CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
snowman onderwaterdiscussie
10 ponder Lid sinds: 25-11-2010(UTC) Berichten: 56
|
Ik vind snowman GE WEL DIG !! Ik vind het gwn mooi staan |
Girls say I only think about one thing... fishing !
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 47
|
Dag Stein,
Ik ben zeer benieuwd wat je bedoeld met goed gejat.
Groeten Bart
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-9-2009(UTC) Berichten: 367
|
Beetje onzin lijkt me. In door de ogen van de karper gebeurt het niet? Daar vangen ze dr wel goed op en zie je geen mislukte aasopnames Mvg Bewerkt door de gebruiker maandag 27 december 2010 19:24:15(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 31-10-2010(UTC) Berichten: 214
|
ik vis ook veel met de snowmen ik vind hem gewoon geweldig mooi hoe die zich laat zien onder water in de dvd van door het oog van de karper is ook idd goed tezien dat hij goed werkt en mensen die ik daar spreek zijn gek op de snowmen alleen soms kan de rig zich tegen je werken denk ik met hele schuwen karpers dan moet je weer wat anders vissen denk ik
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
zal het niet zo zijn dat ze m nu minder vinden en ze dadelijk van pb met een oplossing komen betere reclame ken je niet krijgen denk ik |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
|
Daar zat ik ook al aan te denken kroon, Maar lijkt me een beetje stug denk niet dat veel mensen er dan in zullen trappen Mvg
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
snowmanfisher schreef:Daar zat ik ook al aan te denken kroon, Maar lijkt me een beetje stug denk niet dat veel mensen er dan in zullen trappen Mvg Ik denk van wel
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik heb er ook eens over zitten nadenken en kwam tot het volgende: we zagen op de films dat de karpers die tegen de bodem aasten ( stofzuigen) bij het oppakken van de snowman, de pop-up probeerde plat te duwen waardoor de karper in 1 keer 3.5cm naar binnen moest werken. hier zit mijn inziens ook de sleutel. de bottombait gaat dus in theorie dan eerder dan binnen dan de pop-up waardoor de haak buiten de bek blijft. de onderlip valt dan namelijk in de hoek tussen hair en haaksteel. een kansloze situatie mijn inziens. daarom dat ik mij afvroeg wat er zou gebeuren als we de snowman andersom zouden monteren. de haak zal dan wellicht een beetje zweven maar wanneer de karper de snowman probeert plat te duwen, zal de kans volgens mij groter zijn dat wel alles naar binnen gaat. wat denken jullie?
|
|
|
|
|
Daar heb je zeker een punt! Denk dat ik dat ga proberen als de water temperatuur weer omhoog gaat.
Mvg
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik ga gewoon eens een halve snowman proberen...
en idd tim, daar kan je gelijk in hebben! |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
mijn ervaring is dat de snowman het beste werkt als je combi zo klein mogelijk houdt zoals 10mm met 10mm en 14mm met 10mm. Deze combinaties laten zich wat makkelijker opzuigen dan een snowmancombie van 2x 20mm |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
|
Pb gebruikte 15mm+15mm ikzelf pak altijd 20mm+15mm, waar ik altijd goede resultaten op heb. vind de beelden daarom erg ongeloofwaardig.
Mvg
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 15-9-2010(UTC) Berichten: 648
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
de vis pakte ook eerst het bodem aas en werd ook niet gehaakt ik verwacht dat ze met een lange hair hebben gevist en nu dadelijk met de oplossing komen das mijn idee er achter ken het mis hebben leverd in ieder geval veel discusies op |
steel niet de overheid dult geen concurentie
gr paul |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Gedachtengang even een brainstorm kan je een snowman niet testen door te gaan penvissen klinkt misschien dom/stom lijkt mij een goedkope oplossing om systemen te testen. Voorkeur helder water ben je een camera niet nodig & kan je met diverse montage m.b.t aaspresentatie vissen (snowman) verschilende diameters groot klein met welke kleur flavour & dip mogelijkheden zijn eindeloos graag jullie reacties Bewerkt door de gebruiker vrijdag 31 december 2010 14:37:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
snowmen gewoon klein vissen werkt voor mij goed, dus half boilie en half pop up en dan boven elkaar. Is afwijkend aas en werkt bij mij beter dan een volledige snowmen versie. Maar goed ieder zijn voorkeur maar eigenlijk vis ik nooit met een 2 x 20 mm combi, gewoon geen vertrouwen in. En in mijn ogen wil je een attraktie aanbieden die anders is dan een normale single hookbait. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
|
Dag Snowman visser,
Wat is er ongeloofwaardig aan de beelden? Zowel op de sloterplas als het andere water waar gefilmd is (The Snowman Returns) was hetzelfde te zien. Wat zou er dan ongeloofwaardig aan zijn?
Overigens voor de duidelijkheid, PB gaat niks op de markt brengen wat een "oplossing" zou zijn voor het snowman probleem. Het enige dat we laten zien is dat er dingen gebeuren waarvan we tot voor kort niet wisten dat het zo gebeurde. Denk ook aan kopschudden. In tot nu toe alle onderwaterbeelden is dit te zien is en ik denk dat dit fenomeen bij vrijwel niemand enige aandacht kreeg vóórdat er onderwaterbeelden waren.
Ik denk dat het beseffen dat dingen onderwater soms anders gaan dan we denken belangrijk is voor het maken van keuzes in je visserij. Vis ik dan niet meer met een snowman? Natuurlijk wel! Alleen in sommige situaties ook absoluut niet...
Meteen alles afschieten is natuurlijk erg makkelijk maar brengt je ook geen steek verder in je visserij. Ieder zijn meug, maar blind alles afschieten is niet de mijne...
Groeten Bart
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
He Bart Wat leuk dat je zo af en toe ook op het CF-Forum komt neuzen. Het feit dat er overal zo hevig op gereageerd wordt zegt in mijn ogen genoeg. Het is niet zo dat mensen de beelden niet geloven. Ik denk dat de meeste mensen stomverbaasd zijn en voor zichzelf op zoek zijn naar een verklaring. Bijna iedereen vangt met de snowman. Soms zelfs vele malen beter dan met een gewone boilie. Logisch dat mensen hun vraagtekens hebben. Je wilt immers hier een verklaring voor, toch? Het is om deze reden te begrijpen dat sommige mensen wantrouwend zijn naar de makers omdat ze een commercieel belang hebben. Natuurlijk zul je op dit vlak altijd tegengas krijgen van "kritische" mensen. Misschien juist wel omdat we een oplossing/verklaring willen? Ik zou het dus wel leuk vinden als PB er dieper op in zou gaan. En dan niet in de zin dat ze "de oplossing" hebben gevonden voor dit probleem, maar meer dat het probleem te tackelen is. De snowman blijft in mijn ogen namelijk een goede aas presentatie. Dit vanwege zijn attractie. Het prikkelt de karper enorm!! Het kan zijn dat de inhaking niet gunstig is. Het kan ook zijn dat je ondanks dit wel meer kansen krijgt. Ik zou dus blij zijn met een oplossing Onderwaterbeelden zijn erg mooi om te zien en heb ik er ook verschrikkelijk veel van geleerd. Zo gebruikte ik voorheen ook systemen die in nu niet zo snel meer zou gebruiken. Wat je al aangeeft, het maken van keuzes na het zien van de gevolgen. Ik krijg zelf niet echt de indruk dat mensen het afbranden. Sterker nog, jullie hebben een vuurtje aangewakkerd. Er wordt goed over nagedacht en dit vooral kijkend naar hun eigen visserij. Gr. Erwin
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
mijn visserij heeft het niet veel veranderd nooit niet veel men snowman gevist... altijd met een halve boilie en een halve pop-up. |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
Dag Erwin,
Natuurlijk is er een flink vuurtje aangewakkerd, en dat is ook goed. Ik geef regelmatig lezingen in het land en het is dan ook leuk om te zien wat voor discussies er ontstaan over dit onderwerp.
Opzich is er al heel erg diep ingegaan op de snowman natuurlijk. Vergeet niet dat de filmpjes slechts een selectie zijn van vele honderden uren aan beeld. Om dan een filmpje samen te stellen kies je natuurlijk de mooiste beelden waarbij zaken het beste te zien zijn. Dat een snowman attractief is klopt als een bus. Je combineert namelijk de visuele attractie met de attractie van je bodemaas. Echter, door zijn vorm en de manier waarop de vis het aas vaak opneemt (platdrukken en als het ware dwars opnemen zoals Tim van Zanten ook al schreef) krijg je in sommige gevallen problemen. In veel gevallen is er echter ook niks aan het handje! Vooral bij grote vissen of vissen met grote bekken is het geen probleem. Natuurlijk, je zal een keer een kleine vis vangen, maar dat is dan meer ondanks dan dankzij in mijn ogen.
Concrete oplossing? De beste oplossing in mijn ogen is om een halve pop-up en een halve zinker te gebruiken. Wederom het beste van beide werelden qua attractie en niet het negatieve effect van platdrukken en dwars opnemen...
Selectief inzetten van een gewone snowman kan natuurlijk ook. Op bijvoorbeeld zachtere bodem of als je bewust wil selecteren op grootte van de vis!
Groeten Bart
|
|
|
|
|
He Bart
Ik denk zelf alleen dat de manier hoe de karper met een snowman omgaan niets te maken heeft met azen. Er is geen karper die ooit echt een snowman heeft gegeten, toch? Waarom zal hij het dan associëren met eten? Ik denk zelf dat door de enorme attractie van een snowman een karper geprikkeld raakt. De enige manier om deze vreemde eend in de bijt te onderzoeken is door het op te pakken. Dit doen ze vaak heel schichtig. Om deze reden komt het misschien niet diep in de bek. Omdat ze helemaal niet de intentie hebben het op te eten maar puur om te kijken wat het nou daadwerkelijk is.
Zoals je weet hebben wij ook veel geëxperimenteerd met onderwaterbeelden en wat mij opviel, was dat wanneer de vissen niets van het voer aten, ze toch geprikkeld werden door een snowman. Gevolg was dat ze hem toch pakte. Azen karper niet of slecht, kan het je wel een kans geven alsnog een vis te vangen.
Ik zeg niet dat dit zo is Bart, alleen is het een heel andere benadering wat ook kan verklaren waardoor de haak niet diep en de bek komt en de vis niet gehaakt wordt. Ook is het dan logisch dat ze met hun kop (en dichte bek) er tegenaan zwemmen, hem plat duwen enz. Pure nieuwsgierigheid.
Stel dat dit waar zou zijn (dierlijke nieuwsgierigheid), dan ligt het dus helemaal niet aan de rig, maar aan de manier van azen...
Gr. Erwin
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
snowman onderwaterdiscussie
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.