55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
hallo mensen.
is er een manier om tijgernoten te kleuren met een kleurstof? ( bijvoorbeeld groen of rood ofzo ) en hoe doe je dit???? ik weet dat er wat aas fanaten hier zitten dus wie weet of ze mij kunnen helpen ermee.
alvast bedankt |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
KlikDoor de kleurstoffen tijdens het weken toe te voegen gaan deze zich in de noot vestigen. Hierdoor krijt de tijgernoot de kleur die je zou willen hebben. Zelf zou ik dit in een apart pannetje doen!!!! En ook opletten tijdens het voeren met de schep bijvoorbeeld!! Het is wel leuk om te doen, maar heb er nooit heel veel meerwaarde in gehad. Dan pak ik wel een tijgernoot met een immitatie maisje erop oid. (volgens mij heeft AVK ze ookal te koop als haakaas) Succes |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Rode bietensap kleurt alles. Of kleurstof dat door voeding van vogeltjes gemengd wordt kan ook. Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 17:03:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
Robinred? Dat werkt volgens mij alleen van binnen uit. Moet je dus eerst eten voordat je ervan verkleurt. Weet niet zeker hoor. Bewerkt door de gebruiker maandag 24 juni 2013 17:10:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 2-2-2013(UTC) Berichten: 54
|
ik zou het niet doen, gewoon omdat ik meestal goed vang op lichte kleuren pop up zoals wit of roze dis is lijkt mij niet handig. en geen meerwaarde
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Quote:Zelf zou ik dit in een apart pannetje doen!!!! En ook opletten tijdens het voeren met de schep bijvoorbeeld!!
Natuurlijk omdat de kleurstoffen anders in je dure pannen komen. En tijdens het eventuele voeren ervan in je kleren en achter je oren! Ik vis veel met tijgernoten en zit dan ook regelmatig onder de shit. Hehe Knalle met die voerschep en spod! |
|
|
|
|
|
Mis ik iets? Wie heeft het over Robin Red? |
|
|
|
|
PatricS schreef:KlikDoor de kleurstoffen tijdens het weken toe te voegen gaan deze zich in de noot vestigen. Hierdoor krijt de tijgernoot de kleur die je zou willen hebben. Zelf zou ik dit in een apart pannetje doen!!!! En ook opletten tijdens het voeren met de schep bijvoorbeeld!! Het is wel leuk om te doen, maar heb er nooit heel veel meerwaarde in gehad. Dan pak ik wel een tijgernoot met een immitatie maisje erop oid. (volgens mij heeft AVK ze ookal te koop als haakaas) Succes hey patrick bedankt voor je antwoord. de kleur gaat dus tijdens het weken in de noot zitten? of is het miss beter om noten te pakken zonder velletje er om heen?? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
en wat is de verhouding ongeveer? |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 313
|
DavidT schreef:Mis ik iets? Wie heeft het over Robin Red? Robin Red wordt als kleurmiddel door kanarievoer gedaan... |
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling? |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:hey patrick bedankt voor je antwoord. de kleur gaat dus tijdens het weken in de noot zitten? of is het miss beter om noten te pakken zonder velletje er om heen??
Op de site van mijn link staat per kleur aangegeven hoeveel gram nodig is per kilo om je boilies goed te laten kleuren. Dus stel 1 kilo tijgernoten 2-5 gram (als de verpakking aangeeft voor boilies 2gram) Je hebt voor je tijgernoten iets meer nodig dan voor boilies. De tijgernoot hoef je niet te ontvellen. En uiteraard kook je de kleurstof mee. Lets call them "Disco nuts" of "saturday night tigers" |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Lijkt inderdaad niet duur! Wat is de verhouding? Want dan kan de verhouding tussen duur en goedkoop ook nog eens verschillen |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
PatricS schreef:Lijkt inderdaad niet duur! Wat is de verhouding? Want dan kan de verhouding tussen duur en goedkoop ook nog eens verschillen Voeg een eetlepel toe aan een liter water en verbaas je van de kracht. Maar al zou je een half flesje aan de pan toevoegen, 1 € |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-9-2012(UTC) Berichten: 182
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
mij hebben ze de tip gegeven om een eetlepel of 2 robin red bij je water te doen als je ze laat weken en in dat zelfde water ze koken
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 79
|
Of de noten laten weken in canthaxanthine. Is een stof die ze gebruiken in de vogelindustrie om vogels mee op te kleuren. Let op straf spul en nog redelijk duur ook. Maar is natuurlijk te zien hoe geconcentreerd het is. Vroeger eens mee geëxperimenteerd en de gele kanarie was een oranje geworden. Weet natuurlijk niet wat het effect is op vissen maar die stof zit inderdaad ook in robin red maar dan wel in kleine mate.
|
|
|
|
|
Robin Red is een mix van meerdere ingrediënten van Haith's. Vogeltjes kleuren hoeft niet met de mix van Haith's. Kan met alleen paprikapoeder of alleen rode peper. Als het maar rood is. Dat deze poeders in Robin Red zitten betekent niet dat Robin Red dé kleurstof is om vogeltjes hun kleurtje te geven. Caroteen wordt ook gebruikt. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Krijgen we straks niet allemaal koi karpers zo?? Ben geen kleur goeroe maar als ik iets over verkleurende vogels hoor krijg ik sterk het idee dat het misschien ook zo bij vissen ZOU kunnen werken..
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
ze zeggen dat karper die veel Robin Red hebben geten wat rode kleur krijgen op de buik . zou begod nie weten of het waar is .
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Het is waar volgens Luc de Beats. Hij schreef er over in zijn boek. Een karper op La Max dacht ik,had zoveel van die rode balletjes gegeten dat zn buik er rood van kleurde |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.