Beste medevissers,
Na lang en veel rondneuzen hier heb ik besloten mij ook maar eens te registreren en actief deel te nemen aan dit forum.
In het kort, ben 33, woon in Vl-Brabant en heb al aardig wat ervaring met verschillende soorten visserij. De laatste jaren bijna uitsluitend op karper.
Uiteraard nog veel bij te leren... maar hey, daarom zijn we hier natuurlijk :-)
Voor 2013 heb ik maar 2 doelstellingen: ook eens een meerval haken, en veel plezier beleven aan de waterkant!
Waar ik graag jullie mening over wil:
Binnen 2 weken trek ik met een vismaat een nachtje door en we hebben besloten naar de Maas te trekken, op voorwaarde dat de waterstand niet te hoog is.
Ikzelf heb vorig jaar leuke dagen beleefd op de "Haute Meuse" tussen Dinant en franse grens. Vanalles gehaakt op de boilies daar: barbeel, karper, en zelfs kopvoorns.
In het najaar heb ik ook een aantal keer geblankt op het stuk Tihange-Visé. En een nachttrip naar de Grensmaas in Meers is letterlijk in het water gevallen.
Nu is het al van november 2012 geleden dat ik mijn schepnet nog nat heb kunnen maken en daar wil ik dringend iets aan veranderen!
En dan komen natuurlijk de vragen:
- LOCATIE: ik begrijp dat niemand graag stekken weggeeft, maar op welke stukken Maas of Grensmaas hebben jullie goede ervaringen? (van barrage tot barrage bvb)
- AAS: boilies, das duidelijk, en die draai ik zelf. Het voorbije jaar beste resultaten op Birdfoodboilie met Robinred en verse look erin. Wat denken jullie? deze gebruiken of toch maar iets anders proberen? tips?
- RIG: ik ben een visser die het kleine ook waardeert, dus vis ik vaak vrij klein, met 1 of 2 boilies 12mm op een standaard rig met safety-clip, gevlochten onderlijn van 20 cm. Of een pop-up. Tips?
- VOORSLAG: ja of neen? Fluocarbon bvb? Of overbodig? Vorig jaar wel eens stukgeschuurd op stenen of mosselen.
- VOEREN: voorvoeren is geen optie, dus het moet instant gebeuren. Het water is nog koud, dus niet teveel? Wat boilies, wat granen?
Zo, laat die reacties maar komen... en als er nog vragen zijn, shoot.
groeten,
Stijn