10 ponder Lid sinds: 19-6-2013(UTC) Berichten: 68
|
Lodewijk post de resultaten a.u.b
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 20-4-2013(UTC) Berichten: 66
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Korda goo mischien een idee!,
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 79
|
Wie zegt dat het aan de kleurstof ligt? Ligt misschien wel aan de bereiding van de noten...
Misschien een idee maar waarom niet koken onder druk zodat de vloeistof dieper indringt? Probeer eens een paar noten in een drukpan te koken en wie weet... Of een ander spoor waar ik op zit te denken. Als je de noten nu meerdere keren invriest in kleurstof? Of misschien vacuum trekken?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
dat denk ik ook. inweken in water met de kleurstof, koken onder hoge druk in dezelfde kleurstof. Lijkt me de meest logische verklaring
gr SF
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 20-4-2013(UTC) Berichten: 66
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Koken onder druk zorgt er alleen voor dat het kookpunt lager ligt. Dus voegt weinig toe!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
wie niet waagt wie niet wint. heb je het zelf thuis al geprobeerd dan, onder druk koken met kleurstof? ik weet niet of het werkt, maar ik denk ook niet dat je dat zo schraal onderbouwd kunt afserveren.... just my 2 cents gr SF
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik heb het ook geprobeerd met verschilende soorten Kleuren van Ander merken enz. Het ligt niet daaraan! Je moet het doen met de witte gepelde noten van avk. Die laat je weken in kleurstof, koken en dan nog laten staan!
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 21-4-2013(UTC) Berichten: 12
|
AVK heeft ze te koop dat noemt daar high visuals en ik,michiel en axel hebben der al heel goed opgevangen dat is meestal dressuur doorbrekend omdat niemand er bna mee vist
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
hier ook inmiddels skinless nootjes binnen gekregen. ze staan nu te weken |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
En hoe is het nu afgelopen met de rode noten? Ik heb er nu zelf rode gereed staan en hier zijn ze goed!
Groeten
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
De hogedrukpan voegt inderdaad weinig toe. Alleen de bereidingstijd is korter. Gewoon eten wordt er ook niet anders door. Mijn runderlapje smaakt uit de drukpan net zo als na het sudderen. Door de druk ligt het kookpunt trouwens hoger. Snelkookpannen van 10 liter heb je al vanaf 55 euro. Wanneer je vaker koot het overwegen waard.
De toegevoegde stoffen trekken tijdens het weken al in de noten en wanneer je ze na het koken nog even in het kookvocht laat staan trekt er nog veel meer in.
WIKIPEDIA: Als de pan afgesloten en verwarmd wordt, loopt de temperatuur van het water op. Bij een temperatuur van 100 °C gaat het water door de toegenomen druk nog niet koken. De pan zal sissen doordat het verdampte water ontsnapt. De druk in de pan zal toenemen, tot de ingestelde druk bereikt is. Vanaf dat moment blaast de pan stoom af via de overdrukklep. Door de hogere druk kan de temperatuur van het water en van de stoom die in de pan zit oplopen tot zo'n 120 °C, waardoor de gerechten veel sneller gaar zijn dan bij koken in een traditionele pan bij 100 °C.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ze zijn perfect geworden hier |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Lodewijk schreef:ze zijn perfect geworden hier Vangen ze nu beter?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2013(UTC) Berichten: 23
|
Om tijgernoten goed te kleuren moet je eerst kleurstof mengen/oplossen in water. Beste is om dit een nacht te laten staan alvorens er noten aan toe te voegen. Ongeveer 2 tot 5 gram is voldoende. De volgende dag de noten erbij en deze zuigen zich vol met het gekleurde water. Kleuren mengen kan natuurlijk ook of gekleurde noten mengen is ook iets nieuws. Weet dat het op sommige wateren leuke effecten kan hebben. Oh ja, je kunt natuurlijk ook de noten nog een andere smaak mee geven door smaakstoffen (dus geen flavour) aan het water toe te voegen. Al zijn de meningen wel verdeeld over het smaak veranderen van de noten.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.