Afgelopen maandag heb ik ook weer even een uurtje of 1.5 gevist voor het voeren.
Ik voerde nu om de dag ca 2 kilo boilies die hebben staan soaken in een heerlijke dip.
Die dip had ik toegevoegd omdat ik nu voortaan met de schep zou voeren in m'n waadpak. Omdat ik de schep onder water steek en dan pas kantel hoor je geen plonzen meer van de bollen. Die plonzende bollen waren in het verleden vaak het sein voor de karpers dat er weer voer lag en het aastijd was. Dit in combinatie met de niet te grote hoeveelheid voer zorgde vaak voor een vrij snelle vangst van aangevoerde vissen. Dit viel me van het voorjaar al op en in de vroege zomer ook al.
Omdat die plonzen nu wegvielen besloot ik een attractieve geurwolk te creëren doormiddel van die dip dus.
De zwanen waren niet op de stek toen ik maandag aankwam dus geheel tegen het plan in besloot ik eerst snel het voer erin te gooien gewoon vanaf de kant.
Het duurde niet lang voordat de zwanen arriveerden maar omdat de laatste boilies toen al een paar minuten in het water lagen staken ze hun koppen niet onder water.
Ik besloot snel het hengeltje in te leggen dat ik mee had genomen met een pva zakje eraan met daarin een mix van gesoakte pellets en boilies.
Na een 1.5 uur sigaren roken werd het tijd weer huiswaarts te gaan zonder ook maar een stootje gehad te hebben.
Hadden die zwanen me het leven niet zo zuur gemaakt dit jaar dan zou ik uiteraard pas na het vissen het voer erin hebben gegooid, nu lag er zoveel voer dat de kans dat de karpers m'n haakaas al snel zouden pakken natuurlijk een stuk kleiner was.
Woensdag voerde ik ook weer zo'n 2.5 kilo zonder ook maar 1 zwaan op m'n voerplek te zien dus dat was mooi meegenomen.
Ik heb uiteindelijk maar 1 keer met waadpak en schep gevoerd dus dat is wel fijn.
Gisteravond weer gevist, kwam rond 20:30 aan bij het water.
Ik had eigenlijk verwacht dat het een kwestie zou zijn van even snel de aangevoerde vissen afromen en rond 23:00 uur weer thuis te zijn. Dit bleek echter niet het geval.
Ik had de boilies thuis al op de hair gedaan en al een voorraad pva zakjes aangelegd.
De hengels lagen dan ook al gauw op hun plek.
Na een kleine 3 kwartier kreeg ik een paar piepen op linker hengel, de monkey bewoog duidelijk naar boven en ik besloot aan te slaan. Mis!
Snel een nieuwe pva zak eraan en opnieuw ingelegd, uiteraard zat er net een zwaan op m'n stek maar de laatste sessies had ik daar ook geen last van gehad zolang ik alleen m'n hengels inlegde.
Dit keer echter besloot de zwaan er voor te gaan en stond al snel ondersteboven op m'n stek.
Wat een ellendig beest! Ik sprong op toen die z'n kop weer boven water stak en klapte in m'n handen onderwijl luid sissende geluiden makend.
Dit schrok hem iets af maar niet genoeg! Ik deed snel m'n hoofdlamp aan op de felste stand en zette het beest in een zee van licht. Dit hielp gelukkig en de zwaan maakte zich snel uit de zwemvliezen. Ik heb de rest van de sessie geen last meer gehad van de familie zwaan.
De uren verstreken en af en toe regende het wat.
Veel tekenen van leven zag ik niet op een enkele keer na. Ik vermoed dat dit "Het Spook" was gezien de onnozele en onbeholpen manier van zwemmen.
Aangezien ik met 24mm bollen vis maakte ik me hier niet echt druk om.
Ik dronk ondertussen sloten koffie en zette het bos in een blauwe sigarenwalm.
Rond een uur of 23:45 kreeg geheel onverwacht toch nog een aanbeet op de linker hengel.
Ik vond de aanbeet al wat verdacht en ook het begin van de dril kwam heel Spookachtig op me over.
Door het vele wier moest ik noodgedwongen het water weer in om de vis te scheppen, gelukkig had ik mijn waadpak al aan en al gauw zat de vis in het net.
Ik vreesde nog steeds met "Het Spook" te maken te hebben maar gelukkig bleek al gauw dat het een andere schub was van een pondje of 16.
Na het maken van een paar mat foto's zette ik de vis gauw weer terug.
Na het oproken van m'n sigaar en de laatste slokken koffie opgedronken te hebben besloot ik in te pakken en huiswaarts te gaan.
Zodra de vakantie voorbij is begin ik weer met dagelijks voeren, tevens breng ik dan de hoeveelheid per dag terug naar 1 kg in de hoop voedselnijd op te wekken bij vriend karper.
Ook wordt het tijd om de grotere vissen te gaan vangen!
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 1 oktober 2016 13:26:44(UTC)
| Reden: Niet aangegeven