Mooie vissen iedereen! Jowan gefeliciteerd met je nieuwe PB! Lekker begin van t jaar.
Ik heb vandaag ook lekker gevist.
Lekker in het zonnetje gezeten. Was heerlijk rustig 's morgens.
Ik had heerlijk rustig mijn spullen neergezet, even gevoerd, 2 rigjes geknoopt en aan de hengel bevestigd.
Toen ik een rondje gelopen had om het watertje heen zag ik iets wat ik erg sneu vond, 2 verdronken lammetje die tussen het drijfvuil dreven.
Toch besloten om door te gaan met vissen, ondanks dat het geen leuk gezicht was.
De hele ochtend maar een paar piepjes gehad en verder totaal geen aktie gehad.
Totdat er ineens een afgetrapte Alfa Romeo 156 met een wit kenteken op 20 meter van mijn stek stopt.
"KUT gaan er Polen naast me zitten"
Die gasten hebben gewoon echt schijt aan alles. Je hebt nog honderden meters poldersloot en dan moeten ze net naast je gaan zitten.
Ik had mijn lijnen mooi verdeeld over het stuk poldersloot. En aan de manier van wijzen van die gasten zag ik al dat ze hun lijnen rustig even over die van mij zouden gooien. En met de gedachte nog bij t topic stroperij heb ik maar eieren voor mijn geld gekozen en ben maar op gaan ruimen en op een ander water gaan zitten. Ik vis voor de ontspanning en niet voor de frustraties natuurlijk.
Aangekomen op de andere stek is t weer lekker rustig, een beetje drassig hier en daar, maargoed, daar ben je als echte visser niet bang voor toch.
De spullen weer uitgestald. Rustig de PVA zakjes klaargemaakt en de hengels 1 voor 1 verdeeld over de stek.
Na een paar uur kwamen dan eindelijk de eerste piepjes, daarna werd t stil...
Even later werd er ineens heel ambitieus aan de lijn getrokken... totdat de vis zichzelf haakte... Je raad het al, het was: Onze geliefde 1 april vis, de ultieme chillvis, de snotlap, de slijmjurk, jaja..... een brasem kon worden binnengetakeld.
't was geeneens een mooi exemplaar, een cm of 40 en dan nog een bleke magere ook. Wat ik dan wel weer mooi vond is dat het rigje zich netjes in de onderlip gehaakt had.
Nejes onthaakt en weer laten zwemmen.
Een uurtje later volgde precies het zelfde scenario, en kon er weer eentje worden geland.
Daarna nog lekker een uurtje in de zon gezeten en toch weer ingepakt. Kortom een lekker dagje gevist. Eindstand 2 brasems.
Hopelijk komt de volgende keer een karpertje om de hoek kijken
Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 21:04:56(UTC)
| Reden: Niet aangegeven