CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Jouw eigen knikker
»
hoe maak ik mijn boilies hard zodat ze niet na 10 uur in het water helemaal zaht zijn
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
ff een vraagje ik maak soms mijn eigen boilies maar een probleem heb ik mijn boilies worden na 10 uur gewoon lokvoer! ik wil gewoon harde boilies welk ingredient moet ik gebruiken wat niet al te duur is en wat je gewoon in de supermarkt kunt kopen?
gr jori aarts |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 4-2-2012(UTC) Berichten: 33
|
ei albumine maakt je boilies aardig hard niet te veel van gebruiken zo´n 2,5 a 5 procent en dat maakt al een groot verschil. kijk eens op een paar site´s genoeg info over ei albumine en andere stoffen. |
Mvg. Dirk
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Goed laten drogen, ik weet alleen niet of dit uiteindelijk wat uit gaat maken onder water.
Kijk eens op de boiliecalculator.. daar zie geloof ik achter de ingredienten staan of dit je boilie hard of zacht maakt.
Succes! |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-11-2010(UTC) Berichten: 341
|
misschien makkelijk als je de mix plaatst dan kunnen mensen is kijken wat er aan te doen is.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
inderdaad met de mix erbij is het makelijker te vertellen hoe je ze harder kan maken.
in ieder geval als je griesmeel in je mix verwerkt worden je bollen ook goed hard. |
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 29-8-2010(UTC) Berichten: 15
|
wat ook goed werkt is ze na het koken direct in een wegnet en ze een paar dagen lucht drogen. gewoon in de schuur hangen en dan na een paar dagen uit het droog net halen, kei en kei hard worden ze dan. (ik heb geen ervaring met beschimmelde bollen!!) |
it's not just a sport, it's a way of life! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Als je er wat vismeel en Sojavet in doet moeten ze als het goed is hard blijven |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
PascalP schreef:Als je er wat vismeel en Sojavet in doet moeten ze als het goed is hard blijven volgens mij eeft soya en vismeel daar niks mee te maken , zoals al gezegd werkt ei-albumine en griesmeel om uw boilie's hard te maken wel, zoals al gevraagd zou et best zijn om de mix hier even te delen , al begrijp ik wel dat je niet wil dat iemand met dezelfde mix op hetzelfde water begint maar je kan natuurlijk ook in pm de mix doorsturen naar de mensen van wie je weet dat ze niet in de buurt vissen ,grtzz |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Gewoon eitwitten toevoegen wil prima. Soja Volvet en vismeel hebben weinig voordelen. Griesmeel heeft als nadeel ( of voordeel, het is hoe je het wilt zien) dat je bol ook grover wordt van structuur en bij onjuiste verhoudingen je mix niet lekker meer wilt draaien.
Ook ik ben zeer benieuwd naar je mix! Als hij uit een groot percentage zetmelen bestaat snap ik wel waarom die zacht wordt. Gebruik je verder misschien water om je mix te binden? gebruik je echter eieren of eipoeders en ga zo maar door!
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Het percentage gluten verhogen, helpt ook. Worden ze niet knalhard van maar het houdt de boel wel bij elkaar. Bewerkt door de gebruiker zondag 19 februari 2012 12:49:31(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Ik denk dat de topicstarter het allang goed vind Er is reeds meerdere keren gevraagd om zijn mix hier neer te pennen zodat er passender op kan worden gereageerd. En zolang je zijn ingredienten /verhoudingen niet weet ,zul je ook niet kunnen achterhalen wat er mis is...... Bewerkt door de gebruiker zondag 19 februari 2012 13:12:48(UTC)
groet erik |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-3-2012(UTC) Berichten: 83
|
1. Sojameel Sojameel is gemaakt van gemalen sojabonen. Sojameel bevat een hoog proteïnegehalte (48 %) en is geschikt in een grondvoer voor het vissen op grote vis. Meest kenmerkende eigenschap het zorgt voor de binding van het voer en is eetbaar, Qua voedingswaarde is het een redelijk te verteren product. In oppervlaktevoer in kleine hoeveelheden gebruiken vanwege de kleur en in een grondvoer tot 30 %. Het is goed toepasbaar in een voornvoer. Erg geschikt voor het bereiden van boilies omdat het goed uithard en een voordelig ingrediënt is. In boiles is sojameel waarschijnlijk het meest gebruikte ingrediënt Het wordt ook vaak aan lokvoer toegevoegd gezien de smaak welk bij vissen zeer intrek is. Sojameel bevat veel eiwitten en koolhydraten. een goed basis mixvoor goed uitgeharde boilies 350gr roggemeel: Heeft een goede binding en hard goed uit. 250gr tarwe griesmeel: Heeft een goede binding en hard goed uit. 250gr polenta bloem: Is geen binder en neutraliseert het teveel binden van de overige ingrediënte Bewerkt door de gebruiker dinsdag 13 maart 2012 15:31:39(UTC)
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
diesel schreef:Ik denk dat de topicstarter het allang goed vind Er is reeds meerdere keren gevraagd om zijn mix hier neer te pennen zodat er passender op kan worden gereageerd. En zolang je zijn ingredienten /verhoudingen niet weet ,zul je ook niet kunnen achterhalen wat er mis is...... jori Gepost: maandag 13 februari 2012 15:12:56 Laatste bezoek: maandag 13 februari 2012 15:50:04 Denk niet dat hij een antwoord wilde hebben. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 13 maart 2012 17:52:28(UTC)
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Jouw eigen knikker
»
hoe maak ik mijn boilies hard zodat ze niet na 10 uur in het water helemaal zaht zijn
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.