CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
denk het ook ja, die hangt w.s. gewoon over de rand. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Maar dan nog, die sinker zit nog geen 2cm van de loodhagel af.Dat heeft toch geen nut? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
Dit zijn wat probeersels van ons. vrijdag gaan we deze testen en hebben er een goed gevoel bij. Ruud & Sander heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Die bovenste met de groene shrinktube heeft mijn twijfels, denk dat de opening tussen haak en shrinktube te klein is. Zou hem even opnieuw stomen en de opening groter maken. verder ziet het er wel goed uit. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 95
|
De bovenste 2 moet het loodje tegen de tube aan staan. De linkse is te krom.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
mag ik even mss en kleine tip geven : ik zie dat julli kleine knijplootjes gebruiken voor de popup's ik gebruikte die vroeger ook tot ik merkte dat door het lootje dicht te knijpen je u onderlijn bechaadigt ik heb toen daardoor wel en paar vissen verspeelt daarom dat ik het ondervond tijdens en dril los mijn onderlijn door (waar het lootje zat)
daarom gebruik ik nu die van fox waar je dat rubertje tussen trekt en zo geen beschaadegingen meer heb wel iets duurder ma jongens het is en tip e nix moet alis mag
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ruud en Sander, Hoe loopt de lijn bij jullie laatste rig door het oog? Het lijkt wel alsof die door de achterkant loopt in plaats van de voorkant. Verder heb ik mijn twijfels bij de groene gekrulde krimpkousrig. Die andere gaat beter werken denk ik. Ook vind ik de hair een beetje aan de korte kant van de rig met de shot on the hook. Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 20:54:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
1e rig: Combi rigje (geknoopd als KD-rig) van 12lb zacht en soepel onderlijnmateriaal in combinatie met een 25lb stugger onderlijnmateriaal met loodje en klein stukje krimpkous voor de inhaking. Lengte 12cm, Fox SSC haak maat 9. (voor een snowman of bottombait) 2e rig: Rigje met de hair gefixeerd in de haakbocht en stukje krimpkous voor een agressieve inhaking. Lengte 10cm, Fox SSSP maat 7. (voor bottombait) 3e rig: Combi D-rig van 10lb korda IQ fluorcarbon (bijna onzichtbaar onderwater) in combinatie met 25lb. Piet Vogel Skinny. Uitgelood met een loodje. Lengte 20cm Fox SR maat 8 (voor de pop up) Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 22:22:56(UTC)
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-3-2013(UTC) Berichten: 95
|
Snap het idee van 2 verschillenden onderlijnen niet pak er gewoon 1 en strip hem? putty er op en klaar. Moeilijker maken dan het is + je heb grootere kans op onderlijn breuk. (dat is mijn menig hoor) Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 22:22:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Hoi Tiennes, Ik snap je opmerking.. ik wilde alleen geen onderlijn met coating gebruiken. vandaar de 2 soorten gevlochten onderlijn. De knoop heb ik goed getest voordat ik voordat ik de onderlijn aan mijn hengel hang. Merci! Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 maart 2013 22:36:48(UTC)
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2012(UTC) Berichten: 70
|
Wij gaan voor deze 2. Van de week zitten knopen. Dit is een test voor frankrijk, hier in Nederland vist een maat hiermee is werkt als een beest. wat vinden jullie ervan?? de bovenste ( de vlieg met grote ogen )weet ik nog niet, maar gekke dingen proberen in Frankrijk ken nooit kwaad toch. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 9 april 2013 15:05:18(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Ruud & Sander heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Ik hijs haar uit het water damn wat een beer! Even wegen en een fotootje voor later En hoppa, daar zwemt ze weer. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Ziet er leuk uit, grapjes over het groene dopje maak ik niet meer.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
zo ben ook weer even bezig geweest... komt die kanaal klapper!!!!!!! 6x soepele rig Korda KurvShank 6 Stukje siliconen slang 1cm krimpkous ik heb het groene dopje ge-soakt voor een betere geurBewerkt door de gebruiker dinsdag 9 april 2013 19:34:00(UTC)
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2013(UTC) Berichten: 200
|
TIP: rijg nog een paar van die groene gesoakte dopjes aan je hair, die zijn nog leeg. Ziet er goed uit, maak ze zelf ook graag zo met een wide gape nr. 6, alleen met een curv shank hou ik de krimpkous dunner en korter zodat ie alleen over de knoop en net over het haakoog komt. Een verlengde haaksteel mbv een krimpkous is niet per se nodig bij een curv shank. Is dat eigelijk wel krimpkous of is dat gewone tube? Bewerkt door de gebruiker woensdag 10 april 2013 22:44:04(UTC)
DUSSSS.............IK DENK IK ZEGGET FF |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
De mijne voor komende sessie.. 1 voor enkele bol. 1 voor anderhalve bol 1 voor snowman Waren zeer succesvol afgelopen jaar en altijd netjes gehaakt maar heb de volgende dingen aangepast Haak maatje 4 naar 6. Andere shrink tube. Putty van 4cm terug gebracht naar 3cm. Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 mei 2013 23:31:47(UTC)
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Sander Bierglas schreef:TIP: rijg nog een paar van die groene gesoakte dopjes aan je hair, die zijn nog leeg.
Ziet er goed uit, maak ze zelf ook graag zo met een wide gape nr. 6, alleen met een curv shank hou ik de krimpkous dunner en korter zodat ie alleen over de knoop en net over het haakoog komt. Een verlengde haaksteel mbv een krimpkous is niet per se nodig bij een curv shank.
Is dat eigelijk wel krimpkous of is dat gewone tube?
is wel degelijk krimpkous hoor... uit me hoofd die camo green van korda |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-7-2012(UTC) Berichten: 283
Bedankjes: 9 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
ben ook weer ff bezig geweest, haak: fox ssc maat 8 onderlijn materiaal: gestript cortex brown krimpkous korda carp1996 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 20-3-2013(UTC) Berichten: 430
|
|
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 4-10-2012(UTC) Berichten: 20
|
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.