logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
sebastian25  
#41 Gepost : donderdag 28 juni 2012 23:39:10(UTC)
sebastian25

15 ponder

Henk Haarlem schreef:
sebastian25 schreef:
Ik zie persoonlijk ook absoluut niet het voordeel van backwinding behalve de eventuele klinken die je in je lijn zou kunnen krijgen.

Meer controle over de vis? Ik vraag het me af. Als de vis er als een gek vandoor gaat laat je toch de slinger los en laat je die zijn gang gaan, maar wat als de vis ineens stopt of de afslag neemt. Je lijn valt in 1 klap slap doordat die slinger nog even iets door draait.

Daarbij vind ik het geluid van de slip heerlijk en is die nog nooit blijven hangen.

Hieruit is duidelijk dat je niet weet hoe backwinding te werk gaat, Sebastian.
Dus dit is een mening zonder kennis.

En persoonlijk vind ik het klappen van de staart op de mat een mooi geluid.

Ik denk dat je mijn tekst iets te serieus hebt gelezen Henk. Ook door de manier van schrijven, want de tweede alinea was eigenlijk meer vragend bedoelt (vandaar het ''ik vraag het me af'' ) Schamen .

Ik weet wel wat backwinding is, maar dat is puur door beeldmateriaal. Als ik zie hoe sommigen lopen te klote en veel te veel druk op de hengel/ lijn zetten lijkt mij de controle niet wat controle zou moeten zijn. Zodra de vis er dan echt vandoor gaat laten sommige de hendel los. Dan ben je toch gezien?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 juni 2012 23:41:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#42 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 08:10:49(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Volgens mij heeft Henk op NIETS slecht/verkeerd gereageerd, ik had enkel backwinding verkeerd begrepen, en dat zorgde voor verwarring, das al, dus aan iedereen/ bedankt voor alle tips en reacties tot dusver, en blijven tippen en reageren, worden we enkel beter van!
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Henk Haarlem  
#43 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 12:14:49(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
sebastian25 schreef:

Ik denk dat je mijn tekst iets te serieus hebt gelezen Henk. Ook door de manier van schrijven, want de tweede alinea was eigenlijk meer vragend bedoelt (vandaar het ''ik vraag het me af'' ) Schamen .

Ik neem ieders schrijven serieus anders ben je respectloos, ben wel alert op grapjes, die maak ik zelf ook wel eens.
Het is wel moeilijk om via toetsenboord je duidelijk te maken dan wel iemand te begrijpen wat ie bedoeld

Ik weet wel wat backwinding is, maar dat is puur door beeldmateriaal.
Als ik zie hoe sommigen lopen te klote en veel te veel druk op de hengel/ lijn zetten lijkt mij de controle niet wat controle zou moeten zijn. Zodra de vis er dan echt vandoor gaat laten sommige de hendel los. Dan ben je toch gezien?

Kijk dat is nu jammer als je iets heb gezien van iemand die het zich niet eigen heb gemaakt, en staat te stuntelen.
oefening baart kunst, ook ik maakte me foutjes in het begin, maar dan alleen de eerte dag, oefenen op een run watertje met veel en klein helpt.

En de hendel laat je niet los tenzij je de beugelarm tegenhoud met je vingers, die de beugelarm blijft opvangen met een poging van de vis.
Kan best een gevoelig moment zijn op de vinger toppen, maar zoals ik in een eerder topic zei, ik ben geen mietje.Knipoog

Tik 'm aan!

Maar blijf bij me besluit om het niemand meer aan te raden.Nee hoor
veel te veel onbegrip hier voor, dat heb je met die slip generatie. Breede lachd

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#44 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 13:20:28(UTC)
Mister X

50 ponder

Kan heel kort zijn Gamakatsu Super Hook of Super Snag. Hebben mij nooit in de steek
gelaten! Haken zijn betrouwbaar gaan langer mee. Kies voor maatje 6 of 8 kleiner niet
nodig. Gamakatsu is nummer 1 van de wereldproductie haken, gezien mijn track record
kan ik niets anders als gelijk geven. Laat je niet verassen tijdens het vissen zien is geloven Knipoog

PS: Volgende keer geen "snoepgoed" advies aannemen van "vreemden". Voor je het weet
gedoemd, lig je gekneveld in een busje! Kijk altijd even op internet of je negatief/positief
ervaringen kan vinden/lezen. Via deze weg acher de gamakatsu haken gekomen god zij dank Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 juni 2012 14:41:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#45 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 14:44:25(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Jowan schreef:
Kan heel kort zijn Gamakatsu Super Hook of Super Snag. Hebben mij nooit in de steek
gelaten! Haken zijn betrouwbaar gaan langer mee. Kies voor maatje 6 of 8 kleiner niet
nodig. Gamakatsu is nummer 1 van de wereldproductie haken, gezien mijn track record
kan ik niets anders als gelijk geven. Laat je niet verassen tijdens het vissen zien is geloven Knipoog

PS: Volgende keer geen "snoepgoed" advies aannemen van "vreemden". Voor je het weet
gedoemd, lig je gekneveld in een busje! Kijk altijd even op internet of je negatief/positief
ervaringen kan vinden/lezen. Via deze weg acher de gamakatsu haken gekomen god zie dank Knipoog

Snoepgoed advies van vreemden??
Ik heb mijn eerste rig ooit enkele maanden geleden laten maken door geen vreemde, maar door Frank Lust, gekend op dit forum door menigen en reeds 37 jaar karpervisser in hart en nieren, dus vertrouw ik die persoon ook wel, mijn geplooide haken zullen wel een samenloop van omstandigheden zijn zoals kanjer, obstakels en hoogstwaarschijnlijk ook mijn onervarenheid in het drillen van de grotere vissen., al doende leert men, en zoals eerder gezegd, liever geplooide haken dan dat vissen rondzwemmen met haken in hun lippen.
Mister X  
#46 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 15:31:25(UTC)
Mister X

50 ponder

@whitey Spreekwoordelijk bedoeld niet letterlijk! Kan wel zijn dat hij "ervaren" is
waarom zie ik toch veel fox haken uitbuigen? Reden haken zijn niet dik dradig. Vraag
waarom vermeld je niet om welke haak type(s) het gaat? Jouw situatie zijn klauw haken
nodid dik dradig (bijvoorbeeld Gamakatsu Super Snag). Met deze haken kan je rusig
verantwoord druk zetten, ongeachte dikte lijn baitrunner en slip pot dicht. Vis je
tegen obstakels, dicht bij je hengles blijven. Het is niet de bedoeling dat vis lijn
kan pakken. Tijdens dit proces moet de haak zijn werk kunnen doen. Het model haak +
maat bijvoorbeeld 8 (pakt meer vlees) of 6 (sterker en verdeeld beter druk) kan je
maken of breken! Heb je de vis veilig weg kunnen krijgen kan je rusig gaan drillen Knipoog

PS: Kan wel van alles roepen over fox. Maar wanneer jij niet met de juiste fox haken
vist, welke niet voor desbetreffende situatie zijn bedoelt. Vind ik dat niet terecht!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 juni 2012 15:35:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#47 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 15:37:33(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Jowan schreef:
@whitey Spreekwoordelijk bedoeld niet letterlijk! Kan wel zijn dat hij "ervaren" is
waarom zie ik toch veel fox haken uitbuigen? Reden haken zijn niet dik dradig. Vraag
waarom vermeld je niet om welke haak type(s) het gaat? Jouw situatie zijn klauw haken
nodid dik dradig (bijvoorbeeld Gamakatsu Super Snag). Met deze haken kan je rusig
verantwoord druk zetten, ongeachte dikte lijn en baitrunner & slip pot dicht. Vis je
tegen obstakels, dicht bij je hengles blijven. Het is niet de bedoeling dat vis lijn
kan pakken. Tijdens dit proces moet de haak zijn werk kunnen doen. Het model haak +
maat bijvoorbeeld 8 (pakt meer vlees) of 6 (sterker en verdeeld beter druk) kan je
maken of breken! Heb je de vis veilig weg kunnen krijgen kan je rusig gaan drillen Knipoog

PS: Kan wel van alles roepen over fox. Maar wanneer jij niet met de juiste fox haken
vist, welke niet voor desbetreffende situatie zijn bedoelt. Vind ik dat niet terecht!

Voila net mijn carpbox gaan halen, haken waren:
Korda wide gape nr6
Fox kuro S2 nr10

Kwist niet eens dat het een fox en een korda haak waren.
Mister X  
#48 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 16:01:54(UTC)
Mister X

50 ponder

@whitey Bijde zijn dun dradig hier ligt het probleem. Upgrade naar Korda Wide Gape X.

Je gaat versteld staan hoe sterk deze haken zijn. Let op koop geen Korda Kaptors lees
toch minder enthousiaste berichten helaas. De oude haken van korda zijn nog het beste!

Aan gekomen bij fox kies voor fox armapoint haken zijn hier verrassend goed bevallen.

Mijn top 3 haken: (voor specificaties zie links).

1 Gamakatsu Super Hook & Super Snag

http://www.henkkoster.nl...2/SubProducts/147672-004

http://www.henkkoster.nl...8/SubProducts/147668-002

2 Korda Wide Gape X

http://www.henkkoster.nl...s/KWGX/SubProducts/KWGX2

3 Fox armapoint SSSP & SSBP

http://www.henkkoster.nl...HK043/SubProducts/CHK046

http://www.henkkoster.nl...HK029/SubProducts/CHK030

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 29 juni 2012 16:03:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#49 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 16:39:55(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

@Jowan,,

Ik ga volgende dinsdag naar fishing.be en zal mijn ipad met uw post van haken meedoen, die gamakatsu haken dragen mijn voorkeur, na de eerste sessie met nieuwe haken, zal ik een bericht posten, dank voor de directe hulp Tik 'm aan!
Mister X  
#50 Gepost : vrijdag 29 juni 2012 16:55:23(UTC)
Mister X

50 ponder

Gaan dank! Man van "weinig geduld" geen poespas maar baits boem mentaliteit Knipoog
Erwin  
#51 Gepost : zaterdag 30 juni 2012 13:45:02(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik zeg de Snagger van Gamakatsu. Hier vis ik nu een aantal maanden mee en ben hier gigantsch over te spreken!
whitey  
#52 Gepost : zondag 1 juli 2012 16:25:24(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Welke gamakatsu haak zou dezelfde eigenschappen hebben van een fox arma point SR ? ( dient om chod rigs te maken)
whitey  
#53 Gepost : zondag 1 juli 2012 16:38:23(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Erwin schreef:
Ik zeg de Snagger van Gamakatsu. Hier vis ik nu een aantal maanden mee en ben hier gigantsch over te spreken!

Erwin: ik zie dat die haak een geplooide oog heeft, is een tube over de oog dan niet meer nodig om de haak te draaien zodat hij beter zou prikken?
whitey  
#54 Gepost : maandag 2 juli 2012 19:52:20(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Iemand anders dan Erwin, mag ook antwoorden hoor.
freaky  
#55 Gepost : maandag 2 juli 2012 20:35:56(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
van gamakatsu kan ik zo snel niet een haak vinden met een naar buitenstaand oog. wat de SR wel is van fox.

je kan ook de "choddy" van korda gebruiken, die is gemaakt speciaal voor chod rigs
leer om te vangen, vang om te leren
whitey  
#56 Gepost : maandag 2 juli 2012 20:39:53(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

freaky schreef:
van gamakatsu kan ik zo snel niet een haak vinden met een naar buitenstaand oog. wat de SR wel is van fox.

je kan ook de "choddy" van korda gebruiken, die is gemaakt speciaal voor chod rigs

Merci voor de tips!
visser01  
#57 Gepost : maandag 2 juli 2012 22:20:13(UTC)
visser01

15 ponder

zo een gedoe en eigenlijk zijn het gewoon de haken die geen obstakelhaken zijn
ik vis supergraag met een dundradig klauwhaakje van Fox(de oude serie 3)de punt staat gedraaid en daardoor haken ze veel sneller dan een gewone haak maar wegens de dikte zijn ze niet in te zetten op water waar je de vissen moet blokken vanwege obstakels(wier,riet,omgevallen bomen,...)
bij obstakelvisserij gebruik ik meestal de gamakatsu superhook,veel dikker,zwaarder en lomper natuurlijk
maar wel nodig om je vis te landen op die stekken,moet wel zeggen dat ik ze ook al gebroken en geplooid heb hoor maar dan heb je al verschrikkelijk hard moeten blokken
natuurlijk heel belangrijk is op die stekken dat je een onderlijn maakt die bijna altijd in het hardste stuk van de karperbek prikt,namelijk de onderlip,anders is het niet verantwoord om je vis zo te blokken
grtss visserrr

Bewerkt door de gebruiker maandag 2 juli 2012 22:21:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ga vissen als ze bijten!
SPEEDCARP!!!
Mister X  
#58 Gepost : maandag 2 juli 2012 22:23:19(UTC)
Mister X

50 ponder

@whitey Korda choddy haken doen! Het is de "oude vertrouwde productie" Gamakatsu
heeft helaas geen soortgelijke haak in het assortiment. Je kan altijd een pakje Fox
SR haken proberen, is het niets weet je genoeg. Belangrijk zorg dat je weer vertrouwen
krijgt in je and tackle! Niet is minder erg nagelbijtend aan de waterkant komt dit
wel goed? Hoop dat je met ons advies je karpers kan haken landen en fotograferen man!

PS: Laat even weten wat jou bevindingen zijn en de vangsten Blij

Bewerkt door de gebruiker maandag 2 juli 2012 22:27:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

monstercarps  
#59 Gepost : dinsdag 3 juli 2012 00:25:47(UTC)
monstercarps

30 ponder

En al een andere haak kunnen testen?
Keep it simple...
whitey  
#60 Gepost : dinsdag 3 juli 2012 07:01:05(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

monstercarps schreef:
En al een andere haak kunnen testen?

Neen, ik kan er pas vandaag om gaan, en mischien dit weekend een sessie doen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.