hallo,
Ben net terug van 2 nachten vissen hier korte samenvating:
Zaterdag ochtend spulletjes gepakt en met een maat in barneveld op een voor ons onbekend water gevist.
We kwamen uiteindelijk om 5 uur eind van de midag aan ( eerst op een camping geweest met me maatje om zijn schoonouders te helpen)
Bij aankomst zag het er allemaal mooi uit en we besluiten onze spullen op te zetten op de uitgekozen stek.
uitzicht vanaf onze stek:
Snel de spullen opgezet en vervolgens ben ik de dieptes onder ogen gaan nemen.
Al snel werd duidelijk dat het een hele diepe stek was.
1 meter voor de kant was het een halve meter en 3 meter uit de kant al meteen 4 meter, Verder naar het wijd toe werd het alleen maar dieper tot ongeveer 10 meter. Verder was die over het hele stuk zo zonder ondiepere stukken of intresante kuilen.
Ik moest dus op mn gevoel afgaan waar de vis zich ophielden.
Ik besluit mn linker hengel 5 meter uit een stuk naar link vanaf mn hengels te vissen op zon 4 meter water, en mn rechter hengel meer naar het wijd toe op een meter op 7 diepte. Als haakaas een snowman en voer ook wat boilies verspreid eromheen.
Hengels Net in en nu maar wachten !
Ik besluit mn mayonaise emmer te pakken als stoeltje, en onder genot van een sigaret het water te observeren want had naast dieptes geen andere aanweizingen om een goeie stek op het oog te hebben.
Helaas heb ik geen enkele leven weten te zien. Meerkoeten duikten nergens en aan de oppervlakte was niks tezien.
Helaas Bleef het op een vage aanbeet sochtend na doodstil.
En we besluiten begin van de midag op te ruimen en richting hlem tegaan.
In haarlem aangekomen had ik er nog geen genoeg van er moest een karper gevangen worden!
Dus ik besluit in mn 1 een nachie te pakken op een voor mij bekend water.
Rond 7 uur savonds heb ik mijn spullen staan op 2 vertrouwde stekken mn Snowman laten landen met een paar boilies er verspreid omheen.
Vol vertrouwen mn hengels ingelegt:
Al mn spullen zijn gereed en vol grote verwachting die ik soms beter niet kan hebben wacht ik op de eerste fluiter.
b
Ik steek een sigaret neem een paar hijsen en me linker hengel gaat er met een rotgang vandoor!!!
Ik besluit mn hengel snel op te pakken en voelde een goeie druk achteraan mn lijn.
als snel werd me duidelijk dat ik me heb vergist en het bleek een kleine schub tezijn maar bere sterk!
17 pond toch een mooie vis.
De 1e was binnen en snel ook, ik gooi beaas mn hengel opnieuw ondanks het aas nog vers was (bijgeloof).
Het bleef even stil op een brasem na van mn rechter hengel.
Tot een uur of half 10 toen mn rechter delkims tot leven kwam.
Een langzame run werd verzilvert en na een paar minuten komt er een mooie spiegel mn nieuwe onthaakmat uittesten.
19 pond spiegel !
Opnieuw mn hengel terug gelegt en besluit rond half 1 te gaan slapen.
Snacht wordt ik gewekt door een run weer op mn rechter hengel.
Heb niet op de tijd gelet dus weet niet hoelaat het was.
29 pond schub:
Ik besluit snel weer verder te slapen.
De rest van de nacht verliep stil en sochtend rond half 7 gaat mn rechter pieper weer tekeer.
Na de vis geland te hebben. wist ik dat het om een mooie schubkarper ging waarvan ik het gewicht niet heb gewogen.
Ik besluit snel een foto te maken en hem terug te zetten.
Mooie schub kon mn snowman niet laten liggen:
Beide hengels opnieuw ververst maar zonder suc6 en ben rond 4 en gaan opruimen.
Al met al 4 mooie vissen in korte tijd erbij en mn tellen staat nu op 16 vissen dit jaar
mvg