logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#21 Gepost : donderdag 4 juli 2013 13:52:04(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ook hier gaan ze dit jaar nog uit de bak.
heb een bak van 450 liter en nu met sowieso 2 vissen erin ruim voorbij de 20cm.
die vissen gaan er dit jaar uit en de vijver in.
UserPostedImage
wel sinds gisteren deze nieuwe bewoner erbij Blij
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
coatednuts  
#22 Gepost : donderdag 4 juli 2013 14:55:40(UTC)
coatednuts

20 ponder

tomvliet1998 schreef:
ok jullie hebben gelijk was ik hem zou ik eerder die karpers uitzetten op een vijver ofzo alleen ik heb er geen problemen mee als hij gewoon een klein aantal karpers houdt ( een 3 tal )
in een aquarium tot ze 20 cm groot zijn en dan uitzet en misvormen doen ze echt niet vlug het zijn super sterke vissen daarom vissen we er toch op
en iedere vis die in een aquarium zit groeit beter in het wild

En weer onzin wat je daar oppert. Niet elke vis zal vergroeien in een aquarium, daarom moet je ook zorgvuldig te werk gaan met het uitzoeken van welke vis je in je aquarium wil hebben. Daarbij rekening houdend met de wensen van de vis ipv de visverkoper of de wensen van jezelf... In mijn 450 liter bak zwemmen een paar siamese kempvissen en ze hebben het toch naar hun zin! Een paar corydora pygmaeus als bodemwroeters en niemand heeft ergens last van. Een aquarium is dus meer dan een bak water met wat vis erin. Jij mag dan denken en opperen dat je vissen zowieso vergroeien, maar dat is prietpraat met als bedoeling toch proberen voorelkaar te krijgen wat per definitie niet goed is voor de, in dit geval, karpers.
Als alles een bedoeling heeft, is dan alles de bedoeling?
tomvliet1998  
#23 Gepost : donderdag 4 juli 2013 18:51:13(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

Bedankjes: 38 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Jorden schreef:
Karpers kan je in een aquarium houden Tom, maar dan moet je een hebben waarin dit nog een beetje redelijk blijft voor de karpers. Ga dit niet zetten in een bak waar je normaal gezien een goudvis in dropt!

De enigste reden waarom je karpers in een aquarium zou houden is speciaal voor de kweek (zoals Lodewijk doet). Meer niet.

Wil je iets in je bak hebt zitten waar je later op kan vissen? ga dan rietvoorns kopen ofzo...

eindelijk Blij
iemand die ook zegt die je karpers in een aquarium kan houden
en inderdaad het moet redelijk blijven en het is niet handig
als ik hem was zou ik eerder een grote plastice bak kopen waar 1000 l in kan met een filter daarop aangesloten of een oud groot zwembad met een filter
tomvliet1998  
#24 Gepost : donderdag 4 juli 2013 18:54:07(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

coatednuts schreef:
tomvliet1998 schreef:
ok jullie hebben gelijk was ik hem zou ik eerder die karpers uitzetten op een vijver ofzo alleen ik heb er geen problemen mee als hij gewoon een klein aantal karpers houdt ( een 3 tal )
in een aquarium tot ze 20 cm groot zijn en dan uitzet en misvormen doen ze echt niet vlug het zijn super sterke vissen daarom vissen we er toch op

En weer onzin wat je daar oppert. Niet elke vis zal vergroeien in een aquarium, daarom moet je ook zorgvuldig te werk gaan met het uitzoeken van welke vis je in je aquarium wil hebben. Daarbij rekening houdend met de wensen van de vis ipv de visverkoper of de wensen van jezelf... In mijn 450 liter bak zwemmen een paar siamese kempvissen en ze hebben het toch naar hun zin! Een paar corydora pygmaeus als bodemwroeters en niemand heeft ergens last van. Een aquarium is dus meer dan een bak water met wat vis erin. Jij mag dan denken en opperen dat je vissen zowieso vergroeien, maar dat is prietpraat met als bedoeling toch proberen voorelkaar te krijgen wat per definitie niet goed is voor de, in dit geval, karpers.

als een kempvis het naar zijn zin heeft in een aquarium waarom een karper niet leg het is uit
volgens mij als je ze kwaliteits voor geeft een goede ph een goede filter en niet te veel vis
zie je ook een glimlach op dat karper mondje Mee eens
jannes  
#25 Gepost : donderdag 4 juli 2013 22:25:22(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
tomvliet1998 schreef:
coatednuts schreef:
tomvliet1998 schreef:

als een kempvis het naar zijn zin heeft in een aquarium waarom een karper niet leg het is uit
volgens mij als je ze kwaliteits voor geeft een goede ph een goede filter en niet te veel vis

Maar het ging toch over een 180liter bak?????? Je kan ook een zwembad kopen.
tomvliet1998  
#26 Gepost : donderdag 4 juli 2013 22:34:40(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

jannes schreef:
tomvliet1998 schreef:
coatednuts schreef:
tomvliet1998 schreef:

Maar het ging toch over een 180liter bak?????? Je kan ook een zwembad kopen.

ja ik geef maar tips voor mij is die 180 liter bak goed voor kleine karper
andere vinden het niet kunnen ieder zijn mening Blijb
thimon  
#27 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 15:56:00(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
coatednuts schreef:
tomvliet1998 schreef:

hopla !! +1. ik vind het jammer als mensen domme dingen gaan doen. blijkbaar heb jij ook een aquarium en weet je dondersgoed hoe alles werkt. ik heb zelf een vijver met kois en weet maar al te goed wat daar allemaal bij komt kijken. ook in een vijver geldt zelfs dat je niet teveel vissen kan houden. je vissen groeien elk jaar verder, maar het filter van je vijver groeit niet met de vissen mee. hier dien je zowel in een vijver als aquarium super goed rekening mee te houden !

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
Jermainescheenstra  
#28 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 16:32:53(UTC)
Jermainescheenstra

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
maar ik ga er maar 2 in doen en 1 zeeltje. Dat kan toch wel in een 180 l bak of niet?
Like ook onze FaceBook Pagina!
Carp&PikeFishingTeam
Groetjes Jermaine Scheenstra 11 jaar
coatednuts  
#29 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 19:22:54(UTC)
coatednuts

20 ponder

Jermaine, ik snap dat je heel graag vissen wilt houden in een aquarium. Vind ik een heel leuk en goed idee van jou, is ook een mooie hobby. Maar je kunt beter geen karpers in zo'n klein aquarium doen, want daar heb je niet lang plezier van. Ze worden veeel te groot. Probeer maar te beginnen met kleine visjes en leer eerst maar eens hoe je daar voor moet zorgen. Als ik jou was, zou ik nog niet beginnen aan een koudwater aquarium, want dat is best wel moeilijk om gezond te houden. Vraag pa of ma maar of ze een verwarmingselementje voor je willen kopen en een goeie pomp/filter (anders heb ik die wel voor je). Die karpers en zeelt worden heel verdrietig in zo een bak die jij hebt, al lijkt die best wel groot.
tomvliet1998  
#30 Gepost : vrijdag 5 juli 2013 20:03:37(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

koop eerst een aantal gupjes dit zijn leuke visjes zeker als je wilt kweken hieruit kun je veel leren misschien kun je later dan karpers houden
Ruud Gosselink  
#31 Gepost : zaterdag 6 juli 2013 07:26:30(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Van dat groeien heb ik een mooi voorbeeld.

Ik had ooit een kleine vijver, met ongeveer 2500 liter water. Van een kennis kreeg ik 16 kleine eigen kweek-koikarpertjes. Een vriend van me had iets meer ruimte en die heeft een vijver met bijna 10000 liter gegraven, met alle toeters en bellen die er aan zo'n vijver horen. Van mijn karpertjes verhuisden er 8 naar hem. We hebben ze niet uitgezocht, maar de eerste 8 genomen die we te pakken kregen.
Na een paar jaar waren de vissen in zijn bak 60-70 cm, terwijl die van mij tussen de 20-30 cm bleven. Ze zegen er allemaal wel goed uit en deden het verder prima in de vijver. Of ze gelukkig waren heb ik ze nooit gevraagd, maar ze maakten wel allemaal zoenbewegingen naar me als ik met het voer aan de rand stond.

Dat ze niet snel groeien, wil toch niet zeggen dat ze vergroeien?
Johan Krenger  
#32 Gepost : zondag 7 juli 2013 16:48:37(UTC)
Johan Krenger

50 ponder

Bedankjes: 10 keer
Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
Daar heb je helemaal gelijk Ruud!

De groei is afhankelijk van de ruimte, waterkwaliteit en het voedselaanbod.
Een goede koicentrum zal je dan ook nooit 10 koi's verkopen als hij weet dat je maar een vijver van (zeg) 5 duizend liter hebt! Althans hij zou je moeten adviseren per koi in elk geval ongeveer 1500 liter water te hebben!
coatednuts  
#33 Gepost : maandag 8 juli 2013 14:23:38(UTC)
coatednuts

20 ponder

Ruud Gosselink schreef:
Van dat groeien heb ik een mooi voorbeeld.

Ik had ooit een kleine vijver, met ongeveer 2500 liter water. Van een kennis kreeg ik 16 kleine eigen kweek-koikarpertjes. Een vriend van me had iets meer ruimte en die heeft een vijver met bijna 10000 liter gegraven, met alle toeters en bellen die er aan zo'n vijver horen. Van mijn karpertjes verhuisden er 8 naar hem. We hebben ze niet uitgezocht, maar de eerste 8 genomen die we te pakken kregen.
Na een paar jaar waren de vissen in zijn bak 60-70 cm, terwijl die van mij tussen de 20-30 cm bleven. Ze zegen er allemaal wel goed uit en deden het verder prima in de vijver. Of ze gelukkig waren heb ik ze nooit gevraagd, maar ze maakten wel allemaal zoenbewegingen naar me als ik met het voer aan de rand stond.

Dat ze niet snel groeien, wil toch niet zeggen dat ze vergroeien?

Contradictio in terminis. Je geeft zelf aan dat ze niet zo snel groeien... De groeiachterstand is op den duur niet meer in te halen en ze zullen dus, zo bekijk ik het althans, vergroeien. Het potentieel niet halen is ook een vorm van vergroeien... Zet je ze uit met die groeiachterstand, overleven ze waarschijnlijk hun vrijheid niet.
rubendv2000  
#34 Gepost : maandag 8 juli 2013 22:39:55(UTC)
rubendv2000

10 ponder

Het is straks toch vakantie dus vraag je pa ofdat je samen met hem er een kan maken
hoef je ook niet zo op de kosten te letten.
het is gewoon een beetje kitten dat alles bij elkaar blijft.
En natuurlijk wel oppassen dat het niet in het water kan komen dus afdekken
zo heb ik een aqaurium gemaakt in een maand van 800 l die we in de schuur bij hem hebben gezet.
niet zon klus schuur maar zon schuur met sauna erin voor gasten die op de camping zijn.
als je dus veel van dingen maken houdt kun je dat is proberenBlij
Het is soms wel een rotwerk maar je krijgt het tegenovergestelde 2x terug.

Gr rubenBlij

P.s als je hem zelfmaakt kun je hem ook aan de vorm van je kamer aanpassen al staat je aquarium op je kamerBlij
jannes  
#35 Gepost : maandag 8 juli 2013 22:43:23(UTC)
jannes

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Welke materialen ga je daar dan voor gebruiken.
rubendv2000  
#36 Gepost : maandag 8 juli 2013 23:09:11(UTC)
rubendv2000

10 ponder

http://tanganyikacichlid...k-je-een-houten-aquarium dit zegt genoeg wij hebben het precies hetzelfde gedaan
je kan ook glas halen bij een soort handelaar wij hadden voor het aquarium voor 40 euro een winkelruit met ster rechtsboven( niet een hele grote ster)
tomvliet1998  
#37 Gepost : dinsdag 9 juli 2013 12:31:13(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

rubendv2000 schreef:
http://tanganyikacichlide.nl/hoe-maak-je-een-houten-aquarium dit zegt genoeg wij hebben het precies hetzelfde gedaan
je kan ook glas halen bij een soort handelaar wij hadden voor het aquarium voor 40 euro een winkelruit met ster rechtsboven( niet een hele grote ster)

ziet er goed uit alleen dan moet je ook nog denken aan het filter en verwarming lampen
leen  
#38 Gepost : dinsdag 9 juli 2013 13:36:04(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
tomvliet1998 schreef:
ziet er goed uit alleen dan moet je ook nog denken aan het filter en verwarming lampen

Hoezo lampen? Wat is er mis met een verwarmingselement? (dat je nu niet nodig hebt met deze temperatuur ;-) ).
Zal ook een stuk minder in de knaken lopen.
tomvliet1998  
#39 Gepost : dinsdag 9 juli 2013 18:21:13(UTC)
tomvliet1998

25 ponder

leen schreef:
tomvliet1998 schreef:

Hoezo lampen? Wat is er mis met een verwarmingselement? (dat je nu niet nodig hebt met deze temperatuur ;-) ).
Zal ook een stuk minder in de knaken lopen.

Ja maar eigenlijk bedoel ik een lamp zodat je planten beter groeien .
(Ben de naam vergeten)
big carp  
#40 Gepost : dinsdag 9 juli 2013 18:45:23(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
rubendv2000 schreef:
http://tanganyikacichlide.nl/hoe-maak-je-een-houten-aquarium dit zegt genoeg wij hebben het precies hetzelfde gedaan

ik ken niet veel van vijvers en aquarium's maar van dat houd wel das betonplex of bruinzeel kost +- 40euro
de vierkante meter .
zo en plaat is 2.50m op 1.25 m dus 1 plaat kost +- 75 euro stuk en dan heb je 18mm dik je hebt er ook van 22mm
die zijn duurder .
en het kan ook rotten niet zo vlug maar toch en tip plak er vijver folie in .
ben aan het bekijken om zo en bak te maken voor op mijn teras de platen heb ik via mijn werk
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.