logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's<1234>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mister X  
#41 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 15:41:30(UTC)
Mister X

50 ponder

Waneer hier gevist wordt met een snowman wordt rekening gehouden met het
bestand groot of kleine vissen & target vissen afhankelijk hier van kijken wij
naar formaat + presentatie. Het totaal plaatje m.b.t de diameter aas presentaie
kan naar mijn idee zo klein mogelijk. Wij vissen met halfe wafter met pop-ups
(dumbel of rond) wij proberen hier mee 2 problemen aan te pakken het aas moet
voldoende gewicht hebben om op de bodum te blijfen maar ook attractief genoeg!

PS: Dit staat los van boven vermeld gegeven mijn gedachten gang (presentatie)!

Op presentie mag het aan kracht niet verliezen hier is door mij iets op bedacht
puur brain storm gericht op nieuwsgierigheid van de karper zijn interesse prikel
doen opwekken. Bevestig op een standaart pop-up presentaite (boilie + pop-up)
d.m.v flos of hair braid nu 2 nep maisjes geeft een extra visueel effect succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 4 januari 2011 17:49:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Snowman.jpg
Arnold  
#42 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 17:45:40(UTC)
Arnold

35 ponder

Ik dacht even dat je de snowman een stel oorwarmers had gegeven Knipoog
Patrick Wolters  
#43 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 17:59:45(UTC)
Patrick Wolters

35 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Dat de snowmanpresentatie te groot zou wezen lijkt me pure onzin
heb hier al vis gevangen op een combi van 32mm met daarboven 18mm en daarboven 18mm popup
en het waren echt niet alleen de grote vissen die dit weg kregen.
Dit was wel op een prutbodem.
Het eerste pb filmpje is als ik me niet vergis opgenomen in het zwembad op de sloterplas
en als er ergens in nederland een water waar dresuur aanwezig is is het wel de sloterplas.
mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
bart van bezouw  
#44 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 20:19:59(UTC)
bart van bezouw

5 ponder

Dag Patrick,

Vang je die vissen dankzij of ondanks de presentatie? Uitzonderingen zeggen me niet zoveel... Ik kan ook een brasem vangen op een 32mm. Is groot aas dan helemaal niet selectief....?

Met dressuur heeft het in mijn ogen niet heel veel te maken. Het gaat om de fysieke aspecten van de snowman. Het is niet dat hij geweigerd wordt, maar dat hij door de manier van azen en de vorm van de snowman moeilijk naar binnen gaat.

Groeten Bart
timvanzanten  
#45 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 22:31:53(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, Jowan, hij is wel creatief, je nieuwe creatie. alleen vraag ik me af of dit meerwaarde heeft.waarom?

- het aas wordt groter wat de opname kan beperken.
- je gebruikt een dubbel loodgewicht om de boel te balanceren waarbij het losse loodgewicht de inhaking kan beperken.
- een felle pop-up is mijn inziens visueel meer aantrekkelijk. een grote fluo pop-up valt mijn inziens beter op dan twee kleine maisjes.
- de hair is te kort.

maargoed, mijn persoonlijke mening
Mister X  
#46 Gepost : dinsdag 4 januari 2011 22:43:38(UTC)
Mister X

50 ponder

timvanzanten schreef:
tja, Jowan, hij is wel creatief, je nieuwe creatie. alleen vraag ik me af of dit meerwaarde heeft.waarom?

- het aas wordt groter wat de opname kan beperken.
- je gebruikt een dubbel loodgewicht om de boel te balanceren waarbij het losse loodgewicht de inhaking kan beperken.
- een felle pop-up is mijn inziens visueel meer aantrekkelijk. een grote fluo pop-up valt mijn inziens beter op dan twee kleine maisjes.
- de hair is te kort.

maargoed, mijn persoonlijke mening

Dit is een opzet wil het combineren met halfe boilie + halfe pop-up proberen kan geen
kwaad denk dat aas opnemen geen probleem wordt boilie 15mm pop-up 10mm & nep
maisjes maken hier geen hinder volgens mij. Het lood gewicht wordt hier door over
bodig waneer alles is uitgewerkt toch benieuwd of het een meer waarden heeft man Knipoog
PS: Wil ook nog iets proberen met een pop-up of ik hier iets mee kan doen denk aan
combinatie met pop-up dumbel zijn pop-ups van Imperial Baits Half om Half bedankt.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 4 januari 2011 22:51:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#47 Gepost : woensdag 5 januari 2011 00:03:42(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben benieuwd! laat maar zien als je nieuws hebt
Frank Penning  
#48 Gepost : woensdag 5 januari 2011 00:39:15(UTC)
Frank Penning

20 ponder

Arnold schreef:
Ik dacht even dat je de snowman een stel oorwarmers had gegeven Knipoog

een uitzonderlijk goed gevoel voor humor...Breede lach Breede lach oorwarmers...128fs31818 128fs31818 128fs31818
Davey Remmig  
#49 Gepost : woensdag 5 januari 2011 20:09:54(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

hahaik dacht even boven aan de pagina een E.T.poppetje te zie hahaha, maar jowan wanneer ga je hem uit testen??

is natuurlijk wel een grapje Jowan! maar misschien werkt ie wel!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 5 januari 2011 23:55:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Davey Remmig heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
jowan.jpg
carpfigter  
#50 Gepost : woensdag 5 januari 2011 20:18:43(UTC)
carpfigter

35 ponder

whahaha E.T met oorwarmers dan maar ?? lol grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Davey Remmig  
#51 Gepost : woensdag 5 januari 2011 20:34:22(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Erwin schreef:
He Bart

Ik denk zelf alleen dat de manier hoe de karper met een snowman omgaan niets te maken heeft met azen. Er is geen karper die ooit echt een snowman heeft gegeten, toch? Waarom zal hij het dan associëren met eten? Ik denk zelf dat door de enorme attractie van een snowman een karper geprikkeld raakt. De enige manier om deze vreemde eend in de bijt te onderzoeken is door het op te pakken. Dit doen ze vaak heel schichtig. Om deze reden komt het misschien niet diep in de bek. Omdat ze helemaal niet de intentie hebben het op te eten maar puur om te kijken wat het nou daadwerkelijk is.

Zoals je weet hebben wij ook veel geëxperimenteerd met onderwaterbeelden en wat mij opviel, was dat wanneer de vissen niets van het voer aten, ze toch geprikkeld werden door een snowman. Gevolg was dat ze hem toch pakte. Azen karper niet of slecht, kan het je wel een kans geven alsnog een vis te vangen.

Ik zeg niet dat dit zo is Bart, alleen is het een heel andere benadering wat ook kan verklaren waardoor de haak niet diep en de bek komt en de vis niet gehaakt wordt. Ook is het dan logisch dat ze met hun kop (en dichte bek) er tegenaan zwemmen, hem plat duwen enz. Pure nieuwsgierigheid.

Stel dat dit waar zou zijn (dierlijke nieuwsgierigheid), dan ligt het dus helemaal niet aan de rig, maar aan de manier van azen...

Gr. Erwin

Erwin, ik denk dat de combinaties van wat je vertel de snowman maken.
Als ik naar verschillende beelden ga kijken word de snowman vaker makkelijker opgepakt wanneer er meerdere karpers op een stek liggen. heb al meerdere malen gezien dat 1 karper het zoals zo vaak besproken op pakt en gelijk uit spuwd, waarna er een andere karper er gelijk op af duikt en haakt. dit kan je voedsel nijd noemen, maar is dus ook een manier van azen.

maar Erwin, er word eigenlijk van uitgegaan dat de attractie van de snowman tot azen of opname uitlokt, dus wil zeggen de vorm kleur en geur van de boilie die gebruikt worden bij de snowman.
wat nou als je de kleur en geur neutraal mogelijk houd dus een donkere kleur en boilies met minimale flavour er voor gebruikt zou de karper de snowman dan nog pakken? zou je hier verandering zien in het aas gedrag? ik ben daar eigelijk wel benieuwd naar.
Erwin  
#52 Gepost : woensdag 5 januari 2011 22:12:48(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Davey

Ik denk zeker dat de kleur en geur een grote rol speelt. Maar zeker ook de vorm, het waggelen enz. Het ziet er gewoon anders uit dan de rest. Dit maakt ze nieuwsgierig.

Misschien dat we hem volgende cam sessie maar weer een kans moeten geven Knipoog

Wanneer er meer karpers op de stek zitten maak je altijd meer kans. Ze zijn minder wantrouwend omdat ze zo snel mogelijk, zo veel mogelijk voer proberen te eten. De kans om dan een vis te haken wordt dan een heel stuk groter.

Dat uitspugen doen ze niet alleen met de snowman, maar eigenlijk met al het aas. Dat hebben we allemaal op de live beelden kunnen zien.

Ik denk dat het leuk is, om voor de volgende cam sessie een lijstje te maken en jullie te laten stemmen op wat we allemaal moeten proberen. Goed idee?

Gr. Erwin
Davey Remmig  
#53 Gepost : woensdag 5 januari 2011 22:17:38(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

ja precies Erwin dat denk ik ook.

enne ja lijkt mij een heel goed idee van je!
Bram92  
#54 Gepost : woensdag 5 januari 2011 23:08:11(UTC)
Bram92

5 ponder

Ik was zelf ook zeer verbaast over het resultaat van de filmpjes van PB.
Zelf denk ik dat de snowman meer een soort selectie is van vis. Ik geloof dat schuwe vissen hierdoor vaker uit het water zullen komen. Dus het effect van nieuwschierigheid ben ik zeker een voorstander van.

Maar wat ik ook graag wil aanduiden is dat het ook natuurlijk opvalt als iets ophoog steekt tussen al je voer boilies. Het punt van opvallende fluor gekleurde bolies hoeft niet persee beter te zijn. Ik heb zelf met de zelfde kleur-smaak pop up (15 mm) als mijn boddem bait en voerballen de snowman gepresenteerd en vang er ook zeer goed op.

Tot slot heb ik afgelopen jaar ook een beetje anders gedaan dan de normale pop up. Wat dachten jullie van een aas presentatie van 2 x 20mm bottem bait en daarop 1x 15mm pop up. Zo krijg je een schuin staand effect. Valt op voor de karper, en de vis hoeft niks meer plat te drukken omdat het al zo goed als tegen de vloer naast je voer ligt. Geloof me, er zijn zat vissen uit gekomen op die manier in 2010!
Davey Remmig  
#55 Gepost : woensdag 5 januari 2011 23:36:50(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

snowman, maar dan andersom werk ook wel!
Lodewijk  
#56 Gepost : donderdag 6 januari 2011 00:30:52(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik vind dat ding van jowan wel grappig haha
heb afgelopen jaar ook een vis mogen pakken op de tjernobil rig
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
peter servais  
#57 Gepost : donderdag 6 januari 2011 00:49:38(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat de snowman presentatie juist opvalt omdat deze groter lijkt dan de rest van de voerplek.
Hierdoor word de karper misschien meer geprikkeld.

Ik denk dat met een 32mm boilie vissen op een voerplek met 16mm boilies het zelfde effect gaat geven.
Omdat je boilie opvalt door de grootte.

Dan heb ik het even niet over het meedijnen met de stroming e.d.

Wat denken jullie ervan, zou het niet gewoon zo zijn dat ze denken: Bigger is better?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 6 januari 2011 00:50:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#58 Gepost : donderdag 6 januari 2011 01:45:10(UTC)
Mister X

50 ponder

@ timvanzanten op dit moment druk bezig met mijn oplichtings zaak probeer deze
week foto's te posten van het systeem uitgewerkt + mijn idee m.b.t pop-ups goed?
kreatief zit altijd in mijn bloed begrens mij totaal niet in mijn gedachten gang Knipoog

@ Davey Remmig bedankt voor je bijdrage van de foto kan ik zeer waarderen mijn
moeder heeft de foto ook gezien was even lachen man. zij moet gelijk denken aan
een muis zij is nog van de oude stempel is (cultuur) probeer altijd wel wat leuks te
bedenken soms zit het mee soms zit het tegen hier over na denken kan geen kwaad.
Wil mijn creaties testen waneer het ijs hier weg is ongeveer maart april hopelijk Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 6 januari 2011 01:47:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jari bonouvrie  
#59 Gepost : donderdag 6 januari 2011 10:00:57(UTC)
jari bonouvrie

25 ponder

peter servais schreef:
Wat denken jullie ervan, zou het niet gewoon zo zijn dat ze denken: Bigger is better?

ik denk het juist niet!
ik vang op kleine boilies/snowman juist meer!
ik zou het eigenlijk wel graag voor de cam willen zien waar ze eerder voor gaan.
dus voeren met 10mm en bijv 25mm
ik denk dat ze juist eerst de kleine boilies zullen opnemen
buurpiemol  
#60 Gepost : donderdag 10 februari 2011 21:01:50(UTC)
buurpiemol

5 ponder

mijn snowman rig noem ik mijn dike vissen rigBreede lach
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
4 Pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.