na 1,5 week voeren op een voor ons onbekend water..16 hec. was het woensdag nacht eindelijk zover.
alles spullen voor 2 man in de twingo geladen aangezien mijn wagen bij de garage was....:(
lekker alles op ons gemak neergezet hengels klaar gemaakt en uitgevaren.
het bleef verdacht stil tot mijn maat om 23.00 een brasum tikte en om 24.00 nog een.
tegen 00.30 schudde de struiken als een dolle en krakte allerlei takken... geen idee wat het was maar wel verdomd dicht bij. misschien een zwijn :S
toen gaan slapen en helaas nog geen karper op de kant :(
04.30 diep in me slaap hoor ik een pieeeeeeeeeeeeeeeeep en men maat roepen (eindelijk schrok ik wakker) en hoorde mijn spoel flink lopen.
en bam vast in het wier :( na wat stoeien weer binnendraaien en een pluk wier van 5 kilo op de kant :S grrrrr.
snel mijn hengel weer uitgevaren met een stuk of 7 bolle erbij want het was toch aardig koud (3 graden)
weer snel de warmen zak in en na wat schelden weer slapen.
05.30 hoor ik piep snel uit de zak naar de hengel toe en weer piep.... sta naast de hengel en in een keer pieeeeeeeeeeeeeeeeeeep.... denk dat me slip nog harder krijste als de pieper zelf
grijp de hengel die flink lag te stuiteren draai de slip snel een stuk dichter en de hengel sloeg flink krom en de slip bleef het uitschreeuwen.
stond meteen te trippen met hartslag 200 en riep tegen me maat dat het wel zeker een dikke vis moest zijn.
slip afremmen met een vinger want er was geen stoppen aan, en ging helemaal na de andere kant van het water...
eindelijk de vis draaide en kon beginnen met drillen.
na een lamme arm van het drillen kwam er af en toe een dikke kolk op het water voor onze stek, en ja hoor maar goed dat de rest van de hengels mooi was afgezonken want ging er recht overheen naar de struiken,
meteen hengeltop in water en hopen dat het goed komt... de takken kraakte al en ik zat al bijna in mijn waadpak en de vis draaide terug weg van de struiken... poe poe ging net goed...
mijn maat waadpak aan schepnet mee en de plomp in.
na nog flink wat kolken kwam er een mooie donkeren rug boven water en men hartslag verdubbelde meteen.. mijn maat begon meteen te lachen en riep: daar heb je je pb
hub netjes geland camera erbij vis op de mat camera aan en..... kuttttttttttt batterijen leeg....:S(gebeurt me noooit neer)
fotos gemaakt met de telefoon :S
wegen en daar was mijn pb van 16.6 kilo
dat maakte al het werk en de eerdere losser helemaal goed en dus sessie geslaagd.
Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 mei 2012 21:59:10(UTC)
| Reden: Niet aangegeven