20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Ik vertrek vrijdag voor een weekje naar Frankrijk. Gisterenavond zat ik wat nieuwe draad op m'n molens (Baitrunners AeroGT 8010) en ik vroeg me af of ik op één of andere manier een onderhoud kon geven aan mijn molens. Dingen die ik zeker eens moet nakijken enz??? Bv het lagertje waar je lijn over loopt om op de spoel te komen, kan je dat smeren? Of best afblijven? De molen intern? De slip? De baitrunner? Ik heb deze link gevonden http://members.chello.nl.../werpmolenonderhoud.htm, ben vrij technisch dus lijkt me wel dat dat zal lukken, alleen is de vraag of het de moeite is. Molens zijn ondertussen wel een jaar of 13 oud maar werken nog perfect en hebben de laatste 10j hooguit 10 dagen per jaar de waterkant gezien. Vanuit mijn andere hobby's heb ik wat het gevoel om niet aan de techniek te beginnen prullen tenzij het nodig is (problemen of maximum aantal draaiuren). Dus, nog snel ff doen of niet?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Maxweasel schreef:Ik vertrek vrijdag voor een weekje naar Frankrijk. Gisterenavond zat ik wat nieuwe draad op m'n molens (Baitrunners AeroGT 8010) en ik vroeg me af of ik op één of andere manier een onderhoud kon geven aan mijn molens. Dingen die ik zeker eens moet nakijken enz??? Bv het lagertje waar je lijn over loopt om op de spoel te komen, kan je dat smeren? Of best afblijven? De molen intern? De slip? De baitrunner? Ik heb deze link gevonden http://members.chello.nl.../werpmolenonderhoud.htm, ben vrij technisch dus lijkt me wel dat dat zal lukken, alleen is de vraag of het de moeite is. Molens zijn ondertussen wel een jaar of 13 oud maar werken nog perfect en hebben de laatste 10j hooguit 10 dagen per jaar de waterkant gezien. Vanuit mijn andere hobby's heb ik wat het gevoel om niet aan de techniek te beginnen prullen tenzij het nodig is (problemen of maximum aantal draaiuren). Dus, nog snel ff doen of niet? Lekker van af blijven en als je terug komt bij een shimano dealer een onderhoud beurtje geven, worden je slip plaatjes vervangen en loopt hij als nieuw, maar dat is mijn advies, had zelf ooit de 6010 en kwamen als nieuw terug.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
het kan nooit eens kwaad om je spoel er afte halen en er en BEETJE machiene vet in te doen aan de as . NORMAAL is er bij Shimano molens ook en gatje waar je wat olie in kan doen om binnen in te smeren en heb je er zo en busje met olie bij gekregen . je kan daar anders ook olie gebruiken voor naaimachines. is dat niet het geval dat er en gatje voorzien is zou ik er idd ook gewoon afblijven en laten doen anders zou de trip naar frankrijk wel eens kunnen beginnen al en hel .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Aangezien je al snel vertrekt kun je er beter afblijven, als je ze nu verkloot heb je straks niks en kost het je meer om molens aan te schaffen dan als na je vistrip ze naar een shimano dealer brengt.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-9-2012(UTC) Berichten: 172
Bedankjes: 1 keer
|
Indd breng ze weg en ze worden goed en correct hersteld. Heb een keer 4500 atjes weggebracht die echt mishandeld waren en gaar. Kosten viellen echt mee en ze waren weer zo goed als nieuw!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
het laatste wat ik zou doen is een schroevendraaier pakken en dat ding zelf is bekijken ik spreek uit ervaring ik had alles opgemaakt en schoongemaakt en terug ingevet uiteindelijk kwam ik erachter dat zo'n molen meer kleine onderdelen heeft dan je denkt toen moest ik alles weer in elkaar zetten en kon ik moeilijk een onderdeel dat de beugel automatisch dichtdoet weer op de juiste plek steken nu gaat soms tijdens het drillen de beugel open dus maak je molen zelf niet open je maakt alleen meer problemen koop nieuwe als het echt snel moet en anders stuur ze op en laat ze nazien Bewerkt door de gebruiker maandag 1 juli 2013 18:55:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
De spoel haal ik regelmatig uit elkaar om de slipschijfjes e.d. schoon te maken. Bij de body durf ik dit nog niet echt te wagen, ook in verband met slechte ervaringen in het verleden...
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.