fresh fruit)
Het haakaas soak ik altijd heavy, meestal ook met een dip i.p.v. een liquid.
na het plaatsen op de hair hang ik de sticky en shiney boilie in de poederigestickmix en schud het emmertje flink.
Zo komt het aas helemaal onder te zitten als een gepaneerde schnitzel (haha)
Ik weet niet of het al eens is uitgevonden hoor, maar ik heb er al menig vis op gevangen
Als je opnieuw uitgooit: gewoon even de boilie droogblazen, opnieuw dippen en gewoonweer "paneren", nu zal de haak ook helemaal onder zitten, wat in mijn opzicht ook helemaal niet erg is.
haha daar ging ik weer (met mn Nerdy getyp haha)
Anyway, rond een uur of 10 kreeg ik nog 2 tikken op een top van de hengel alleen dit bleef verder stil helaas. Buiten het gezwem tegen mn hengeltop van "Schele Jan" de gebruikelijke gast-eend die bijna 100% blind is.
Schele jan is een verhaal apart, we hebben hem afgelopen sessie zo genoemd
Hij is in de sessie ongeveer 15x tegen mn hengeltoppen aangezwommen (de sukkel)
Maar we jagen hem nooit weg, hij is al verstoten van de rest van de eenden en komt graag bij mensen in de buurt (eten he..)
Hij heeft al vele littekens van katten/rot-kinderen die in hem een makkelijk speeltje zien, en hij is altijd als laatste erbij als er brood gevoerd wordt.
Dus hij krijgt van mij altijd brood met boter en pindakaas. En we hebben al menig kat en kind weggejaagd die het op hem gemunt hadden.
soms is het wel irritant dat hij steeds tegen mn hengels aan zwemt maar hij doet zn best om uit te kijken dat zie je gewoon, en het houdt me wel scherp op de visloze dagen.
Iedere keer weer bezorgen de piepjes me weer hartkloppingen.
En soms is het gewoon grappig om te zien hoe hij 2x in 30seconden zn kop stoot haha
respect voor schele jan, respect dat hij weet te overleven haha....
anyway, rond een uur of half 11 komt mn maat aan.
Het zonnetje begon te schijnen en toen bleek hoeveel hondepoep er wel niet lag.
gatverdamme. gelukkig kijk ik vooral daar altijd goed uit waar ik loop en heb ik altijd laarzen aan. mijn spullen gaan ook altijd op een zeil of vuiliszak o.i.d odat die in ieders geval niet vies/nat worden!
Voor hem was het genoeg om over de zeik te gaan en zn spullen niet uit te pakken.
Strontziek werd hij ervan. wat ik wel kan begrijpen als je daar op je flitsende nikes loopt.
Hij is er wel de gehele dag bijgebleven, wel tof hoor, maar een beetje raar.
Ik vond het zonde dat hij wel zn spullen had meegesjouwd maar niet de moeite nam om een hengel uit te leggen.
Omdat ik toch een hengel had verplaatsd naar de andere vijver, heb ik nog maar een steuntje opgezet voor een 3e hengel, hengel opgetuigd en erin gelegd op het vooraf door mij gemaakte voerstekje.
"Deze is voor jou alsie gaat..met je gemauw" helaas mocht het niet zo zijn...
we hebben nog tot een uur of 3 zitten theeleuten daar, ik heb mn hengels nog met enige regelmaat verplaats maar zonder resultaat.
Mooi weer, en veel azende snoek, maar geen karper te bekennen.
Mn kaak/keel begon ondertussen echt zeer te doen en begon stilletjes aan wel naar huis te willen. dus toen ben ik rustig aan aan het inpakken gegaan en rond 4u huiswaarts gefietst.
We hebben besloten dat we volgend jaar dit waterstelsel eens flink gaan belagen en alles noteren (ook als we niets vangen) zodat we een beetje zicht krijgen op waar de vissen zich bevinden in welke weerssituatie/tijd v/h jaar.
Ook vele peilsessies zullen er gemaakt moeten worden, maar ik ga dit proberen te combineren met toch een klein beetje vissen om me toch meer te motiveren om de boel in kaart te brengen.
Mn maat "doet niet aan peilen" dus ik sta er wat dat betreft alleen voor helaas.
Helaas zijn de komende weken bijna alle wateren dichtgevroren dus ik denk dat ik de hengels + molens maar eens een goede onderhoudsbeurt ga geven.
Wellicht nog een peil/vissessie op het kanaal maar daar later meer over.
gr SF
Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 20:17:19(UTC)
| Reden: Niet aangegeven