van de hengels heb ik met geen enkele zelf ervaring mee , wel is een paar keer gecast met een warrior s 3lbs 12ft van een vriend , voor zijn prijs kan je niet sukkelen .. hoewel zou ik opteren voor een stok met 50mm startoog , maakt voor mij wel degelijk een verschil bij afstand werpen , maar ja heb ook een set met 40mm startoog ,haal ik toch nog de nodige afstand met gemak , maar die liggen niet in de prijsklassedoormiddel van de hengelkeuze die je opgaf ..
zoals HarryO eerder gepost had zou ik ook gaan voor voor een 2.75lbs hengel , drillen fijn , casten over het algemeen meer dan ver genoeg ( maar 90% van casten is puur techniek, lichaamsbouw en houding )
met de molen keuze zou ik stilaan afzien van Daiwa en voor Shimano gaan , heb zelf Daiwa's gehad de emblem z5500t , emblem pro 5500 , emblem z5000x , tournament 6000 , .. als je de oude molens vindt zeg ik ja omdat die amper te verslijten zijn ( de z5500t heb ik nog maar pas verkocht na 15 jaar trouwe dienst ) , die je nu in de winkel nieuw koopt , kort door de bocht gezegt ze zijn niet meer wat ze geweest zijn in mijn ogen en gevoel.. of ja je moet een serieus budget hebben wil je nog kwaliteit ..
ben nu een half seizoen aant hengelen met een set Shimano ultegra xta 14000 Ci4 en een ultegra xtb 10000 set , van beide super tevreden van hoewel de Ci4's met de double drag er voor mij bovenuit steekt ! beide molens supergoede slip , zeer fijn te regelen , ook de gear ratio is super voor het opspoelen van de lijn ( bevordert ook het afstandwerpen )
de Shimano big baitrunners heb ik ook goede ervaring mee , ( de oude ) hoewel ze groot en lomp en zwaar zijn hebben ze bij mijn ervaring de beste slip die ik ooit gevoeld heb op een molen ! maar ben geen baitrunner visser , dus mochten ze weg ..
maar informeer je goed , de meeste shops geven je wel de nodige uitleg , en soms kun best even afwachten en kom je voor het zelfde geld beter materiaal tegen ( eigen ervaring , de beurzen gaan stilaan van start , dus een leuke korting is altijd mooi meegenomen
in elk gaval succes met je zoektoch , en lukt het niet horen we het hier wel he ;-)
groeten
Bewerkt door de gebruiker maandag 19 oktober 2015 16:36:49(UTC)
| Reden: Niet aangegeven