Het geluk gaat maar door gister avond mijn PB gevangen hier het verslag slack lines
Rond de middag krijg ik een sms van en maat met de vraag of ik wel gaan vissen gezien
een drukke dag computer crash van mijn broertje harde schijven naar de kloten, besluit
ik in 1e instantie niet te gaan. Maar achter de computer bedenkt ik mij in een flits he kan
ook 1 hengel mee nemen setje steunen rug tas met bits & bobs stoel achter op de fiets
en vissen de rest laat ik nu lekker thuis. Naar het sturen van een sms terug waar wij die
avond gaan vertoeven wordt de keuze gemaakt waar wij samen mee kunnen leven. Snel
warme maaltijd naar binnen proppen douchen als een gek en op de fiets. Krijg onderweg
2 sms met de vraag waar blijf je nou zou rond kwart voor 9 aanwezig zijn, begrijp hier
niets van bedenkt mij zelf hij weet toch dat ik kom? Rond 9 uur aangekomen verblijven op
het strandje een groepje jongeren kampvuurtje stoken beertjes drinken aha nu valt het
kwartje hij vertrouwt het niet helemaal. Rechts van uit mijn oog hoek zie ik hem zitten
maak even een praatje kies een stek uit 14mm boilie + 8mm pop-up zelfde trick snel de
steunen in de grond en knallen. Hij heeft kort geleden een voerbooot gekocht ultimate
baitcruiser (mini) mag van hem mijn lijn uitvaren, met het rigje aan de hook release ok
zo gezegt zo gedaan bakje vol met pellet mix & 2 smaken 14mm boilies. Wat gelijk opvalt
is dat mijn haak gamakatsu camo hook niet goed achter de hook relase wil blijfen zitten.
Op de gok wordt het bootje uitgevaren met hoofdlamp (led lenser) wordt de stek belicht
bootje gepositioneerd ongeveer 4 meter voor de bosrand wordt het aas gedropt bootje
vaart nu door de boeggolf recht in de takken, wij zeggen tegen elkaar als dit maar goed
gaat maar gelukkig krijgt hij de boot terug. Belicht nu nog even de stek assistentie voor
de zekerheid ok vaart hij het bootje terug. Hengel in de steun slip afgestelen de pieper
wordt van gevoeligheid toon & volume voorzien, zegt mijn maat plots de haak zit nog in
de hook release shit man met lijn rond zijn laarzen stap nu lekker over mijn eigen lijn
maar goed kan gebeuren. Met lijn tussen mijn vingers wordt alles binnen gedraaid zucht
geen schade poging nummer 2 wij besluiten mijn systeem is beter in het bakje bakje open
rigje geplaats bakje dicht met pellet mix & boilies roeren valt het bakje open alles in
het water vlak voor de kant OMG kan het nog gekker hoeveel pech kan je hebben. Beetje
pissig weer het rigje geplaats voer van de bodum geschraapt deze keer blijft wel alles
zitten yeah afgelopen met die bullshit. De boot wordt expres niet heel dicht tegen de
bosrand gevaren gezien al het ongeluk ongeveer 3/4 meter assisteer nog met verlichting
loop richting hengel beugel dicht bam gaat in mijn handen de hengel af, OMG het is toch
niet waar yes hangen slip dicht hand op de spoel met hondsdolheid in mijn hoofd pompend
lopend naar achter in gedachten vis moet weg bij de bosrand. Maat heeft het schepnet al
in de aanslag en loopt richting water voel stevig verzet karper schiet met een rotgang
richting het wier vast maar gelukkig niet voor lang, als clash of the titans vechtend
voor wat wij waard zijn hier een waardig tegen stander(ster) hevige dril later nu met
hoofdlamp aan krijg nu mijn 1e blik. Vlinders in mijn buik adrenaline giert door mijn
lichaam in gedachten ting ting ting jackpot wat een beauty wij proberen haar richting
kant te manoeuvreren gelukkig is het hier ondiep, angstige momenten gaan voorbij paar
keer mis schepen zeg tegen mij zelf please please please laat dit goed gaan yes naar
5 keer misscheppen schreeuw het uit van blijdschap kan mij geluk niet op. Feliciteert
mijn maat voor het scheppen 2 van het groepeje jongeren komen onze kant op lopen zien
hoe de karper wordt gewogen 24 pond mijn PB & gefotografeerd worden wij gefeliciteren
met 2 flesjes bier wat wij achter af goed kunnen gebruiken. Met hoofdlamp aan kijken
4 man hoe de karper terug gaat richting thuis front mijn avond kan niet meer stuk
Bewerkt door de gebruiker zondag 10 april 2011 15:31:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: