45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik vind het raar dat hier nog niet over gesproken is hier op cf, omdat wij toch wel een van de grootste slachtoffers gaan zijn hiervan... voor diegenen die het nog niet weten, binnen 6jaar of vroeger zal er een verbod komen op het verkopen en gebruiken van lood. ikzelf sta er nogal neutraal tegenover, het is wel een (volgens mij) een belangerijk punt in onze visserij, maar langs de andere kant, als je zo hoort over het gebruik van drop-off lood en wat het doet met het milieu vind ik het misschien wel beter zo... als we een goede vervanger vinden! wat vinden jullie hiervan? http://www.beet.nl/index.php?pageid=29&newsitemtitle=binnen-zes-jaar-verbod-op-verkoop-en-gebruik-lood |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Is toch oud nieuws? maar hebben ze dadelijk weer iets om ons extra geld af te troggelen
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Hoi Chiele, toch heb ik ooit eens wat geschreven over dit loodverbod in een kennisdocument. geheel nieuw is het dus niet! toch goed dat je het even onder de aandacht brengt. het gaat ons allen in de toekomst aan! Lood is gewoonweg giftig en jaarlijks belanden er toch aardige hoeveelheden in onze wateren door kwijtraken etc. er zijn alternatieven voor lood maar deze zijn niet voldoende. lood heeft namelijk een aardige massa ten aanzien van de grootte (dichtheid)wat maar weinig materialen kunnen beamen. Daarnaast zijn de substituten vaak ook nog eens duurder per kilo wat dus ons pijn zal doen in de portemonnaie!. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 augustus 2011 10:46:45(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
en hoe willen ze dit gaan controleren tim? je even vragen of je je hemgel wil indraaien??? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
jaah nu je het zegt, ik dacht dat dat artikel gewoon ging over loodvervangers... nu ja, ik had het al ergens gehoord maar nog nooit zo concreet... zoals tim zegt kan ik het maar eens onder de aandacht brengen he |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
ja ik heb ook al gelezen over loodvervangers. ze hadden een stuk touw gebonden aan een wartel en daar een steen om ofzoiets. en tijdens de dril ging die steen los. en dan weer een nieuwe steen eraan doen. |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
En het goede nieuws is dat er een vervanger is waarop een groot merk enkele jaren geleden patent heeft aangevraagd. Nu ieder jaar betalen voor het patent en straks cashen. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
een patent is dat als jij iets heb 'uitgevonden' dat een ander het niet na mag maken
|
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
en hoe zit het dan met lood om je pen uit te loden?(die kleine knijploodjes) |
houdoe en bedankt |
|
|
|
|
verbod is verbod denk ik? |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-10-2010(UTC) Berichten: 87
|
Dan moet ik maar goud gaan gebruiken heeft bijna het zelfde soortelijk gewicht als lood maar dan wordt mijn hobby nog duurder. |
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk. |
|
|
|
|
bedankt lodewijk. @paul ik ga gwn heel veel loodjes inslaan. |
|
|
|
|
|
dat dacht ik ook, maar er is ook een verbod op het gebruik ervan... nu ja, zoals lodewijk zegt zullen ze er toch geen hengels voor uit het water halen zeker... |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
ach ik heb al een keer politie aan de tent gehad die wouden ook dat ik een hengel binnendraaide om te kijken waar ik mee viste(levend aas dachten ze)
nou dat dacht ik dus maar niet mevrouw agent!! als je geen verstand hebt van vissen met 3 hengels,rodpod en tent dan moet je gwoon lekker doorrijden... |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Is lood met een coating niet voldoende dan? Als je er een dikke rubbere coating omheen doet zal het lood geen stoffen afgeven aan het water. Verder zie ik in de toekomst wel alternatieven met andere zware metalen komen. Misschien in de toekomst wel iets als graniet, van die kiezels die je nu ook al heb. Anders stukken een of andere zware composiet van kunsthars en zand of iets dergelijks. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 augustus 2011 21:38:32(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
@ peter, no offence, maar dat is ook niet echt verdenkend he het gaat er ook om dat er gewoon een stuk lood/plastic op de bodem ligt |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Als het zover is ga ik wel met stenen vissen vaar mn lijnen toch meestal uit dus dat het minder goed werpt neem ik voor lief. Mvg patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Misschien niet, maar alles wat niet in het water thuis hoort ligt nadat je het kwijt geraakt bent gewoon op de bodem toch? Dus of je het nou van glas/natuursteen/kiezelsteen/een of ander composiet van kunsthars met een of andere zware toevoeging/of lood verpakt in een dikke laag rubber... Als je lijn knapt en je verliest je lood dan ligt het sowieso op de bodem. Dat zal altijd zo blijven. Het enige wat nuttig zou zijn is als iets t.z.t oplost in het water. Maar zie dat maar is zwaar te maken. Het gaat mij er meer om dat het lood geen giftige stoffen meer af geeft aan het water door het te verpakken in iets. Dat zou iig al iets beter zijn toch.. (al word dat natuurlijk al gedaan) Mijn voorkeur ligt iig dan bij kiezelsteen of natuursteen. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 23 augustus 2011 21:57:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
de ontwikkelingen liggen nu bij staal. staal heeft niet het soortgelijke gewicht als lood maar de substituten die bij lood komen zijn veel te duur. stenen,glas etc hebben weinig gewicht. het gewicht is zodanig laag dat je een flinke steen eraan moet hangen om het gewicht van lood te evenaren. nu lood inslaan is een optie maar als er eenmaal een verbod komt dan is gebruik ook strafbaar. ik verwacht dan ook echt dat we bij controle onze lijnen moeten inhalen. Het is immers makkelijk geld verdienen voor de autoriteiten!
zoals in het kennisdocument te lezen is, zijn de meeste loden al gecoat om giftige stoffen tegen te gaan. toch is deze coating ook niet alles. zodra de coating kapot gaat op een mossel,steen etc. dan krijg je toch giftige stoffen in het water.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.