logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Job Verweij  
#21 Gepost : vrijdag 2 september 2011 20:20:12(UTC)
Job Verweij

25 ponder

Echt een gat in de markt dit , hopen dat ze een goed en betaalbaar alternatief vinden
peter servais  
#22 Gepost : zaterdag 3 september 2011 00:15:58(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Tja, staal of messing.. dan vind ik zo'n kiezeltje een beter idee denk ik.

Ik vind dat de coatings dan verbeterd moeten worden.
Eerst een harde kunststof coating om het lood heen en daaromheen een taaie rubbere laag.

Dit word een lastig verhaal, net wat je zegt, makkelijk geld verdienen voor de instanties.
Ik vind dat ze eerst maar is met een goed alternatief moeten komen alvorens ze ff het lood verbieden.

Misschien moeten ze ipv kijken naar gewicht, meer kijken naar grip op de bodem. (Als je kijkt naar de werking van het lood bij inhaking van de haak)
Dit zal dat de werpeigenschappen ook niet ten goede komen.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Andre  
#23 Gepost : donderdag 8 september 2011 09:55:03(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik moet het nog maar zien, dat loodverbod...Erg lastig te handhaven lijkt me. Gelukkig verspeel ik bijna nooit lood Breede lach
Gradus Scholtens  
#24 Gepost : zaterdag 10 september 2011 00:16:11(UTC)
Gradus Scholtens

10 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Is gewoon weer een kwestie van geld verdienen over de rug van mensen.
Ze weten zelf ook niet meer wat ze voorspellen, deze week is er weer een wetenschapper betrapt op het manipuleren van onderzoekgegevens.
Misschien is de zogenaamde opwarming van de aarde ook wel door deze meneer verricht, moeten ze ons dadelijk gaan vertellen dat de aarde helemaal niet aan het opwarmen is!!
Alles wat je leest is gewoon om geld op te halen, heeft niks met het milieu te maken!!

Gradus....

F***k
JeroenD  
#25 Gepost : zaterdag 10 september 2011 01:41:21(UTC)
JeroenD

30 ponder

Als lood verboden wordt, dan smelt ik de dakgoot van mijn huurhuis en giet ik mijn eigen lood. Fuck de overheid met zijn stomme regels en laat ze eerst eens iets doen aan hun eigen corruptie!
Don't forget to smell the roses along the way...
Jerry  
#26 Gepost : zaterdag 10 september 2011 10:41:42(UTC)
Jerry

35 ponder

STEEL NIET DE OVERHEID DULDT GEEN CONCURRENTIE!
Groeten,

Jerry
Erwin  
#27 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:01:31(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Nou nou nou... rustig maar Knipoog Zo snel zal het niet gaan denk ik. Ze hebben het al meer dan 5 jaar over het verbieden van lood.
diesel  
#28 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:04:44(UTC)
diesel

40 ponder

chiele schreef:
ik vind het raar dat hier nog niet over gesproken is hier op cf, omdat wij toch wel een van de grootste slachtoffers gaan zijn hiervan... Think

voor diegenen die het nog niet weten,
binnen 6jaar of vroeger zal er een verbod komen op het verkopen en gebruiken van lood.

wat vinden jullie hiervan?

kun je naast coke en wiet ook vortaan lood bij de plaatselijke dealer krijgen:-"

gr erik
groet erik
Erwin  
#29 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:06:31(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Hehehe.... ziet er wel lullig uit.... Lastig voor de dealer. Kilo's lood in zijn jas... Dan praat je niet meer over grammen.
Jorden  
#30 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:15:21(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
dat loodverbod duurt idd nog een even. Zoals Erwin al vermelde word hier al lang over gesproken, maar word er niks ondernomen.. De enige die hier echt achter zitten zijn de groene jongens, en die hebben toch niet zoveel te zeggen ;P

Trouwens, Erwin, wanneer word de nieuwe site nu gelanceerd?
Me...myself...and my rods!
Erwin  
#31 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:34:29(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Ik ga er over twee uur weer aan werken. De planning is dat het binnen twee weken live gaat. Het heeft erg veel vertraging opgelopen omdat we alles opnieuw hebben gemaakt. Dit om gebruik te kunnen maken van de nieuwste technieken. Binnenkort verschijnt er een bericht op de site voor het nieuwe design live gaat.

Gr. Erwin
Jorden  
#32 Gepost : dinsdag 20 september 2011 17:38:28(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin schreef:
Ik ga er over twee uur weer aan werken. De planning is dat het binnen twee weken live gaat. Het heeft erg veel vertraging opgelopen omdat we alles opnieuw hebben gemaakt. Dit om gebruik te kunnen maken van de nieuwste technieken. Binnenkort verschijnt er een bericht op de site voor het nieuwe design live gaat.

Gr. Erwin

Aah oké Knipoog vorige keer vermelde je dat als je terugkwam van je vakantie de nieuwe site online ging gaan, vandaar dat ik wat verward was.
Me...myself...and my rods!
wouterbeyer  
#33 Gepost : dinsdag 8 november 2011 21:30:47(UTC)
wouterbeyer

20 ponder

gewoon een beslissing van een hogepiet met een dikke sigaar in z'n bek die nog nooit een hengel in zijn hande heb gehad....
PR : 35 pond
Karper teller 2013 : 6
Zwaarste 2013 :18 pond

Erwin Krijgsman  
#34 Gepost : dinsdag 8 november 2011 23:08:15(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Vorige week een zeer interessant gesprek gehad over het loodverbod en eventuele alternatieven. Dat het verbod er gaat komen is zeker, de termijn nog niet helemaal. De planning is nu toch om dit binnen 5/7 jaar te realiseren. Controle en handhaving bijft een verschrikkelijk moeilijk vehaal. De alternatieven worden momenteel volop getest. Voornamelijk bij de zeevissers. Daar worden af en toe nogal stevige hoeveelheden lood verspeeld en het zou al een hele verbetering zijn wanneer daar een goed alternatief voor is wat zowel in gebruik als in euro`s te accepteren is. In elk geval enkele voorbeelden in handen gehad die er zeeer hoopvol uitzagen. Zoals het er m.i. nu naar uitziet is het grootste opstakel de prijs. Komt er een algeheel loodverbod (misschien gefaceerd, eerst zee en daarna zoet) is het afhankelijk van de handhaving. Wanneer de alternatieven dan in grote hoeveelheden geproduceerd kunnen worden zou de aanschafprijs aannemelijk kunnen worden.
Er ligt inmiddels een verzoek om 1 zo`n alternatief te produceren voor onze staafmarkers. Wanneer het qua volume, gewicht en prijs allemaal in verhouding geleverd kan worden zullen wij niet twijfelen om over te stappen. Hopelijk kunnen wij er deze winter mee testen.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
robbin  
#35 Gepost : woensdag 9 november 2011 11:09:13(UTC)
robbin

20 ponder

Gewoon gedogen net als softdrugs dan maar?
Life is a game, fishing is serious
luuk412  
#36 Gepost : woensdag 9 november 2011 22:32:20(UTC)
luuk412

25 ponder

tsja, het word zeker moeilijk een alternatief te vinden.
het moet natuurlijk niet te duur zijn. stenen zijn in mijn ogen het beste idee.
goedkoop en gewoon langs de waterkant te vinden. maar hoe maak je een wartel aan een steen?
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
freaky  
#37 Gepost : woensdag 9 november 2011 22:41:11(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
luuk412 schreef:
tsja, het word zeker moeilijk een alternatief te vinden.
het moet natuurlijk niet te duur zijn. stenen zijn in mijn ogen het beste idee.
goedkoop en gewoon langs de waterkant te vinden. maar hoe maak je een wartel aan een steen?

steen is zeker mooi alternatief, en een wartel kan je er ook wel in krijgen.

alleen het "probleem" is voor de mensen die werpen, en dus geen gebruik maken van een boot/voerboot.
doordat een steen van 100 gram mss wel 3x zo groot is als een loodje van 100 gram, gaat je dat aardig wat meters schelen in je werpafstand

@ erwin, ben benieuwd naar het alternatief wat je op het oog hebt
leer om te vangen, vang om te leren
Lodewijk  
#38 Gepost : woensdag 9 november 2011 22:42:31(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
gaatje boren wartel erin lijmen Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Davey Remmig  
#39 Gepost : donderdag 10 november 2011 00:08:24(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Ik ben ook benieuwd naar het alternatief Erwin K.

Zelf denk ik dat het verbod nog heeeeeeeeel veel langer uitgesteld gaat worden, omdat ze er al jaren over praten.
Ook wil ik wel eens zien hoe ze dat willen gaan verbieden en gaan controleren tegen de tijd dat ze het gaan verbieden.
als er een beter alternatief is die dezelfde eigenschappen heeft als lood zal ik het gebruiken, maar steen, glas of dergelijke... nee daar begin ik niet aanNot talking

gr Davey
Erwin Krijgsman  
#40 Gepost : donderdag 10 november 2011 00:10:43(UTC)
Erwin Krijgsman

25 ponder

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Ook op het stenen gebied is er misschien een dezer weken nieuws te melden. We hebben momenteel een steen in handen waarvan het sg veel hoger is dan de tot nu toe gebruikte stenen. Voordeel is dan natuurlijk dat het volume kleiner kan worden. Zo klein als lood gaat echt niet lukken, maar zal proberen een plaatje te schieten om de verhoudingen te tonen. Benieuwd wat de CF deelnemers er op het oog van vinden.

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.