logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Davey Remmig  
#1 Gepost : donderdag 9 december 2010 00:57:41(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

de fimpjes van PB maken blaakbaar behoorlijk wat los.
de rig word in de filmpjes naar beneden gehaald, met behulp van de constateringen uit de onderwaterbeelden.

nu komt er in de karper nr 63 nog een stuk over.

Onderwaterdiscussie
Het vorige onderwaterartikel in Karper 62, van de mannen van PB, heeft heel wat stof doen opwaaien. Met name de 'live' beelden van de gebruikte snowman presentatie, en vooral het commentaar van Daniel Jawadnya daarop, maakten de nodige tongen los en daarom wil hij deze door velen geroemde presentatie nogmaals voor de camera testen, nu met alleen gespreid gevoerde boilies, op een water zonder brasems. Wederom blijkt dat de populaire snowman lang niet zo effectief is als gedacht…

ben er reuze benieuwd naar! hij zal rond 9 december te zijn verwachten.
maar nu ben ik benieuwd naar jullie meningen.

mijn mening:
de snowman presentatie gebruik ik best vaak, ik vind het zeker geen slechte presentatie voor je haak aas.
ik heb er al vele vissen door mogen landen, echter ben ik van mening dat vaak pas word opgenomen als er niet echt veel voer meer ligt.ik ben van mening dat deze presentatie dressuur gevoelig, mochten de vissen de presentatie kennen zullen ze minder vaak laten verleiden en alleen als er niet veel ander voer meer ligt toch maar op onder zoek uitgaan.

Sponsor
sven vq  
#2 Gepost : donderdag 9 december 2010 01:47:30(UTC)
sven vq

20 ponder

snowmen verschilt van water tot water. Afgelopen jaar had ik het voordeel om de vis vlak voor mijn voeten te zien azen. Ik herinner me nog een week dat ik een slordige 30kg kempzaad had verspreid over een aantal m². Vervolgens daar met een snowmen presentatie erop en vervolgens plat op de buik in de ochtendnevel liggen observeren hoe de vis de voerplek leegvrat. steevast werd de snowmen als eerst opgenomen, zelfs zonder het kempzaad aan te roeren ( toch leuk zo helder waterBreede lach ).

Op een ander water had ik ook de kans dit te doen en daar werd de snowmen niet opgenomen.

Als ik nu de eerste situatie op film had kunnen zetten en op dvd uitgebracht hebben, dan stond het direct 1-1 tov de PB film. Ik denk dat het gewoon afhangt van situatie tot situatie. Maar ik pieker er liever niet te veel over na, want ik denk dat we aardig gefrustreerd zouden kunnen geraken als we zouden weten hoe vaak we een vis mislopen :-"

Grtz
ralfvdboom  
#3 Gepost : zondag 12 december 2010 11:23:10(UTC)
ralfvdboom

10 ponder

klopt sven...
ik vis niet of bijna niet met snowman maar heb er genoeg mensen vis op zien vangen om te weten dat het wel werkt zelfs op een berg voer. dus tja? wat is wijsheid.
Lodewijk  
#4 Gepost : zondag 12 december 2010 11:39:55(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
afgelopen jaar wel op gevangen......
Maar wat me meer opviel dit jaar is dat we bijna alles hebben gevangen op een popup van nash
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ronald kingma  
#5 Gepost : zondag 12 december 2010 11:45:56(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
maar nash is dan ook een prima produkt, is echt 1 van de betere ready mades mee

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#6 Gepost : zondag 12 december 2010 11:50:24(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Tja, ook wij hebben hem gebruikt voor de camera en er een conclusie aan gehangen. Tenminste, voor zover dat kan. Wat mij heel erg opviel aan deze presentatie, is dat het de nieuwsgierigheid van de vis enorm prikkelt. Ht lijkt wel of ze altijd meteen gaan kijken wat er aan de hand is. Het is ook een raar ding, en beweegt heel onnatuurlijk en heeftbde meest vindingrijke kleuren. In mijn ogen kan het karpers over de streep halen wanneer ze niet of slecht vreten die dag. Ze pakken het uit pure niewsgierigheid. Dat het dan niet altijd haakt is helemaal niet raar omdat ze het inspecteren i.p.v. opeten.

In mijn ogen kun je er dus wel vis mee vangen wanneer vis slecht aas. Misschien van je er dan nog wel beter mee dan wanneer je bodemaas inzet.

Ik vind het jammer dat ze niet meer geprobeerd hebben met de lengte van de onderlijn (veel korter). Maar goed, van achter de monitor weet je het altijd beter Knipoog

Gr. Erwin
Davey Remmig  
#7 Gepost : zondag 12 december 2010 12:40:39(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

Erwin schreef:
Tja, ook wij hebben hem gebruikt voor de camera en er een conclusie aan gehangen. Tenminste, voor zover dat kan. Wat mij heel erg opviel aan deze presentatie, is dat het de nieuwsgierigheid van de vis enorm prikkelt. Ht lijkt wel of ze altijd meteen gaan kijken wat er aan de hand is. Het is ook een raar ding, en beweegt heel onnatuurlijk en heeftbde meest vindingrijke kleuren. In mijn ogen kan het karpers over de streep halen wanneer ze niet of slecht vreten die dag. Ze pakken het uit pure niewsgierigheid. Dat het dan niet altijd haakt is helemaal niet raar omdat ze het inspecteren i.p.v. opeten.

In mijn ogen kun je er dus wel vis mee vangen wanneer vis slecht aas. Misschien van je er dan nog wel beter mee dan wanneer je bodemaas inzet.

Ik vind het jammer dat ze niet meer geprobeerd hebben met de lengte van de onderlijn (veel korter). Maar goed, van achter de monitor weet je het altijd beter Knipoog

Gr. Erwin

Erwin met de laatste zin ben ik het met je eens, zie vaak dat de ruimte tussen de haak en het aas bij deze montage vaak heel kort is. ik houd er z,n 2 cm tussen.
sven vq  
#8 Gepost : zondag 12 december 2010 12:43:20(UTC)
sven vq

20 ponder

Davey haalt een goed punt aan Knipoog een snowmen vraagt om een grote ruimte tussen haak en snowman. anders functioneert het averechts Knipoog heb het hier al eens ergens aangehaald in een ander topic, ga gerust maar eens vissen met 2,5cm opening tussen bol en haak, werkt ideaal Knipoog

Grtz
Erwin  
#9 Gepost : dinsdag 14 december 2010 20:21:27(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Alleen met de laatste zin Davey? Knipoog
Davey Remmig  
#10 Gepost : woensdag 15 december 2010 01:52:37(UTC)
Davey Remmig

45 ponder

nee hoor niet alleen de laatste!
davey knol  
#11 Gepost : woensdag 15 december 2010 18:43:57(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
als ik een snowman vis maar ik een rig die er zo uitziet:
onderlijn materiaal: fluorcarbon
haak: Curvshank
Hair: ligt aan de groot van het aas... ervan uitgaande dat de bollen 15 en 10mm zijn zit je op 25mm dan nog zo'n 10 a 15mm tussen de boillies en de haak en dan onder de eerste boillie een klein loodje, dit is wat ik heb gemerkt een best aardig prikker

maarja IEDER WATER VERSCHILD
Leer van je fouten, geniet van je succes
Jorden  
#12 Gepost : woensdag 15 december 2010 22:30:28(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
gebruik amper snowman. heb er dan liever een kurken balletje er onder zitten ofzo.
Me...myself...and my rods!
jari bonouvrie  
#13 Gepost : woensdag 15 december 2010 22:38:41(UTC)
jari bonouvrie

25 ponder

ik gebruik snowman eigenlijk heel vaak, maar ik gebruik wel altijd kleine snowmans van 14mm grondboilie en 10mm pop up
waarom?
omdat ik meer vertrouwen heb in een kleine snowman, ik vind 20mm en 15mm groot worden, heb dat ook al best vaak geprobeerd maar vang er aanzienlijk veel minder op.
steef zenden  
#14 Gepost : donderdag 16 december 2010 00:32:33(UTC)
steef zenden

50 ponder

ik gebruik regelmatig een snowman, maar dan gebruik ik net als Jari een kleine boilie 14/15mm boilie met een 10mm pop-up en ik merk dat deze combinatie sneller genomen wordt dan als ik een 20mm boilie met een 15mm pop-up aanbiedt

Bewerkt door de gebruiker donderdag 16 december 2010 00:33:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

SnowMan  
#15 Gepost : donderdag 16 december 2010 21:05:22(UTC)
SnowMan

15 ponder

Geloof het of niet,
ik gebruik vaak de SnowMan (zou ik daar mijn nick van hebben dan Think )

Maar zal niet op elk water suc6vol zijn,
ik heb zoveel vertrouwen in de SnowMan, dat ik er steeds een hengel zal mee gebruiken.

Wie vis vangt, heeft altijd gelijk.....toch :-"

grt Snowy
kroon  
#16 Gepost : donderdag 16 december 2010 23:27:29(UTC)
kroon

30 ponder

Bedankjes: 1 keer
ik ga er nu ook mee vissen alleen een 15 grondbait en 8 of 10mm popup
we zullen zien wat dit jaar brengt
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
jari bonouvrie  
#17 Gepost : vrijdag 17 december 2010 00:09:19(UTC)
jari bonouvrie

25 ponder

het valt me wel op dat ik op de meeste wateren geen verschil merk tussen wel of geen snowman, er springt 1 water bovenuit en daar vang je juist extreem goed met een snowman!
zoals al gezegd is elk water is anders..
davey knol  
#18 Gepost : maandag 20 december 2010 12:31:54(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Ik ben van mening dat de snowman-rig wel degelijk kan vangen maar dan moet de rig wel in goede omstadigheden worden ingezet.

Bijv:
Als je een "hotspot" heb gevonden, aan de overkant onder een boom, ik noem maar even een zijweg.
Hoe ga je hier dan je rig en voer erbij krijgen, als de mogelijkheden er niet zijn om even om te lopen he Knipoog
Dus je gaat met je voerbootje erheen je dropt op de stek een willekeurig aant grammen boillies en partikels.
De vis komt aanzwemmen en blijft stil liggen en even eten, BAM dat is je fout. Je zal de vis na verloopt van tijd ongetwijfeld haken maar de vis is bang, schuw, maar zijn interessen is er zeker.

Als we het hele verhaal nu eens omdraaien.
je heb een plateau gevonden op 50 meter uit de kant, overal is het 3 meter diep en je plateau is 2,5 meter diep.
Het plateau is 6 meter breed en 3 meter lang. je bevoerd het gehele plateau en je gooid her en der nog een spod met partikels.
Die vis zal dan echt als een stofzuiger over dat plateau heen gaan, iedere aasje, dingetje, takje en zo wordt op gepakt.
Dan ziet hij ergens je rig, een leuke snowman rig van 15 cm lang met een haakje en 2 boilies, het beweegt raar, de karper heeft weer interessen, hij duikt er op af zoals bij iedere boillie en als het dan goed is moet hij hangen!

Dus mijn mening is: de snowman vangt zeker weten, maak hem niet te groot en weet waarneer je hem gebruikt!

Leer van je fouten, geniet van je succes
Erwin  
#19 Gepost : maandag 20 december 2010 12:48:58(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

davey knol schreef:
!

Dus mijn mening is: de snowman vangt zeker weten, maak hem niet te groot en weet waarneer je hem gebruikt!

Ja, lastige discussie. Op verschillende fora's is de hel losgebarsten over dit onderwerp. Ik denk zelf dat het -mits je hem op het juiste moment inzet- er onderscheidend in kunt zijn. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat het ons voor de cam is opgevallen dat ze erg nieuwsgierig reageren op dit felgekleurde sneeuwpoppetje. Wanneer er veel klein voer ligt en ze goed azen, kan die nieuwsgierigheid een soort wantrouw creëren. We zagen de karpers er niet voor niets "met een dicht bek" tegenaan zwemmen en kijken naar het waggelen. Het leek wel een soort speels gedrag. Even kijken wat die vreemde eend in de bijt is.....
Die flauwe opnames zijn in mijn ogen dus meer een soort onderzoekend gedrag. Van de rest van het voer weten ze namelijk wel dat het te eten is..... van de sneeuwman nog niet.

Wat ook erg grappig was om te zien, was dat we dagen hebben gehad, dat de karpers niet aasden, maar wel rondom de cam/voerplek hingen. We plaatsten een snowman voor de cam en wisten de vissen nieuwsgierig te maken. Ze gingen weer "spelen" met de snowman tot er een karper was die op een gegeven moment de snowman pakte en werd gehaakt. Dit terwijl ze uren gewoon voorbij zwommen zonder ook maar om te kijken naar het voer. Honger hadden ze dus niet.

Vissen die niet heel vreten, zijn volgens mij met een snowman sneller te pakken dan met gewoon aas (juist omdat het er uitziet als de rest van het voer). Dit om de simpele reden dat ze toch wel erg nieuwsgierig zijn.... Vreten ze wel veel, is het toch een "ding" waar ze een beetje anders op reageren dan de rest van het voer ...

Maar ja, wanneer weet je of ze wel of niet goed azen Knipoog

Gr Erwin
stein jansen  
#20 Gepost : maandag 20 december 2010 23:27:05(UTC)
stein jansen

20 ponder

ik ga hier kort en krachtig op antwoorden.

PB goed gejat van carpfeeling. want die jongens hebben het super voor elkaar
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
4 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.