20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
die loodvervangers van steen in 10 x niks 2 keer zo zwaar waardoor het heel lomp en niet ver werp. Zal ook een nog hardere klap geven op het water boven je stek. En is ook niet gestroomlijnd waardoor je worp naar links/rechts wordt uitgeweken. noem me 1 voordeel hiervan? camouflage? ja alleen waar de hele bodem er mee vollicht:-" mvg Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 november 2011 00:13:22(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Voor diegene die het een kans willen geven en er het voordeel van zien dat er op jaarbasis "enkele" kilo`s minder lood in het water achterblijft..... hierbij het plaatje: Rechts een 90gr plat wartellood, links 80gr. steen. Totale volume ongeveer x1.5 ipv x2.5/3 voor de bekende stenen. Een zinnig alternatief.....? Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-7-2009(UTC) Berichten: 1.525
|
Dat ziet er zo op het oog niet heel slecht uit hoor.. Ben wel benieuwd hoe dat dan werpt. |
Groetjes, Tim
|
|
|
|
|
Dat werpen valt nog zeker mee, hoewel ik me wel eens afvraag wie er nog werpt wanneer ik in het weekend langs het plaatselijke cultuurwater wandel en minimaal 5 voerboten over het water zie scheren gelijk een voerbotenrace. Mvg Erwin |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
Erwin Krijgsman schreef:Dat werpen valt nog zeker mee, hoewel ik me wel eens afvraag wie er nog werpt wanneer ik in het weekend langs het plaatselijke cultuurwater wandel en minimaal 5 voerboten over het water zie scheren gelijk een voerbotenrace. Mvg Erwin ben ik nog zo verouderwetst nja moet het eerst zelf ervaren wil ik overstag gaan! |
|
|
|
|
|
Zelf ervaren Davey.... dat is `t. Wanneer je het een kans wil geven kun je daarna altijd nog beslissen of het iets voor je is. Zolang er een alternatief voor is wat gebruikt mag worden. Laat ik voorop stellen dat dit nog in test is en dus niet te koop. Meen dat ik er op dit forum wel eens eerder een ballontje over opgelaten heb (na het bekijken van de Korda promo DVD waarin bijna geen vis geschept werd waar nog een stukje lood boven hing). Het volgende rekensommetje: 1 betaalwater van 6 hectare, waar 8 vissers per week toegelaten worden. Er worden gemiddled 6? vissen per dag gevangen en in 50%? van de gevallen wordt het loodje, van 100gr, "verspeeld". Dit meer is het hele jaar open en wordt dan ook 300 dagen per jaar bevist. Denk dat alles zo aan de lage kant ingeschat is (6 vissen per dag, 3x loodverlies, 300 dagen per jaar). Niettemin hebben we het dan over 9000gr, oftewel 90 KILO LOOD, PER JAAR, OP EEN PLASJE VAN 6HA, WAT ACHTER BLIJFT!!! Dat is, wat mij betreft, best wel schrikken want we weten zo langzamerhand allemaal wel dat lood "niet best is" in het water. Alternatief: er worden net zoveel vissen per dag gevangen, ook op 300 dagen en er liggen 900 steentjes extra in het water. Voorlopig is het nog niet zover, maar op een forum als CF lijkt het mij prima om er wat over te "praten". Mvg Erwin |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
Erwin Krijgsman schreef:op 300 dagen en er liggen 900 steentjes extra in het water. ik vind dat je volledig gelijk hebt, maar steen'tjes' is dan ook weer teveel van het goede, niet? |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
|
Toen ik het tikte begreep ik al dat deze reactie zou komen. Toch is het niet anders, af je zou alle systemen waarbij het gewicht verloren kan worden gaan verbieden. Dat is in sommige gevallen weer niet zo visvriendelijk, dus dan blijft de keuze 900 steentjes of 900 stukjes lood. De keuze lijkt mij makkelijk. Mvg Erwin |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
De ene visser verliest al wat meer lood als een ander. Licht eraan waar je vist natuurlijk! Heb zelf een tijdje met stenen gewichten zitten te klooien, maar het is me toch niet goed bevallen moet ik zeggen. Vind lood fijner werpen, en men rigs hangde raar maar waar minder in de war!
PS: Heb het afgelopen seizoen welgeteld 4 loodjes verloren over 46 sessie's! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-2-2010(UTC) Berichten: 158
|
Meestal gebruik ik inline lood, de kans op het verspelen van lood zal wel een stukje lager liggen dan, maar de kans blijft natuurlijk he, zou niet willen dat er na een vastloper de vis met het lood blijft rondzwerven....Maar soms kan je gewoon niet anders dan dat je lood er af moet na een run, ik denk bv. aan wier, obstakels ed. Is je lood er af na een run, de vis zal veel sneller naar de oppervlakte komen, en de kans op een vastloper is ook al veel kleiner, als ik dit doe, zal ik steeds steen gebruiken. Maar we hebben tegenwoordig ook lood met een coatinglaag er om heen, hoe zit het daar dan mee? Ik neem aan dat het lood dan niet rechtstreeks in kontakt komt met het water, dus eigenlijk geen "vervuiling" op dat moment, of zie ik dit weer even fout?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 360
Bedankjes: 4 keer
|
Snowman, het is blijft natuurlijk wel lood inclusief plastic coating eromheen. Zelf gebruik ik regelmatig stenen als "lood" gewicht. Dit in combinatie met een elastiekje die je aan een loodclip vastmaakt werkt perfect met de voerboot, of gewoon onder het kantje droppen. En maak de onderlijnen alleen ietsjes langer en dat werkt voor mij perfect. Ben wel benieuwd naar het "nieuwe" steenlood.
|
|
|
|
|
Helemaal mee eens Snowy en juist in het makkelijk omhoog komen, bij verlies van het gewicht, zit `m de kneep. Er zijn momenteel systemen op de markt (worden steeds meer gebruikt door Engelse vissers, dus het zal niet lang duren voordat wij volgen) die bij het minste geringste `t gewicht verliezen. Mooiere dril, makkelijker omhoog komen van de vis.... en tja, er blijft bij elke vangst wel een loodje achter in het water. Nog even buiten het kosten verhaal blijft er op deze manier wel veel lood achter in de natuur. Mvg Erwin Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 november 2011 22:33:54(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.