logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
delangevis  
#1 Gepost : donderdag 23 juni 2011 14:50:15(UTC)
delangevis


5 ponder

Lid sinds: 23-6-2011(UTC)
Berichten: 45

Hallo.
Misschien kunnen jullie mij info geven over hoe jullie vissen en ik welk soort water.(vissen)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 juni 2011 14:51:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 23 juni 2011 15:02:37(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
95% op kanalen en de overige 5% op dressuurputten. Bij mij is het veel kantjeswerk en tegenwoordig uitlopen met de waders aan. Op dressuurputten vis ik vooral met pva bags overigens.
tom de maat  
#3 Gepost : donderdag 23 juni 2011 15:41:13(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
de meeste van ons vissen in het waterKnipoog
Erwin  
#4 Gepost : donderdag 23 juni 2011 15:58:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Poehhhh.... dat varieert heel erg per water en seizoen.... Momenteel vis is veel op dressuurputten. Dit vanwege tijdgebrek en het feit dat daar een echte voorbereidingen niet hard nodig zijn. De wateren zijn dus vrij instant. Ik ben van plan dit jaar zo snel mogelijk weer aan de slag te gaan op het grote water. Dat trekt mij enorm.

Visserij op groot water kijk ik heel goed naar het weer (wind). Meestal veel voer mee en de vis opzoeken. Op dressuurputten probeer ik vooral niet te doen wat de rest doet.

Gr. Erwin
peterwiggerman  
#5 Gepost : donderdag 23 juni 2011 16:24:33(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

De laatste jaren vis ik vooral op redelijk grote zandafgravingen. Op deze zand afgravingen vis ik in de zomer en het voorjaar tot 4 meter diepte en in het najaar/winter op 8 a 9 meter. Ik ben echt een boilie visser omdat dit voor mij het meest praktische is.

Over een paar jaar zal ik weer naar de nederrijn vertrekken. Zoals jullie wellicht wel weten hebben we daar nu al de nodige jaren een behoorlijke hoeveelheid karper uitgezet (600) waarvan er een aantal op mijn naam staan. Deze karpers varierden tijdens de uitzetting van 3 to 10 pond en er worden nu al vissen van over de 25 pond gevangen.
Dat gaat wat beloven !!
stefan everts  
#6 Gepost : donderdag 23 juni 2011 18:05:04(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

vooral op rivieren en grote tot zeer grote meren/plassen....

anders kom je een keer een biertje halen erwin als ik zit te vissen dan krijg je toch nog een beetje het gevoel van het grote water binnen Tong
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
peter servais  
#7 Gepost : donderdag 23 juni 2011 18:53:25(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik vis vooral in de Polder.
Dan zoek ik vooral de wat bredere en diepere stukken op of leg ik de rig op ong. anderhalve meter uit de kant.

Verder vis ik altijd met boilie's en instant.
Misschien dat ik in de toekomst de moeite ga nemen om een voerstek op te bouwen.

Ik voer nooit veel bij, ik heb dit jaar vooral succes gehad met het vissen met een PVA string met een stuk of 5 boilies. Waarvan er 1 heel is en ik er 4 door de helft haal voor de uitwaseming.

Vaak vis ik dan ook vaak met anderhalve boilie aan de hair of met een pop up.

De rig waar ik dan mee vis is een KD-rig (met een loodje op de hair voor een Pop up rig) omdat deze voor beide manieren geschikt is en goed inhaakt in de onderlip. De haak draait namelijk goed bij opname van de haak waardoor deze 9 van de 10x precies in het midden van de onderlip haakt.

Verder begin ik net met karpervissen en ben ik eigenlijk net ruim een half jaar bezig met orienteren.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 juni 2011 18:55:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
delangevis  
#8 Gepost : donderdag 23 juni 2011 19:05:02(UTC)
delangevis


5 ponder

Lid sinds: 23-6-2011(UTC)
Berichten: 45

Ja ik ben ook nog maar een beginner en wil wel meer informatie hier over.


Groeten Tim,Blij
jvs  
#9 Gepost : donderdag 23 juni 2011 19:37:18(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

ik vis altijd op dezelfde put,en altijd op dezelfde stek.
ik vang de ene keer aan bollen goed,maar de laatste 4x niet 1 vis gevangen aan bollen,maar allemaal aan tijgernoten en mais.
ik heb 1x op een kanaal gezeten,maar ik heb het idee,dat het daar puur geluk is,mocht je beet krijgen.
gister is mijn pa nog de hele dag op een kanaal geweest,zonder resultaat.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 juni 2011 19:38:14(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
delangevis  
#10 Gepost : donderdag 23 juni 2011 19:53:00(UTC)
delangevis


5 ponder

Lid sinds: 23-6-2011(UTC)
Berichten: 45

Jvs je hebt PM Knipoog
Patrick Wolters  
#11 Gepost : donderdag 23 juni 2011 20:36:24(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
jvs schreef:
ik vis altijd op dezelfde put,en altijd op dezelfde stek.
ik vang de ene keer aan bollen goed,maar de laatste 4x niet 1 vis gevangen aan bollen,maar allemaal aan tijgernoten en mais.
ik heb 1x op een kanaal gezeten,maar ik heb het idee,dat het daar puur geluk is,mocht je beet krijgen.
gister is mijn pa nog de hele dag op een kanaal geweest,zonder resultaat.

Niet puur geluk daar moet je alleen wat meer je best doen dan op een volgepropte onnatuurlijke karpervijver.
Mvg patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
jvs  
#12 Gepost : donderdag 23 juni 2011 20:54:04(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

carppassion schreef:
jvs schreef:
ik vis altijd op dezelfde put,en altijd op dezelfde stek.
ik vang de ene keer aan bollen goed,maar de laatste 4x niet 1 vis gevangen aan bollen,maar allemaal aan tijgernoten en mais.
ik heb 1x op een kanaal gezeten,maar ik heb het idee,dat het daar puur geluk is,mocht je beet krijgen.
gister is mijn pa nog de hele dag op een kanaal geweest,zonder resultaat.

Niet puur geluk daar moet je alleen wat meer je best doen dan op een volgepropte onnatuurlijke karpervijver.
Mvg patrick

nou dat ben ik niet met je eens,heeft niks met beter je best doen te maken,een kanaal is groot,wil je daar iets vangen dan moet je daar flink gaan voorvoeren weken op een rij,dat kost je handen vol met geld,en zelfs dan is de kans klein dat je er wat vangt.
ik ben 1x 2 weken op rij wezen voeren op de AA hier vlakbij,dat is een smal (riviertje) 2 dagen gevist zonder resultaat,zelfs niet 1 vis zien azen of springen.
laatst 1x terug geweest op een andere plek op dat water,niks voorgevoerd.
gooi mijn hengel in en na 30 min al een run(en een dikke vis) en slechts 5-6 boillies bijgegooid.dus ik vind de factor geluk erg groot.
op de vijver waar ik ga vissen,is een normale vijver,niet een karpervijver,ook daar heb ik laatst 8x achter elkaar geblankt.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 juni 2011 20:55:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
delangevis  
#13 Gepost : donderdag 23 juni 2011 20:58:36(UTC)
delangevis


5 ponder

Lid sinds: 23-6-2011(UTC)
Berichten: 45

jvs je hebt PMBlij
Werner van Manen  
#14 Gepost : vrijdag 24 juni 2011 14:26:22(UTC)
Werner van Manen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 22-6-2011(UTC)
Berichten: 1

ik vis vaak op kolken in Kampen, en ik vis met een vastlood systeem.(drillen).
ik vis nog maar een half jaar, en niet veel, omdat ik niet veel tijd heb. ik heb er ook nog maar een gevangen. kan jij mij een tip geven hoe jij een karper vangt. ik wil namelijk een keer een 20 of 30 ponder aan de haak krijgen.(vissen)
peter servais  
#15 Gepost : vrijdag 24 juni 2011 16:08:44(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Je kan ze helaas niet uitkiezen werner...

Ik moet het ook nog doen met vissen vanaf 8pond tot een pondje of 20 wat op dit moment mijn PB is.

Probeer hotspots te vinden. (daarover staat hier op de site genoeg beschreven)
Voer dan wat maar niet te veel. Dat kan op verschillende manieren. Met de katapult/werppijp, met PVA of met de hand als je niet te ver weg vist.

Verder zijn de elementen ook belangrijk. Is het stralend weer en is het nagenoeg windstil, is de kans groot dat je de vissen kan vinden aan het oppervlak of in ondiepe stukken van een water.

Is het koud, dan zitten de vissen vaak dieper of verschuilen ze zich bij obstakels.

Staat de wind op een kant van het water dan is het waarschijnlijk dat de vissen aan die kant van het water te vinden zijn.

Verder kan het aas wat je gebruikt per jaargetijde ook veel uitmaken.
Omdat de vissen per getijde zich anders gedragen zullen ze ook andere behoeftes hebben qua eten.
Hier kan je je aas dan op aanpassen. (hierover is ook het een en ander over te vinden op de site)

En zo zijn er nog meer theorien te vinden over waar je de vis moet zoeken.
Want dat zal je moeten doen, wil je wat vangen in het wild.

Verder is het een kwestie van geduld. Het is soms lang wachten op een vis. Maar soms heb je mazzel en heb je binnen een paar uur meerdere vissen gevangen. Je heb net zoveel kans op een 6 ponds visje dan op een vis van 40pond.

Succes ermee zou ik zeggen!

En maak een fototje van je vangsten!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 24 juni 2011 16:10:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Hermpie  
#16 Gepost : vrijdag 24 juni 2011 18:19:33(UTC)
Hermpie


5 ponder

Lid sinds: 18-4-2011(UTC)
Berichten: 48

Tja werner, als je er veel tijd in stopt en moeite voor doet zul je beloond worden.

Het heet niet voor niks vissen en niet vangen.
jasper komduur  
#17 Gepost : dinsdag 26 juli 2011 11:16:38(UTC)
jasper komduur


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 5

met geluk hebben op het kanaal ben ik het niet eens...ik ben zelf een fanatieke kanaalvisser.je moet er echt heel veel tijd insteken om gewoon een mooie stek te vinden..heb dit jaar niet 1 keer geblankt op kanaal en telkens maar 1 week vantevoren beginnen met voeren.

alleen het voorwerk zoals het kanaal van begin tot eind uit te peilen heeft me heel veel tijd gekost maar dat heeft zich ook cker terug verdiend met een aantal zeer mooie vissen vraierend van 24 pond tot 31pond..

hierbij ook meteen vermeld waar ik dus het liefste vis
Jelmer  
#18 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 10:03:22(UTC)
Jelmer


5 ponder

Lid sinds: 31-5-2011(UTC)
Berichten: 15

Ik vis gewoon in de wetering is een combinatie van kanalen en sloten maar het water is toch wel 1.50 diep en 6 breed. Daar vis ik altijd op een driesplitsing. En aan een zij tak vis altijd met de korst. Ik heb in de winter ondekt waar het water het warmst is en daar vis ik altijd overdag korste sessie en lange sessie op de splitsing.

gr: Jelmer
Mark T  
#19 Gepost : dinsdag 9 augustus 2011 17:29:45(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Voornamelijk op een dressuur put hier in de buurt:-$
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
darkkarp  
#20 Gepost : woensdag 10 augustus 2011 23:49:21(UTC)
darkkarp


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 10-8-2011(UTC)
Berichten: 9

ik vis voorall op zand putten en het liefst zo gevarieerd mogelijk ga door heel nederland vooral groningen en drente mag je bijna overalll zitten met je pas
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.