20 ponder Lid sinds: 9-1-2011(UTC) Berichten: 331
|
heren/dames.
ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen, kan mij iemand de voordelen en nadelen vertellen over/tussen deze modellen shimano 4500B, shimano lc (long cast)
alvast bedankt. |
LAC DE GROSLEY BOYSAWAY CARPFISHING |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Ik zou voor de LC gaan Voordelen hogere inhaal snelheid en grotere spoelen voor meer lijn. Nadeel ze zijn iets duurder en groter Dan de shimano 4500B,
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
De prijs is kan de keus beïnvloeden. Zo niet, dan zou ik voor de LC gaan.
Ik heb de 4500b jaren gebruikt. Het zijn hele fijne molens die gewoon goed werken en een fijne slip hebben. De LC's heeft mijn maat en ook dat is een uitstekende molen. Voordeel van de LC is de lijncapaciteit.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 12-6-2010(UTC) Berichten: 437
|
Ligt ook een beetje aan je visserij. Als je het geld er voor hebt zou ik de LC nemen. Hou er wel rekening mee dat je een paar klossen extra lijn nodig bent bij de LC. 400-500 mtr per spoel?.(dus ook weer meer geld) Je werpt verder met de LC ivm de grote spoel en als je ver van je af wilt vissen hoef je je niet de pleuris te draaien als je de lijn binnen haalt ivm de grote inhaalsnelheid. Er is ook eek een Medium LC. Ik vind persoonlijk de grote LC wel heel erg lomp. LC's zijn te verkrijgen bij Markerworld tegen een goede prijs! 4500 prima molens en daar gaat bijna 300 mtr 0.30 op en dat is meestal ook genoeg. 4500 zijn nu per 3 voor 299 bij Raven/Vlemmix. Misschien wis je dit allemaal al maar iig succes met je keuze! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 11:39:38(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
The Baits |
|
|
|
|
geld speelt geen rol, ik vis voornamelijk in frankrijk,de ebro,en grote wateren in nederland |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Julien schreef:geld speelt geen rol, ik vis voornamelijk in frankrijk,de ebro,en grote wateren in nederland Dan zou ik zeker voor de lc gaan. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
heb net gekeken bij markerworld staan alleen de shimano's LB BIG is ook geen verkeerde molen? Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 12:25:27(UTC)
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-7-2010(UTC) Berichten: 464
|
|
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..! |
|
|
|
|
klopt maar als je op de foto klikt bij de LC, staat shimano LB BIG |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Mag ik vragen waarom kies je niet voor de Shimano Ultegra CI4 10.000 of 14.000 XSA? Gebruik de 5500 met volle tevredenheid, molens komen bij markerworld weg. Kan hier lang over praten maar dat heeft geen zin, lees de tekst op de site van Erwin of zie de link oververmeld. Gebruik de molens 1 jaar draaien nog het zelfe als uit de doosjes http://fish.shimano-eu.c...rag/ultegra_ci4_xsa.html Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 12:29:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Jeroen Luppe schreef:Ligt ook een beetje aan je visserij.
Als je het geld er voor hebt zou ik de LC nemen. Hou er wel rekening mee dat je een paar klossen extra lijn nodig bent bij de LC. 400-500 mtr per spoel?.(dus ook weer meer geld) Je werpt verder met de LC ivm de grote spoel en als je ver van je af wilt vissen hoef je je niet de pleuris te draaien als je de lijn binnen haalt ivm de grote inhaalsnelheid.
Er is ook eek een Medium LC. Ik vind persoonlijk de grote LC wel heel erg lomp. LC's zijn te verkrijgen bij Markerworld tegen een goede prijs!
4500 prima molens en daar gaat bijna 300 mtr 0.30 op en dat is meestal ook genoeg. 4500 zijn nu per 3 voor 299 bij Raven/Vlemmix.
Misschien wis je dit allemaal al maar iig succes met je keuze! Heb zelf 3x 4500 A en daar gaat bij mij31mm 430m op , of zijn de a modellen iets anders? Groet, Danny Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 12:37:27(UTC)
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
|
mijn voorkeur gaat uit naar baitrunners |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Julien schreef:heren/dames.
ik ben aan het twijfelen tussen 2 modellen, kan mij iemand de voordelen en nadelen vertellen over/tussen deze modellen shimano 4500B, shimano lc (long cast)
alvast bedankt. Is de nieuwe shimano 12000D niks voor je? Groet, Danny Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 12:35:58(UTC)
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
|
Voordelen Instant drag (geen baitrunner's): 1 Wat er niet op zit kan niet stuk gaan 2 direct contact met de karper 3 kosten reparatie (spoelknop i.v.m baitrunner systeem) 4 geen poespas maar pats boem (eazy things are better). Maar goed dat is mijn mening PS: Bijna vergeten slijtage op materialen Instand Drag i.v.m baitrunner is veel beter! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 12:43:42(UTC)
|
|
|
|
|
@ jowan
ik heb altijd met baitrunners gevist,een ander soort molen ken ik niet.. heb er de balle verstand van, als ik een molen heb zonder baitrunner,hoe moet ik dan aanslaan zonder een nest tekrijgen,, als je begrijpt wat ik bedoel |
|
|
|
|
Draai 3/4 (naar wens) aan de spoelknop (Instant Drag) tot de gewenste spanning. Mag iets meer of minder zijn (keuze gebruiker). Tijdens een aanbeet kan je 2 dingen doen. 1 hengel oppakken met de hand op de spoel spoelknop dichtdraaien tot de gevechtstand. 2 Spoelknop beetje terugdraaien tot de gevechtstand hengel oppakken en vis afdrillen. Wanneer je hier gevoel voor krijgt (persoonlijk) wil je niet meer anders. Hoop dat het een beetje duidelijk is geworden? Vragen brand maar los succes met je keuze http://link.marktplaats.nl/523092724http://link.marktplaats.nl/519555941 Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 15:42:59(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ik zou zeker voor de longcast gaan. Niet omdat de ander slecht is maar de LC is veel breder inzetbaar. Groot en klein water.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 1.023
|
dreamcatcher schreef:Jeroen Luppe schreef:Ligt ook een beetje aan je visserij.
Als je het geld er voor hebt zou ik de LC nemen. Hou er wel rekening mee dat je een paar klossen extra lijn nodig bent bij de LC. 400-500 mtr per spoel?.(dus ook weer meer geld) Je werpt verder met de LC ivm de grote spoel en als je ver van je af wilt vissen hoef je je niet de pleuris te draaien als je de lijn binnen haalt ivm de grote inhaalsnelheid.
Er is ook eek een Medium LC. Ik vind persoonlijk de grote LC wel heel erg lomp. LC's zijn te verkrijgen bij Markerworld tegen een goede prijs!
4500 prima molens en daar gaat bijna 300 mtr 0.30 op en dat is meestal ook genoeg. 4500 zijn nu per 3 voor 299 bij Raven/Vlemmix.
Misschien wis je dit allemaal al maar iig succes met je keuze! Heb zelf 3x 4500 A en daar gaat bij mij31mm 430m op , of zijn de a modellen iets anders? Groet, Danny dat vraag ik me ook af,ik heb ook de 4500A's en heb er ook ruim 400 meter op zitten. over de keuze van de molen,je moet zelf bepalen wat jij mooi vind julien,de 1 vind de LC mooi en beter,en de ander de 4500,ikzelf vind persoonlijk zo'n LC helemaal niks,vis al ruim 20 jaar met mijn Atjes |
houdoe en bedankt |
|
|
|
|
Jowan schreef:Voordelen Instant drag (geen baitrunner's): 1 Wat er niet op zit kan niet stuk gaan 2 direct contact met de karper 3 kosten reparatie (spoelknop i.v.m baitrunner systeem) 4 geen poespas maar pats boem (eazy things are better). Maar goed dat is mijn mening PS: Bijna vergeten slijtage op materialen Instand Drag i.v.m baitrunner is veel beter! Dat is dus inderdaad jou mening. Of het klopt wat er staat.... |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.