logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jorden  
#21 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 17:22:30(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik zou dan toch voor de LC gaan. Jowan's alternatief is wel een leuk idee, maar als je altijd met baitrunner hebt gewerkt, dan is de overschakeling naar zo'n slip een heel grote aanpassing.

Ik raad de LC aan Knipoog
Me...myself...and my rods!
Mister X  
#22 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 17:31:56(UTC)
Mister X

50 ponder

@DannyAlmelo Punt 4 is mijn mening de rest lijkt mij duidelijk. Kom met tegenargumenten zou ik zeggen |_Blij
Jeroen Luppe  
#23 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 17:55:46(UTC)
Jeroen Luppe

25 ponder

jvs schreef:
dreamcatcher schreef:
Jeroen Luppe schreef:
Ligt ook een beetje aan je visserij.

Als je het geld er voor hebt zou ik de LC nemen.
Hou er wel rekening mee dat je een paar klossen extra lijn nodig bent bij de LC. 400-500 mtr per spoel?.(dus ook weer meer geld)
Je werpt verder met de LC ivm de grote spoel en als je ver van je af wilt vissen hoef je je niet de pleuris te draaien als je de lijn binnen haalt ivm de grote inhaalsnelheid.

Er is ook eek een Medium LC.
Ik vind persoonlijk de grote LC wel heel erg lomp.
LC's zijn te verkrijgen bij Markerworld tegen een goede prijs!

4500 prima molens en daar gaat bijna 300 mtr 0.30 op en dat is meestal ook genoeg.
4500 zijn nu per 3 voor 299 bij Raven/Vlemmix.

Misschien wis je dit allemaal al maar iig succes met je keuze!

Heb zelf 3x 4500 A en daar gaat bij mij31mm 430m op , of zijn de a modellen iets anders?

Groet,

Danny

dat vraag ik me ook af,ik heb ook de 4500A's en heb er ook ruim 400 meter op zitten.

over de keuze van de molen,je moet zelf bepalen wat jij mooi vind julien,de 1 vind de LC mooi en beter,en de ander de 4500,ikzelf vind persoonlijk zo'n LC helemaal niks,vis al ruim 20 jaar met mijn AtjesLike

Klopt idd niet helemaal wat ik geschreven had...
Heb net ff gekeken op de klos en daar zat 1252mtr 0.28 op en dat ging precies op 3 spoelen dus 417 mtr per spoel.

The Baits
DannyAlmelo  
#24 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 18:44:52(UTC)
DannyAlmelo

25 ponder

Jowan schreef:
Voordelen Instant drag (geen baitrunner's): 1 Wat er niet op zit kan niet stuk gaan 2
direct contact met de karper 3 kosten reparatie (spoelknop i.v.m baitrunner systeem)
4 geen poespas maar pats boem (eazy things are better). Maar goed dat is mijn mening Knipoog

PS: Bijna vergeten slijtage op materialen Instand Drag i.v.m baitrunner is veel beter!

1: Zieligste excuus ooit. Dus als je een auto hebt met ABS, airco, Navigatie etc wil je hem niet omdat er meer aan kapot (KAN!) gaan?

2: Instant Drag is een slag draaien met je slip en je hebt contact met de vis, dit ligt er wel aan hoe je het instelt. Met een baitrunner is het een halve tot een hele slag draaien en hij klikt vanzelf van de vrije loop naar de (normale) slip. Ook dit is allemaal apart in te stellen. Maar jij kunt mij niet vertellen dat jij sneller contact hebt met de vis, en vooral mensen die nog nooit met ID molens hebben gevist, weten niet eens wat ze moeten doen, of wennen nooit aan dit systeem.

3: Hetzelfde als 1. Als jij een aankoop doet, denk jij al aan reparatiekosten?

4: Is inderdaad een mening, omdat jij het systeem gewend bent, wil het zeggen dat het voor iedereen geld.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 18:45:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Mister X  
#25 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 19:29:49(UTC)
Mister X

50 ponder

@DannyAlmelo Haha had deze reactie wel verwacht A.U.B vergelijkbare spullen als een
voorbeeld gebruiken. Lekker makkelijk appels met peren vergelijken, weet niet hoe jou
denken in elkaar steek? Jezelf een depressie denken. (Zieligste excuus ooit) kom zeg!

Keep it simpel wat er niet op zich kan ook niet stuk gaan heeft zich jaren bewezen!

Het geld wat je bespaard kan je uitgeven aan meer spullen. Spreekwoordelijk geef je
nu 3 keer (naar wens) de zelfde euros uit i.p.v 1 keer. Begrijp jij barst van het geld
loopt met een gat in jou hand? Reparatiekosten kort gezegd toekomstige investering.

Spreek uit ervaring baitrunner VS Instant Drag, niet voor niets dat baitrunner spoel
systemen populair aan het worden zijn. Punt 2 is behandeld (toegelicht) op de vraag
van Julien. Duidelijk leg niemand mijn meningen op, no special interessant mate vertel
mijn ervaring niet meer of minder. Hopelijk begrijp je waar ik naartoe wil? Niet jammer.

PS: Of het nou Instant Drag of Baitrunner spoelknop is contact met de vis is direct
hand op de spoel klaar is kees. Persoonlijke voorkeur baitrunner of spoelknop staat
hier los van heeft niets met direct contact te maken! Wel met persoonlijk voorkeur.

Nog even terugkomen op wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Wanneer iets toch
stuk is gegaan en je verder niets meer kan met het product i.v.m reparatie. Precies
gedwongen laten reparen geld besteden bijvoorbeeld bedoeld voor degelijk karperaas.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 januari 2012 19:54:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ron van Houtum  
#26 Gepost : zaterdag 21 januari 2012 19:56:51(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
@ Jowan

Gedeeltelijk heb je gelijk
meer opties KAN ook meer kapot

Maaaar even een voorbeeld de shimano 4500a heeft zich allang bewezen
daar zit ook alles op en werkt bij sommige naar 15 jaar nog steeds als nieuw

Ik zou tegen Julien zeggen
als je een baitrunner gewend bent hou het daar dan bij
pakt dan de LC

Ik zelf gebruik de Biomasters xtb ook instant drag
maar ik kan net zo goed baitrunners gebruiken
ik heb daar zelf geen problemen mee

En voor de rest wil ik zeggen

HOU HET GEZELLIG
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
FDM  
#27 Gepost : maandag 6 februari 2012 17:54:49(UTC)
FDM

5 ponder

Kijk even naar de Shimano ultegra XTB 14.000 Deze is gelijk aan de XSA alleen heeft wel een beetrunner.

Dit baitrunner systeem op de spoel is vele malen beter dan achterop de molen.
Vaak bij beetrunners is het zo dat de eerste ruk om de runner te laten "runnen" strakker is dan de slip die daarna los komt.
Wat resulteerd in een karper die voelt dat hij ergens aan moet trekken voordat hij lijn krijgt.

De XTB (net als de oude LC) hebben een erg brede spoel, dit merk je direct met inwerpen wat gaat dat hard! zo`n 4500 heeft in verhouding een minispoeltje dat moeilijk afloopt.

Ik heb 4 XTB`s, na een maand vloeken op de nieuwe baitrunner / spoeldop ben ik er helemaal aan gewend en wil ik niet anders meer.

let op: met het erop draaien van de spoeldop, moet dat via het boekje anders werkt je baitrunner niet goed.

Het enige nadeel van deze molen is het gewicht van ruim 500 gram, ik vind dat voor afstand hengels geen probleem.

ik hoop dat ik linkjes mag plaatsen....:

http://www.hengelsportku...;vmcchk=1&Itemid=128

Bewerkt door de gebruiker maandag 6 februari 2012 17:56:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thimon  
#28 Gepost : maandag 6 februari 2012 19:13:24(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
ik zou persoonlijk niet voor de 4500B gaan.
de reden daarvoor: ik heb er 3 jaar mee gevist, en de opspoeling was niet geweldig te noemen.
de inhaalsnelheid is ook niet echt super te noemen. net wat sommigen zeggen. als je op groot water vist, wil je toch wel graag wat snelheid in je molen hebben.

maar de voordelen van de 4500B zijn : je hebt een prachtig tikkende slip (echt shimano eigen) en de baitrunner is ontzettend goed! (alhoewel ik nu op mijn lichte stokjes met de 4000D's vis)

waarom kies je trouwens voor de LC? die molen is nogal zwaar in mijn optiek en haalt het hele evenwicht uit je set wanneer je drilt, dit lijkt mij echt niet prettig vissen.

een molen met 'quick dreg'is dan veel mooier vind ik. (een super snelle slip) die snel dicht zit en open is.
die molens zijn veel lichter en gaat net zoveel lijn op. is alleen even een kwestie van wennen.

denk dan aan types als : super ultegra, ultegra CI4, biomaster XTB dan zal het wel duidelijk zijn wat ik bedoel.

veel succes met het zoeken naar voor jou de juiste molens.

Blijb groetjes Thimon
Doorzetten wordt beloond!
Andre  
#29 Gepost : maandag 6 februari 2012 20:08:50(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Er worden weer genoeg persoonlijke meningen als waarheden verkondigd hier. Ja op een LC zit een baitrunner die theoretisch kapot kan, maar ik heb nog niemand gehoord waarbij dat het geval is. Met een baitrunner of een quickdrag is het verschil in tijd voordat je contact hebt met de vis te verwaarlozen, écht. Bovendien is dat allemaal gerommel in de marge.

Zowel de 4500 usa, LC of de geopperde Ultegra CI4 zijn alledrie kwalitatief erg goede molens waar je prima karpers (en ander gespuis) mee kunt vangen en waar je jarenlang mee vooruit kan. Zijn wel alledrie erg verschillend. Je kunt t beste even uitzoeken wat je eisen precies zijn en kijken wat je dan nog aan opties overhoudt. 4500's zijn hele goede molens, goedkoop en duurzaam, maar hebben minder spoelcapaciteit en gooien minder ver dan de andere 2 opties. CI4's hebben geen baitrunner, grote spoelcapaciteit en zijn erg licht van gewicht. LC's hebben een ook grote spoelcapaciteit én beetrunner, maar zijn wel wat groter en zwaarder. De M versie valt overigens best mee qua gewicht.

Persoonlijk zou ik zeggen dat als je graag met baitrunner vist en 't budget is geen bezwaar, dat de LC het meest veelzijdig is door zijn grotere spoelcapaciteit. Als baitrunner geen must is, heb je ineens heeeel veeel extra opties.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.