CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ziet er goed uit kerel b Ga je deze rig werpen of uitvaren? Met deze hoeveelheid putty is de kans wel groter hem in de war te gooien. Gr. Erwin
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
Is deze rig niet beter te gebruiken met pop-up, omdat dan door de kromming van je krimpkous de haak krom onder de boilie komt te hangen zodat die gelijk in de onderlip zit gehaakt bij opname van je boilie? Ik zie eigelijk niet echyt in hoe die nu vanaf de bodem inhaakt... |
Keep it simple... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 7-2-2012(UTC) Berichten: 424
|
Werpen, ik heb namelijk geen voerboot Dan zal ik er wat minder putty aandoen, bedankt!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
een heel stuk minder ik denk dat je zeker wel de helft eraf mag halen, of vis je hem met een pop-up en dat die anders niet in evenwicht blijft? ik zou hem in ieder geval met pop-up vissen Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 juli 2012 19:11:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
ja, ik ga er alleen dan het stukje bij de haak eraan houden (daar misschien ook iets minder). En ik vis niet veel met popup, want daar bijten ze op het water waar ik het meeste vis niet zo goed op, tis maar een probeersel (; ik zal het beide eens uittesten , misschien 1 hengel met popup en die rig en de andere ook met die rig en dan zoals op de foto. Het resultaat zet ik dan wel eens op het forum
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Ik zou er absoluut geen vertrouwen in hebben...sorry...
Het lijkt mij dat de haakpunt veel te veel zit "opgesloten" in de kromming van het geheel...
Ik begrijp dat het een variant op een whittypool rig zou moeten voorstellen, maar daarbij is de kromming veel groter en veel minder rond...
In combi met een pop-up zou het nog wat kunnen worden (ook dan mijn twijfels) maar gevist met liggend aas zie ik er helemaal geen voordeel in...
Denk dat het geen vaste waarde in je rigbox gaat worden...
iig veel geluk ermee..denk dat je dat wel kunt gebruiken..haha
grt M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
liggend lijkt deze rig mij ook niet heel erg fijn maar met een pop-up zou die het toch goed moeten doen
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Marc schreef:Ik zou er absoluut geen vertrouwen in hebben...sorry...
Het lijkt mij dat de haakpunt veel te veel zit "opgesloten" in de kromming van het geheel...
Ik begrijp dat het een variant op een whittypool rig zou moeten voorstellen, maar daarbij is de kromming veel groter en veel minder rond...
In combi met een pop-up zou het nog wat kunnen worden (ook dan mijn twijfels) maar gevist met liggend aas zie ik er helemaal geen voordeel in...
Denk dat het geen vaste waarde in je rigbox gaat worden...
iig veel geluk ermee..denk dat je dat wel kunt gebruiken..haha
grt M. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Bedankt voor de reacties! Ik heb de rig gemaakt met behulp van het artikel ( titel: the grippa rig) dat op de site staat, en daarin staat dat het met een groundbait ook mogelijk is. Maar na jullie reacties te horen, zal ik het waarschijnlijk met een pop-upje gaan vissen, dan moet ik nog zien hoeveel putty eraan gaat om het in balans te krijgen. Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 juli 2012 14:09:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 199 Locatie: Scheemda
|
ff rigje gemaakt. popp96 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
heb plezier in je visserij dan komt alles goed |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-7-2011(UTC) Berichten: 148
|
Nou zijn rigs niet echt mijn specialiteiten, maar ik vind persoonlijk de boilie te kort op de haak zitten. ik zou er wat meer ruimte tussen houden...
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Vind het een hele mooie rig popp96! Zou er zelf wel met vertrouwen mee vissen. Ben het wel met rfrdaniel eens, zou zelf wel een stukkie meer ertussen houden. Maar dat is natuurlijk waar je zelf vertrouwen in heb. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
hheb er normaal ook langere hair. maar ik hoorde dat je met aas dichter op haak sneller haakt. maar ik vis op water waar haast geen brasem zit dus heb geen last dat ik veel brasem ga vangen. d8t mis je de karper ook sneller haakt. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
ik ga ook voor de stelling, iets langere hair. Veel langer hoeft ook alweer niet, maar je loopt nu risico dat de boilie de bewegingsvrijheid van de haak belemmert. een hele lange hair kan in principe ook, maar ik deel je mening dat een kortere sneller haakt.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
extendastop en het is opgelost..
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Andre schreef:ik ga ook voor de stelling, iets langere hair. Veel langer hoeft ook alweer niet, maar je loopt nu risico dat de boilie de bewegingsvrijheid van de haak belemmert. een hele lange hair kan in principe ook, maar ik deel je mening dat een kortere sneller haakt. Ben ik helemaal met je eens, maar veel langer dan de hair op de foto heb ik hem ook niet hoor. Een goede hoek in je krimpkous doet wonderen. Vroeger was ik niet zo kritisch en viste ik veel met een stiff rig waar ik het fluorcarbon door liet lopen voor de hair. Hier zit helemaal geen bewegingsvrijheid in en ook hiermee ving ik goed karper.
|
|
|
|
|
maar meestal vis ik zonder popupje er boven en dan is men haar al een stuk langer. en ik heb er al een extansion stop er op |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 41
|
Korda The goo aan het proberen + Zo vis ik meestall standard
|
|
|
|
|
ff iets uitproberen. 15cm freefall van pietvogel. 5cm soepel onderlijn matriaal. dan een korda kurvshank haak. wat vinden jullie er van??popp96 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
|
ik zie nou net dat er iets te veel shrink tube opzit. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.