15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Het slijmen van de noten lukt maar niet ! 2 of 3'keer gelukt op 300 kg noten... De uitleg van suiker en deksel dicht laten doe ik. Heb al van alles geprobeerd ( meer suiker, minder vocht , meer Vocht,geschoonde noten , ongeschoond, plastiek folie op De noot). Iemand enig idee hoe het zeker moet gaan? K heb ze al eens 12'dagen laten staan en nog niks slijm.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Mijn slijmen ook niet maar gewoon op gevangen.
Waar heb je de tijgernoten gekocht?
|
|
|
|
|
Ja ik vis er ook gewoon mee. Maar wil ze toch aan het slijmen krijgen. Het is 3 keer gelukt en heb daar en beter gevoel bij dus... Gekocht bij avk
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-11-2010(UTC) Berichten: 533
Bedankjes: 27 keer Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
|
Kwalitatief goede en verse noten slijmen altijd na weken en koken. Je moet er zelfs moeite voor doen om het niet te laten gebeuren. Met een dag of 2/3 moet dit proces beginnen, na 14 dagen kan het wel weer afnemen. Mvg Erwin |
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt... |
|
|
|
|
Ja dat hoor ik overal. Dat ze na 3 dagen Gaan slijmen ! Maar toch hier niet? Anders Had ik geen bericht geplaatst hier... Aas voor karpers hebben toch goei noten niet?
Mvg nicky
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Nicky,
Met de tijgers van AvK moet het echt wel lukken. Ik krijg altijd slijmers. Laat je de tijgernoten in hun kookvocht staan? Dit is wel belangrijk, omdat de suikers (die bij het koken zijn vrijgekomen) zullen gaan gisten. Deze zorgen voor het slijm.
|
|
|
|
|
Ik laat ze weken in het vocht waar ik ze kook En waar ik ze in laat staan. Dat is normaal toch goed? Ik gebruik op 10 kg gedroogde noten 1,5 kg suiker. Ik heb al verschillende noten van hun geprobeerd . Maar het wilt niet lukken. Ze staan in een garage op een donker Plaats . Is dat mss het probleem?
Mvg nicky
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Zou in principe geen probleem moeten zijn. Warmte is echter een pluspunt, dus misschien de emmer eens op een warmer plekje (in de zon) zetten een paar dagen?
|
|
|
|
|
Heb ik al eens gedaan. Dan beginnen ze na 5 dagen Te stinken naar alcohol vind ik. Daarom zet ik ze nu 10 dagen Binnen. Ik snap er eigenlijk niks van bij iedereen lijkt het Zo simpel en hier lukt het voor geen meter.
|
|
|
|
|
Het stinken kan wellicht worden verklaard door het gistingsproces. Hierdoor gaan ze slijmen.
|
|
|
|
|
De emmer moet dicht gelaten worden en ook niet bij bewegen? Of zit ik mis. Ik doe hem heet dicht en laat hem dan staan.
|
|
|
|
|
Dus ze toch zo laten staan in de zon . Er mag toch gekeken worden tijdens het proces Of ze geslijmt zijn of niet ? Een van Dees zal Ik nog eens proberen . Ma vind da ze dan echt beginnen te Rieken en ook een laagje schimmel op .
Grtz
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 20-4-2013(UTC) Berichten: 66
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Gwn lkr zonder slijm laten.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Nicky schreef:Dus ze toch zo laten staan in de zon . Er mag toch gekeken worden tijdens het proces Of ze geslijmt zijn of niet ? Een van Dees zal Ik nog eens proberen . Ma vind da ze dan echt beginnen te Rieken en ook een laagje schimmel op .
Grtz Nee je mag niet kijken tijdens het proces. Is mij tenminste altijd geleerd het deksel er gewoon 3/4 dagen er op laten zitten.En als het goed is zijn ze dan geslijmd |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
Nicky schreef:Heb ik al eens gedaan. Dan beginnen ze na 5 dagen Te stinken naar alcohol vind ik. Daarom zet ik ze nu 10 dagen Binnen. Ik snap er eigenlijk niks van bij iedereen lijkt het Zo simpel en hier lukt het voor geen meter. als ze stinken naar "alcohol" dat is het gist proces ik doe er alt witte en bruine suiker is 50/50 : 500gr witte suiker 500gr bruine suiker
|
|
|
|
|
Merci ga ze nog een buiten zetten en maar laten stinken! Grtz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Zit je er soms met je handen in om te controleren ? Als je wil dat ze slijmen, en zo lang mogelijk slijmerig blijven mag je er alleen met schoon gereedschap aan komen, absoluut niet met je handen. Ik zet ze altijd weg met een deksel er los op en ze slijmen altijd, het hangt wel van de temperatuur af hoe snel.
|
|
|
|
|
Zit er nooit met handen in. Beweeg soms wel het Vocht met de emmer voor te kijken of ze geslijmd zijn. Mag dit?de hoeveelheid vocht erop maakt dat veel uit? De deksel sluit ik altijd af. Beter los er opleggen of een stukje Openlaten? Waarom niet aan ruiken? Merci alvast Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 augustus 2013 00:28:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Dan haal je het deksel eraf en ontbreek je het gistingsproces.Of ruik je door de emmer heen? |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.