logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
unReal  
#1 Gepost : zondag 11 oktober 2015 17:25:29(UTC)
unReal

5 ponder

Bedankjes: 9 keer
Dag Carpfeeling leden,

Bij deze vroeg ik mij af of iemand van jullie ervaring heeft & wat jullie zouden aanraden.
Momenteel twijfel ik tussen een paar molens & hengels andere voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

Molens

SHIMANO AERLEX 8000XTA
SHIMANO BAITRUNNER USA 8000 OCEANIC
DAIWA CROSSCAST BR 5000LDA

Hengels

FOX WARRIOR S | 12FT | 2.75LB
SHIMANO CATANA CX | 12FT | 3.00LB
FOX WARRIOR | 12FT | 3.00LB | 3 DELIG

Mvg
Sponsor
HarryO  
#2 Gepost : zondag 11 oktober 2015 19:01:15(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
ervaring heb ik met geen van de molens of hengels die jij opgeeft.
Ik persoonlijk zou voor een hengel van 2.5 tot 2.75 lbs gaan.
En de molen..tja wil je op afstand vissen van 150 mtr of meer of blijf je daar
onder.
Sinds dit voorjaar werk ik met daiwa's en dat bevalt mij uitstekend.
Dus ik zou voor de crosscast gaan.
En dan kom ik weer op het bovenstaande of je op afstand gaat vissen of niet.
ga je voor de 5000 kun je ca 380 mtr. lijn van 0,35 opspoelen
bij de 5500 kun je ca. 580 mtr lijn van 0,35 opspoelen.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
unReal  
#3 Gepost : zondag 11 oktober 2015 19:11:42(UTC)
unReal

5 ponder

Eerst geschreven door: HarryO Ga naar gequote bericht
ervaring heb ik met geen van de molens of hengels die jij opgeeft.
Ik persoonlijk zou voor een hengel van 2.5 tot 2.75 lbs gaan.
En de molen..tja wil je op afstand vissen van 150 mtr of meer of blijf je daar
onder.
Sinds dit voorjaar werk ik met daiwa's en dat bevalt mij uitstekend.
Dus ik zou voor de crosscast gaan.
En dan kom ik weer op het bovenstaande of je op afstand gaat vissen of niet.
ga je voor de 5000 kun je ca 380 mtr. lijn van 0,35 opspoelen
bij de 5500 kun je ca. 580 mtr lijn van 0,35 opspoelen.

Zelf zou ik mij focussen op 2 waters : 1 die ik ervoor al een tijd gedaan heb maar dit was maar een kleine betaal vijver.
de andere zou meer een kreek zijn ben er nog niet echt aan uit.
Flo  
#4 Gepost : zondag 11 oktober 2015 19:25:44(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
qua hengels is de keuze voor mij vrij duidelijk Knipoog
zonder twijfel de Catana! Ongelooflijk content van en voor die prijs ga je niet rap beter vinden
unReal  
#5 Gepost : zondag 11 oktober 2015 19:29:02(UTC)
unReal

5 ponder

Eerst geschreven door: Flo Ga naar gequote bericht
qua hengels is de keuze voor mij vrij duidelijk Knipoog
zonder twijfel de Catana! Ongelooflijk content van en voor die prijs ga je niet rap beter vinden

bedankt voor je mening klinkt vrij overtuigend.
ik had voor ik stopte de fox warrior s hengels zijn ook best sterke hengels moet ik zeggen.
whitey  
#6 Gepost : maandag 12 oktober 2015 06:25:31(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Lorenzo,

Waarom niet terug die Shimano Oceanic zoals je vroeger had?

Als hengel, vast en zeker de Catana voor mij, heb er zelf 2 seizoenen met volle tevredenheid mee gevist, hebben een goede actie, drillen heel lekker, en last but not least voor onze mode bewuste karpisten, ze zien er nog lekker strak en goed uit ook!

Ik heb ze verkocht omdat ik de shimano beastmasters wilde, topstok voor zijn prijs!, drillen volgens mij wel iets strakker dan de catana, en ze zien er nog beter uit ook!
En oja ik heb ook nog de shimano Tribal extreme hengels, maar die zijn veel en veel duurder....

suc6 met het opdoen van uw geld!!Blijb

groetjes
WhiTeY
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Jeroen84  
#7 Gepost : maandag 12 oktober 2015 09:47:03(UTC)
Jeroen84

30 ponder

Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
De echte tard gaat voor dual Shimano Angel

En kwa molens is maar net wat je gewent bent baitrunner of drag.
Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
unReal  
#8 Gepost : maandag 12 oktober 2015 11:20:46(UTC)
unReal

5 ponder

Eerst geschreven door: Jeroen84 Ga naar gequote bericht
De echte tard gaat voor dual Shimano Angel

En kwa molens is maar net wat je gewent bent baitrunner of drag.

@ Whitey het kan altijd zijn dat de andere beter zijn é, kijk simpel naar de hengels.
ik had de fox warrior s & er zijn er 2 die zeggen dat catana goed is Like

@ jeroen ik heb altijd gevist met vrijloop molens en ik vind dit ook best heb.
zelf heb ik ook nog niet de jaren ervaring gelijk de meeste hier.
Tycho Leushuis  
#9 Gepost : vrijdag 16 oktober 2015 14:59:09(UTC)
Tycho Leushuis

15 ponder

Man
Nederland

Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
hey Lorenzo,

ten eerste leuk dat je er weer bent.
Kwa molens betreft is de Daiwa Crosscast BR 5500 LDA een top molen, drillt super fijn, goede slip en een goede baitrunner, je moet ze wel netjes in een foudraal bewaren (is bij iedere molen zo en doe je hopelijk ookKnipoog ), helaas is 1 van mijn molens nu wel opgestuurd, maar dat is een probleem door mij en zeker niet door Daiwa en de kwaliteit.

Kwa hengels? 1 hengel! de Fox Warrior S!!! super super hengel! zeker niet de duurste maar wel pittig goede kwaliteit!
ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en hoor graag van je welke het geworden zijn!

Oja, de Daiwa Crosscast moet je wel snel zijn want die gaat vanaf 2016 bij Daiwa uit het assortiment.
CarpRespect!
unReal  
#10 Gepost : vrijdag 16 oktober 2015 15:39:07(UTC)
unReal

5 ponder

Eerst geschreven door: Tycho Leushuis Ga naar gequote bericht
hey Lorenzo,

Kwa molens betreft is de Daiwa Crosscast BR 5500 LDA een top molen, drillt super fijn, goede slip en een goede baitrunner, je moet ze wel netjes in een foudraal bewaren (is bij iedere molen zo en doe je hopelijk ookKnipoog ), helaas is 1 van mijn molens nu wel opgestuurd, maar dat is een probleem door mij en zeker niet door Daiwa en de kwaliteit.

Kwa hengels? 1 hengel! de Fox Warrior S!!! super super hengel! zeker niet de duurste maar wel pittig goede kwaliteit!
ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt, en hoor graag van je welke het geworden zijn!

Oja, de Daiwa Crosscast moet je wel snel zijn want die gaat vanaf 2016 bij Daiwa uit het assortiment.

En waarom gaat die uit het assortiment ?
ik ga sowieso nog laten weten welke het geworden is maar ik heb tijd é, dit jaar ga ik toch geen vergunningen niet meer kopen.
alvast bedankt voor je info

Tycho Leushuis  
#11 Gepost : vrijdag 16 oktober 2015 16:54:21(UTC)
Tycho Leushuis

15 ponder

Man
Nederland

Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
Eerst geschreven door: unReal Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: Tycho Leushuis Ga naar gequote bericht
hey Lorenzo,

En waarom gaat die uit het assortiment ?
ik ga sowieso nog laten weten welke het geworden is maar ik heb tijd é, dit jaar ga ik toch geen vergunningen niet meer kopen.
alvast bedankt voor je info

Waarom dat weet ik niet precies, waarschijnlijk omdat hij vernieuwd is/word of omdat hij niet goed liep, dat kan allemaal maar daiwa is daar niet duidelijk over. wanneer weet ik wel, dat zal ook waarschijnlijk vanaf begin 2016 zijn.
CarpRespect!
swinne  
#12 Gepost : maandag 19 oktober 2015 16:30:23(UTC)
swinne

10 ponder

Man
België

Bedankjes: 3 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
van de hengels heb ik met geen enkele zelf ervaring mee , wel is een paar keer gecast met een warrior s 3lbs 12ft van een vriend , voor zijn prijs kan je niet sukkelen .. hoewel zou ik opteren voor een stok met 50mm startoog , maakt voor mij wel degelijk een verschil bij afstand werpen , maar ja heb ook een set met 40mm startoog ,haal ik toch nog de nodige afstand met gemak , maar die liggen niet in de prijsklassedoormiddel van de hengelkeuze die je opgaf ..
zoals HarryO eerder gepost had zou ik ook gaan voor voor een 2.75lbs hengel , drillen fijn , casten over het algemeen meer dan ver genoeg ( maar 90% van casten is puur techniek, lichaamsbouw en houding )

met de molen keuze zou ik stilaan afzien van Daiwa en voor Shimano gaan , heb zelf Daiwa's gehad de emblem z5500t , emblem pro 5500 , emblem z5000x , tournament 6000 , .. als je de oude molens vindt zeg ik ja omdat die amper te verslijten zijn ( de z5500t heb ik nog maar pas verkocht na 15 jaar trouwe dienst ) , die je nu in de winkel nieuw koopt , kort door de bocht gezegt ze zijn niet meer wat ze geweest zijn in mijn ogen en gevoel.. of ja je moet een serieus budget hebben wil je nog kwaliteit ..
ben nu een half seizoen aant hengelen met een set Shimano ultegra xta 14000 Ci4 en een ultegra xtb 10000 set , van beide super tevreden van hoewel de Ci4's met de double drag er voor mij bovenuit steekt ! beide molens supergoede slip , zeer fijn te regelen , ook de gear ratio is super voor het opspoelen van de lijn ( bevordert ook het afstandwerpen )

de Shimano big baitrunners heb ik ook goede ervaring mee , ( de oude ) hoewel ze groot en lomp en zwaar zijn hebben ze bij mijn ervaring de beste slip die ik ooit gevoeld heb op een molen ! maar ben geen baitrunner visser , dus mochten ze weg ..

maar informeer je goed , de meeste shops geven je wel de nodige uitleg , en soms kun best even afwachten en kom je voor het zelfde geld beter materiaal tegen ( eigen ervaring , de beurzen gaan stilaan van start , dus een leuke korting is altijd mooi meegenomen Like

in elk gaval succes met je zoektoch , en lukt het niet horen we het hier wel he ;-)

groeten

Bewerkt door de gebruiker maandag 19 oktober 2015 16:36:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

unReal  
#13 Gepost : dinsdag 20 oktober 2015 12:39:43(UTC)
unReal

5 ponder

Bedankt voor je reactie, Eerlijk gezegd denk ik wel dat ik voor de shimano 8000 Oc zal gaan.
Ik heb deze in het verleden al gehad & ik was er best tevreden over.
Maar het kan altijd dat de andere die ik opgaf gewoon beter zijn, aangezien ik er geen ervaring met heb.
Ben momenteel ook even aan het afwachten of er promoties gaan komen, zit niet echt haast bij hé.
Dit jaar zal ik toch geen vergunningen meer aanschaffen aangezien het de moeite niet meer is.
Ik heb al een 2.75 & 3 lb gehad en denk ook wel dat 2.75 meer dan genoeg zal zijn.

Mvg
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.