Eindelijk weer wezen vissen! Tijdens het maken van de plannen leek het om de week gaan vissen een stuk beter te doen dan hoe het in de praktijk is, zeker als je gewoon niet kan wachten om weer te gaan duren twee weken veel te lang! Op het werk heb ik standaard een boek bij me van Terry Hearn, Nigel Sharp of Dave Lane om in de pauze te lezen. Hun fanatisme spoort me altijd enorm aan weer te gaan vissen, de hele beleving van de Engelse karperscene staat me wel aan, zowel qua vissen als de social scene eromheen.
(Een van mijn favoriete Engelse boeken)
Terug naar mijn sessie van de afgelopen ochtend.
Ik had afgelopen week dagelijks voorgevoerd bij het parkwater, afgelopen maandag begon ik en zaterdag ochtend voerde ik voor de zesde en laatste keer alvorens er gevist zou gaan worden.
Aangezien ik dagelijks rond 04:00 uur voerde was dit ook de tijd dat ik wilde gaan vissen, ik had de wekker dan ook op half drie gezet voor de zondagochtend.
Helaas versliep ik me iets waardoor ik pas om 03:30 wakker werd, gauw de koffie opgedronken en de fietskar volgeladen om me vervolgens richting het water te begeven.
Gelukkig bleek bij aankomst bij het water dat de stek vrij was en kon het opbouwen beginnen.
Niet dat dit veel werk was, slechts een kwestie van de steunen in de grond prikken en de boilies op de hair rijgen en de rigs met een pva zakje onderhands op hun plek gooien, simpel als wat!
Er werd behoorlijk veel gesprongen door karpers en ook zag ik flink wat aasplekken.
(lekker simpel)
Net toen ik na een kwartier na inwerpen een bak koffie wilde gaan zetten knalde mijn nieuwe Cheeky Monkey omhoog en begon mijn linker pieper te fluiten!
(Old school in een nieuw jasje)
Na een stevige dril van minstens een minuut of 5 gleed een mooie schubkarper het net in, een schitterende ongeschonden vis!
(puntgaaf, altijd mooi om te zien op een druk bevist water)
Een tweetal nog half dronken uitgaanders liepen toevallig net langs en waren wel bereid een paar foto's te maken.
Hierna heb ik nog doorgevist tot een uur of 11 maar helaas niks meer gevangen.
Over twee weken ga ik hier nog een keer zitten, en wellicht twee weken daarna ook nog een keer, ik hoop dan wel wat meer te vangen dan 1 vis!
Nog een wijze les geleerd ook deze week, het heeft totaal geen zin om voor te voeren!
Dat is me verteld door een oudere heer die een praatje kwam maken.
Het bleek gewoon dat vissen maar een geheugen hebben van 2 seconden!! Heb ik een beetje voor niks elke dag voor dag en dauw lopen voeren!
Ondanks dat ik tegenwierp dat ik in mijn minimaal 16 jarige loopbaan als karpervisser toch zeker wel een verschil had bemerkt en niet graag ga vissen zonder het maken van een voerplek hield deze heer toch stug vol dat het nutteloos is, toch weer wat geleerd
Ondertussen kijk ik enorm uit naar het najaar, in september heb ik 3 weken vrij en hoop ik vol gas los te kunnen gaan bij het bos.
Morgenochtend ga ik er weer even kijken en voeren
http://zonsondergang.info/De tabel op bovenstaande site ziet er hoopvol uit en als het goed is gaat het tijdens mijn vakantie al om 20:03 schemeren, rond 20:45 is het dan donker
Bewerkt door de gebruiker zondag 31 juli 2016 18:55:20(UTC)
| Reden: Niet aangegeven