55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
hoeveel vocht gooi je in je emmer??? merk hier dat als er 10cm water op je noten staat dat t ook niet slijmt........ de noten moeten echt net onder water staan |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Je moet er ook geen wetenschap van maken. Kan gewoon de deksel eraf halen. Ik controleer vaak met mijn handen hoe het gast, levert nooit problemen op.
Overigens vangen ze ook uitstekend zonder slijm. Had er net nog een instant op 'vers' gekookte noten.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Deksel dicht doen lijkt met ook niet echt zo'n goeie optie... je schrikt je kapot als zo'n deksel midden in de nacht van de emmer ploft!!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-1-2012(UTC) Berichten: 91
Bedankjes: 4 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
meestal zit het in de kwaliteit van de noten, koop ongesorteerd en niet de goedkoopste. week ze met kokend heet water 24 uur(hoeft niet als je topspul hebt hoef je ze niet te weken) kook ze naarna 1 1/2 uur wegzetten met het kookvocht en na 24 uur moet het 1 klont wezen. als je dat niet hebt dan heb je gewoon geen kwaliteit. bier er bij doen en bruine suiker is gewoon onzin. www.aasvoorkarper.nl hebben echt topspul
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Johan Krenger schreef:Deksel dicht doen lijkt met ook niet echt zo'n goeie optie... je schrikt je kapot als zo'n deksel midden in de nacht van de emmer ploft!! Heb ik nog nooit last van gehad . Maar ja dat is het met zon forum he, iedereen zegt dat je het weer anders moet doen |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Niet te moeilijk doen. -24 uur weken -1.5 uur koken in nieuw water. -overgieten in een emmer. -even laten afkoelen -deksel erop -op kamer temp. 2 dagen laten staan -slijm! (geen slijm, boeien!)
Als je weet dat de noten vers zijn is het goed.
Alcohol ruik je door het nagisten van de suikers zeg maar. |
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Vocht zit altijd onder de noten.bier gebruik in nooit. De noten zijn van Aas voor karpers! Dus beter Kwaliteit kunt ge niet krijgen veronderstel ik. Ik week ze altijd 48u tot 72u en koken doe ik maar 45 min max 1 u. Maar daar zal het probleem van Slijmen niet liggen. Koken in vers water doe ik wel niet. Ik kook ze in het week water! Iedereen zegt iets anders.
Merci voor de tips. Zal een beetje puzzelen en de goei er uithalen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb paar weken geleden een portie gekookt, moest in 4x in een 10liter pan, geen idee hoeveel kilo heb alle nootjes tegelijk in de week gezet, heb ze gekookt en buiten op het terras weggezet in de zon 1 emmer was de volgende dag aan het slijmen terwijl de 2de emmer die er naast stond nog niet aan het slijmen was, het water was wel ietsje stroperiger geworden, maar was niks vergeleken met de andere emmer geen idee hoe of wat en waarom, maar nootjes kwamen uit dezelfde 25kg zak en even lang geweekt en even lang gekookt, 45- 50 mins en dus toch verschil in slijmen Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 augustus 2013 01:44:00(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
Nicky schreef:Vocht zit altijd onder de noten.bier gebruik in nooit. De noten zijn van Aas voor karpers! Dus beter Kwaliteit kunt ge niet krijgen veronderstel ik. Ik week ze altijd 48u tot 72u en koken doe ik maar 45 min max 1 u. Maar daar zal het probleem van Slijmen niet liggen. Koken in vers water doe ik wel niet. Ik kook ze in het week water! Iedereen zegt iets anders.
te lang voorweken verzuren de tijgers max 24 uur en zeker 1 1/2 uur koken
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ok dat is dan mss het probleem. Week ze te lang en dan Beginnen ze ook al te schuimen in het weken! Dan zijn ze mss al een deel van hun gist proces kwijt! Merci hier voor dit was een goei tip.
Groeten
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
sjaak de lange schreef:Nicky schreef:Vocht zit altijd onder de noten.bier gebruik in nooit. De noten zijn van Aas voor karpers! Dus beter Kwaliteit kunt ge niet krijgen veronderstel ik. Ik week ze altijd 48u tot 72u en koken doe ik maar 45 min max 1 u. Maar daar zal het probleem van Slijmen niet liggen. Koken in vers water doe ik wel niet. Ik kook ze in het week water! Iedereen zegt iets anders.
te lang voorweken verzuren de tijgers max 24 uur en zeker 1 1/2 uur koken Waar is dat anderhalf uur koken goed voor dan? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
Ik heb het met een uur geprobeerd en dan duurt het slijmen mij te lang. ik heb vandaag gekookt en zal in een klein filmpje laten zien wat ik bedoel met slijmen.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.