logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jermainescheenstra  
#1 Gepost : zondag 30 juni 2013 21:05:42(UTC)
Jermainescheenstra

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
ik ga bij valkerswaard spiegels kopen.
Maar ik zou graag willen weten of je karpertjes van zo,n 8/12 centimeter kan kopen bij valkerswaard
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
Sponsor
Ruud Gosselink  
#2 Gepost : zondag 30 juni 2013 22:03:49(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Je kan dat soort vragen beter op een forum voor aquariumliefhebbers stellen. Daar zitten veel meer mensen die weten hoe je dat het best aan kunt pakken en hoe het zit met voeren en filteren.
Er zijn ook hele goede sites met tips en voorbeelden voor het inrichten van een bak.
leen  
#3 Gepost : zondag 30 juni 2013 23:03:15(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Jermainescheenstra schreef:
ik ga bij valkerswaard spiegels kopen.
Maar ik zou graag willen weten of je karpertjes van zo,n 8/12 centimeter kan kopen bij valkerswaard

Suggestie : gewoon even contact opnemen met valkerswaard.
jannes  
#4 Gepost : maandag 1 juli 2013 00:17:20(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hoelang wil je er mee doen in de bak van 180ltr, want ze groeien erg snel.
coatednuts  
#5 Gepost : maandag 1 juli 2013 01:12:07(UTC)
coatednuts

20 ponder

Die zou je best kunnen kopen daarzo, maar dan zijn ze gelijk ook te groot voor je bak en kan je ze gelijk uitzetten elders. Later uitzetten is dierenmishandeling, want de groeiachterstand die ze oplopen is vrijwel niet meer in te halen. Ze zullen niet doodgaan in zo'n bakkie, maar dat doet een legkip in een hokje van 30x30 ook niet...
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
Jasperbuth  
#6 Gepost : maandag 1 juli 2013 01:21:30(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

coatednuts schreef:
Die zou je best kunnen kopen daarzo, maar dan zijn ze gelijk ook te groot voor je bak en kan je ze gelijk uitzetten elders. Later uitzetten is dierenmishandeling, want de groeiachterstand die ze oplopen is vrijwel niet meer in te halen. Ze zullen niet doodgaan in zo'n bakkie, maar dat doet een legkip in een hokje van 30x30 ook niet...

Hoe bedoel je groeiachterstand niet in te halen??
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
coatednuts  
#7 Gepost : maandag 1 juli 2013 10:11:45(UTC)
coatednuts

20 ponder

Precies zoals ik het zeg. Ik lees hier regelmatig over karpers in een aquarium. Waarschijnlijk met de bedoeling ze uit te zetten als ze te groot worden voor het aquarium en wellicht ook met de gedachte ze ooit weer eens als monster terug te vangen... Kun je gerust vergeten. Een karper heeft heel veel ruimte nodig om zijn potentieel te kunnen bereiken. Dit potentieel is zowel genetisch bepaald, maar is ook afhankelijk van de omgeving (o.a. ruimte). Daarbij zijn het ook nog sociale dieren die graag met elkaar optrekken, een uitzondering daargelaten. En dus hebben ze nog veel meer ruimte nodig als je er een paar tegelijk houdt. Bied je ze niet genoeg ruimte, dan zullen ze een groeiachterstand oplopen. Ga je ze uitzetten met een groeiachterstand, heb je grote kans dat ze worden opgevreten door roofvis. Worden ze in ieder geval niet zo groot als het monster wat je voor ogen hebt. Komop mensen, gebruik je verstand, niet je piemel, ahum hengel bedoel ik.
diesel  
#8 Gepost : maandag 1 juli 2013 10:38:56(UTC)
diesel

40 ponder

coatednuts schreef:
Precies zoals ik het zeg. Ik lees hier regelmatig over karpers in een aquarium. Waarschijnlijk met de bedoeling ze uit te zetten als ze te groot worden voor het aquarium en wellicht ook met de gedachte ze ooit weer eens als monster terug te vangen... Kun je gerust vergeten. Een karper heeft heel veel ruimte nodig om zijn potentieel te kunnen bereiken. Dit potentieel is zowel genetisch bepaald, maar is ook afhankelijk van de omgeving (o.a. ruimte). Daarbij zijn het ook nog sociale dieren die graag met elkaar optrekken, een uitzondering daargelaten. En dus hebben ze nog veel meer ruimte nodig als je er een paar tegelijk houdt. Bied je ze niet genoeg ruimte, dan zullen ze een groeiachterstand oplopen. Ga je ze uitzetten met een groeiachterstand, heb je grote kans dat ze worden opgevreten door roofvis. Worden ze in ieder geval niet zo groot als het monster wat je voor ogen hebt. Komop mensen, gebruik je verstand, niet je piemel, ahum hengel bedoel ik.

En buiten het feit dat ze een groeiachterstand oplopen,zijn ze ook nog vatbaarder voor ziektes,parasieten en dergelijke.
Als ze die niet reeds hebben ontwikkeld in het aquarium waarvan jij het water nooit optimaal kunt houden..
Zelf als je water ververst kan het makkelijk misgaan als je niet weet wat je doet..

En dan .........met je goede wil je vissen uitzetten,en een heel bestand naar de knoppen werken.....

En wil je dan toch nog??

Koop dan een set waar je je water mee kan testen,en koop iets waar je je vissen mee kunt testen...

Kijk iig verder dan je neus lang is,want zo impulsief reageren zoals bijna iedereen hierop doet daar zijn die beestjes echt niet bij gebaat..

Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juli 2013 10:40:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
peter servais  
#9 Gepost : maandag 1 juli 2013 11:35:11(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
180 liter is waarschijnlijk een meterbakje..

Dat is veel te klein voor spiegeltjes van 8-12cm.. en dan gaan er vast nog een stuk of 8 in ofzo...
Het is bijna het zelfde als een leeuwekopsluier in een vissenkom.

Ik zou ze veel kleiner kopen.. 3-4cm en die dan wat op laten groeien. Daarna alvast uitkijken naar een nieuwe bak van 400 Liter+ of een vijver..
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
coatednuts  
#10 Gepost : maandag 1 juli 2013 12:59:38(UTC)
coatednuts

20 ponder

Ik heb een aquarium van 450 liter, zelfs dat raad ik je af om karpers in te houden. Je zult er in ieder geval een bijzonder grote pomp/filter op moeten zetten die de bak minimaal 10x per uur ververst, voorzover dat al genoeg is met die schijtmachines. Met als volgend probleem dat je een behoorlijk debiet op het water krijgt, lijkt me een behoorlijk onrustige toestand worden. Daarbij komt dat je de temperatuur nooit zover naar beneden krijgt als dat optimaal zou zijn voor die beesten. Een koudwateraquarium vergt veel meer inspanning dan een tropische!
tomvliet1998  
#11 Gepost : maandag 1 juli 2013 18:59:13(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
graaf een vijver in je tuin als ze te groot worden in je aquarium of zet ze uit op het water waar je vist
Peter D  
#12 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 08:26:45(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Een karper hoort in een natuurlijke omgeving zoals vijver of rivier, meren...Waarom wil je die toch in godsnaam in een aquarium droppen Niet eens
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
thimon  
#13 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 14:18:45(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Peter D schreef:
Een karper hoort in een natuurlijke omgeving zoals vijver of rivier, meren...Waarom wil je die toch in godsnaam in een aquarium droppen Niet eens

daar ben ik het ook volledig mee eens. geef die beestjes de vrijheid die ze nodig hebben. Knipoog
Doorzetten wordt beloond!
thimon  
#14 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 14:20:42(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
coatednuts schreef:

goed geschreven man! ik zie dat je een kenner bent en er verstand van hebt. als jij het niet had geschreven had ik het er neer gezet. ik weet er ook alles van, dit vanwege werkzaam geweest bij koi winkels en dergelijke. geef die karpertjes de ruimte die ze nodig hebben en weerhoud ze niet van hun natuurlijke groei proces.

Like
Doorzetten wordt beloond!
Lodewijk  
#15 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 17:02:59(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
thimon schreef:
Peter D schreef:

daar ben ik het ook volledig mee eens. geef die beestjes de vrijheid die ze nodig hebben. Knipoog

vrijheid is in de sloot thimon Blij
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
coatednuts  
#16 Gepost : dinsdag 2 juli 2013 18:27:55(UTC)
coatednuts

20 ponder

Bedankt voor je positieve feedback Thimon.
tomvliet1998  
#17 Gepost : woensdag 3 juli 2013 21:19:37(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

laat die jongen toch doen als hij 5 a 10 karpertjes koopt en die dan uitzet is het toch oke
oke ze groeien dan niet perfect alleen deze jongen heeft een passie
ik raad jou ook aan om ze eerder in een vijver te zetten
maar daarom moet je niet zo boos worden ook al heb je eigenlijk 100 procent gelijk hij vroeg het alleen
voor de rest even goeie vrienden
coatednuts  
#18 Gepost : woensdag 3 juli 2013 23:26:56(UTC)
coatednuts

20 ponder

Wie doet er boos? Dat is jou interpretatie, je moest mij eens boos zien, dan piep je wel anders. En passie hebben voor misvormde karpers? Wat ben je nou aan het kletsen? Om het kletsen alleen?
tomvliet1998  
#19 Gepost : donderdag 4 juli 2013 10:39:53(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

ok jullie hebben gelijk was ik hem zou ik eerder die karpers uitzetten op een vijver ofzo alleen ik heb er geen problemen mee als hij gewoon een klein aantal karpers houdt ( een 3 tal )
in een aquarium tot ze 20 cm groot zijn en dan uitzet en misvormen doen ze echt niet vlug het zijn super sterke vissen daarom vissen we er toch op
en iedere vis die in een aquarium zit groeit beter in het wild
Jorden  
#20 Gepost : donderdag 4 juli 2013 12:57:32(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Karpers kan je in een aquarium houden Tom, maar dan moet je een hebben waarin dit nog een beetje redelijk blijft voor de karpers. Ga dit niet zetten in een bak waar je normaal gezien een goudvis in dropt!

De enigste reden waarom je karpers in een aquarium zou houden is speciaal voor de kweek (zoals Lodewijk doet). Meer niet.

Wil je iets in je bak hebt zitten waar je later op kan vissen? ga dan rietvoorns kopen ofzo...
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.