logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
StijnD  
#1 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 00:25:23(UTC)
StijnD

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Beste medevissers,

Na lang en veel rondneuzen hier heb ik besloten mij ook maar eens te registreren en actief deel te nemen aan dit forum.
In het kort, ben 33, woon in Vl-Brabant en heb al aardig wat ervaring met verschillende soorten visserij. De laatste jaren bijna uitsluitend op karper.
Uiteraard nog veel bij te leren... maar hey, daarom zijn we hier natuurlijk :-)
Voor 2013 heb ik maar 2 doelstellingen: ook eens een meerval haken, en veel plezier beleven aan de waterkant!

Waar ik graag jullie mening over wil:

Binnen 2 weken trek ik met een vismaat een nachtje door en we hebben besloten naar de Maas te trekken, op voorwaarde dat de waterstand niet te hoog is.
Ikzelf heb vorig jaar leuke dagen beleefd op de "Haute Meuse" tussen Dinant en franse grens. Vanalles gehaakt op de boilies daar: barbeel, karper, en zelfs kopvoorns.
In het najaar heb ik ook een aantal keer geblankt op het stuk Tihange-Visé. En een nachttrip naar de Grensmaas in Meers is letterlijk in het water gevallen.

Nu is het al van november 2012 geleden dat ik mijn schepnet nog nat heb kunnen maken en daar wil ik dringend iets aan veranderen! Mee eens

En dan komen natuurlijk de vragen:

- LOCATIE: ik begrijp dat niemand graag stekken weggeeft, maar op welke stukken Maas of Grensmaas hebben jullie goede ervaringen? (van barrage tot barrage bvb)
- AAS: boilies, das duidelijk, en die draai ik zelf. Het voorbije jaar beste resultaten op Birdfoodboilie met Robinred en verse look erin. Wat denken jullie? deze gebruiken of toch maar iets anders proberen? tips?
- RIG: ik ben een visser die het kleine ook waardeert, dus vis ik vaak vrij klein, met 1 of 2 boilies 12mm op een standaard rig met safety-clip, gevlochten onderlijn van 20 cm. Of een pop-up. Tips?
- VOORSLAG: ja of neen? Fluocarbon bvb? Of overbodig? Vorig jaar wel eens stukgeschuurd op stenen of mosselen.
- VOEREN: voorvoeren is geen optie, dus het moet instant gebeuren. Het water is nog koud, dus niet teveel? Wat boilies, wat granen?

Zo, laat die reacties maar komen... en als er nog vragen zijn, shoot.

groeten,
Stijn

Blanken is een kunst.
Sponsor
Flo  
#2 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 20:28:51(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
qua visserij zal ik je niet direct kunnen helpen, maar wees op je hoede en neem je hond mee als je die hebt Knipoog.
Heb toch al verschillende rare verhalen gehoord van aan de Maas
StijnD  
#3 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 21:40:40(UTC)
StijnD

15 ponder

Hey Flo,

Daar ben ik mij heel bewust van... Heb zelf ook al mijn portie rare dingen gezien langs de Maas en ook het Albertkanaal.
Maar daarom kunnen we toch niet thuisblijven hé... Niet vissen is niet vangen :-)

Die hond, die heb ik, een boxer, en die gaat altijd mee.
Zelf ben ik ook niet echt een broekschijter en als ik kwaad ben, blaf ik luider dan de hond :-)
Daarnaast ga ik nooit alleen nachtvissen.

Bedankt voor je reactie!
Welke wilde verhalen heb jij dan wel gehoord?
Oostblokkers die je vis komen opeisen enzo? Heb ik ook al gehoord maar zelf nog nooit meegemaakt...

Gr.,
Stijn
Blanken is een kunst.
braskisss  
#4 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 22:33:47(UTC)
braskisss

15 ponder

ik ben oostblokker maar ik neem nooit vis mee en eis ook geen vis
maar ik ken heeel veel oostblokkers hier dus ik denk nie dat t aan de
afkomst ligt ofzoo en dat ze miss de vis vragen en niet verstaan word
want de meeste spreke gwn pools ofzo en dat t klinkt alsof ze t eisen

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 februari 2013 22:34:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

StijnD  
#5 Gepost : dinsdag 26 februari 2013 23:07:19(UTC)
StijnD

15 ponder

Braskisss,

Dat is nu net wat ik bedoel met "verhalen die je gehoord hebt". Ik neem dat altijd met een stevige korrel zout. Akkoord, waar rook is, is vuur. En er gebeuren dingen langs de waterkant die niet mogen of kunnen, maar toch mogen we niet gaan veralgemenen.

Respect voor elkaar, de vis en de natuur. Als we dat allemaal kunnen opbrengen staan we al een heel eind verder!

Gr.,
Stijn
Blanken is een kunst.
StijnD  
#6 Gepost : vrijdag 1 maart 2013 13:10:37(UTC)
StijnD

15 ponder

Niemand met wat info, tips of ervaring op de Maas of Grensmaas?
Blanken is een kunst.
karperwater  
#7 Gepost : woensdag 13 maart 2013 21:37:09(UTC)
karperwater

Nieuwe uitzetting

Beste Stijn,

De maas is niet gemakkelijk zeker omdat het waterniveau snel kan stijgen of dalen.
Ik wens je zeer veel succes, want makkelijk zal het niet zijn.
Laat je weten hoe het geweest is? Ik ben wel eens benieuwd...

Groeten

StijnD  
#8 Gepost : donderdag 21 maart 2013 14:26:13(UTC)
StijnD

15 ponder

Dat het waterniveau daar heel snel kan stijgen, en het dan snoeihard gaat stromen heb ik al meerdere malen mogen ondervinden!
Spijtig genoeg was dat 2 weekends geleden opnieuw het geval en we zijn dan maar uitgeweken naar het Albertkanaal.
3 mannen, 3 rodpods, 6 lijnen, 3 schepnetten, 24u aan het water... maar geen vis.

Het water was dan ook nog barkoud... en die lente lijkt maar niet te willen beginnen!

gr,
Stijn
Blanken is een kunst.
karperwater  
#9 Gepost : donderdag 28 maart 2013 21:57:34(UTC)
karperwater

Nieuwe uitzetting

Het is gewoon nog te vroeg om echt veel karper te vangen.
en zeker en vast op het kanaal. Het albert kanaal is natuurlijk niet eenvoudig.
Ik geef toch nog altijd de voorkeur aan een natuur omgeving.
Maar het kanaal is het water van de super karpers van dit land.
maar ooooh zo moeilijk te vangen.

Ik denk dat het nog een 2 tal weken nodig heeft om het seizoen een langzame start te geven.
Ik zie dat bij ons de vis al heel voorzichtig aan het azen is. Maar een klein water
warmt sneller op, een kanaal heeft heel wat meer tijd nodig natuurlijk om op gang te komen.
Ik ga het volgde week of morgen voormiddag misschien even wagen om een hengeltje uit te gooien...

FisherDaniel  
#10 Gepost : donderdag 28 maart 2013 22:47:49(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
kwa locatie moet je niet bij mij zijn, maar probeer stukken waar minder of weinig stroming staat en maak er een aantal mooie voer plekjes, jou bol is wel een goede denk ik maar je kan het ook proberen met iets dresuur doorbrekend of gwn ouderwets met mais, Verder zou ik gwn voor scopex of aardbei gaan
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
StijnD  
#11 Gepost : vrijdag 29 maart 2013 00:35:25(UTC)
StijnD

15 ponder

Het is inderdaad nog erg vroeg, en vooral, het water is nog heel koud. Vorig weekend was het water van de Maas nog maar 4,5 graden...
Maar het kriebelt en die winter blijft maar duren... Dus toch maar hopen dat er eentje zijn bek opendoet in zijn winterslaap :-)

De komende week zal het kwik ook nog elke nacht onder het vriespunt duiken en overdag de 10 graden met moeite halen... Zo geraakt dat water nooit opgewarmd! Laat ons hopen op veel uren zon om het water toch wat op te warmen...

Ben die winter kotsbeu! Hier ligt nu weeral een laagje sneeuw...

Gr., Stijn
Blanken is een kunst.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.