45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Gisteren zoals aangekondigd dagje verlof genomen en gaan vissen, ik had in een priveput een plaatsje gekozen van zowat 5 meter breed, aan de linkerkant was wat begroeiing te zien, ik had er reeds bij geworpen zonder bollie en wier kwam makkelijk mee, aan de rechterkant...rietstengels van zowat 2 meter hoog........rond 7uur lagen mijn 3 hengels te water met die verschillende bollen, dus een voertje gemaakt met eigenlijk vooral mais, rond 10 uur kwam er wat activiteit rond mijn aasplek, ik zei tegen mijn vrouwtje: tzal spoedig bingo zijn, ik had het pas gezegd en de linkerhengel nummer 1 met een kleine spicy bollie stoof weg, ik had mijn molen nog nooit of te nimmer zo snel zien draaien, bij het aanhalen voelde ik meteen dat het een kanjer was, ik had moeite om hem naderbij te drillen, na zowat een kwartiertje kreeg ik hem op zowat 5 meter van mij, ik had hem wel nog maar amper boven gekregen een schimp opgevangen van toch wel een machtige spiegel, ik probeerde naderbij mijn schepnet te raken, net toen ik het wilde nemen, schoot dat beest links weg in het wier, geen houden aan, plots voelde ik niks meer, toen ik ophaalde bleek mijn foxhaak open geplooid, was een nummertje 10, had als tip van de ervaren Frank Lust gekregen om geen te grote haken te gebruiken, vandaar, tuurlijk was ik teleurgesteld, ze hadden met vooraf gezegd dat er zeker +10 en +15 kg karpers opzaten, nu wist ik zeker dat het zo was.........., dus nieuwe rig gemonteerd en terug op dezelfde plaats gegooid, een kwartier later hing hengel nummer 3 met een kleine white chocolate bollie ervan door, bij aanhalen voelde ik meteen terug veel weerstand, na 10 minuutjes en 5 meter verder kreeg ik een glimp van een mooie schubbie, die was waarschijnlijk geschrokken van mij te zien en stoof verdorie direct naar de rietstengels, weer kon ik die niet houden, nochtans wist ik heel goed mijn slip af te stellen bij vorige vangsten, na zowat 5 minuten vast te hebben gezeten in de rietstengels kwam mijn lijn los, zonder vis weeral, bij ophalen, verdorie weer een foxhaak deze keer nummertje 8 opengeplooid..........type haak weet ik niet uit mijn hoofd, kan ik later nog posten, materiaal staat verder in een garage. Dus andermaal een nieuwe rig gemonteerd, dan was het een tweetal uurtjes stil, plots een dubbelrun op hengel 2 en 3............bij het aanhalen voelde ik op beide hengels enkel lucht, uitgespuwd en door de andere lijn gezwommen denk ik..........verdorie,en oja tussendoor een kleine1(ongeveer 1 kilootje) kroes opgehaald met een 20 mm bananenbol, strange, bal kon niet eens in zijn muil................daarna niks meer en rond 15 uur enorm teleurgesteld, met vragen.......opgekraamd. Vraag 1: plooien dergelijke haken zo makkelijk,? had nochtans enkele weken geleden met die hengel 3 een spiegeltje van ongeveer 7,5 kg gevangen, en nu een geplooide haak? Vraag 2: ligt het aan mij? Die dubbelrunmisser waarschijnlijk wel, maar geplooide haken?, neen takken zijn er niet in dat water, ook geen meervallen, verleden seizoen nog met een hark doorgetrokken op die stek en andere stekken. Vraag 3: wat is nu de beste karperhaak? Mijn zelfvertrouwen heeft nu wel een ferme deuk gekregen, maar ik prefereer nog liever een geplooide haak, dan dat die kanjers rondzwemmen met een haak en onderlijn in hun muil............. Ik keer er zeker terug, maar niet met foxhaken! Ps. Als ik na het posten, blunders of fouten zie, pas ik die wel aan. Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 juni 2012 07:58:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |