Ik zelf heb deze boot al ingebruik genomen..
Voor de prijs en alles is het zeker een goed bootje het doet wat het moet doen, namelijk voer en lijn op de plek brengen waar ik het wil hebben.
Verder is het natuurlijk niet te vergelijken met de duurdere varianten en de zelfbouwers, maar wat verwacht je van 250 a 300 euro!! Het bereik is ook prima van de boot ik heb hem eens aan een hengel gezet met 400 a 430 meter lijn en die ging op ook en de boot deed het nog, alleen dan zie je niet wat je aan het doen ben. En reden dat ik weet dat hij het nog deed was omdat er iemand naast ging varen. Ook met wat slechter weer doet de boot het goed, alleen komt hij dan niet zo ver heb toen maar +/-300 meter gehaald en reageert hij ook wat langzamer en heeft hij beetje een afwijking. Maar het bereik is beter dan de ultimate mini die al veel duurder is.. heb die dus ook terug gebracht, want wat een rampen ding was dat. maar wat het slechte weer betreft.. gewoon wat dichterbij gaan vissen, maar in mijn geval vis ik nooit verder dan 100/150 meter..
Wel moet ik zeggen dat hij eigenlijk te klein is voor dat bereik, want als er beetje zon op het water staat of het schemert dan zie je hem dus echt niet meer.. maar mijn oplossing is gewoon voor snachts 2 fietslampjes er aan te maken met tiraps aan het handvat en voila je ziet wat voor en achter is en waar hij is..
En als er zon op het water staat ben ik naar bart smith geweest en heb zo'n fiets vlaggetje gekocht en daar een stuk vanaf gehaald en de rest aan mijn antenne gemaakt met jawel tiraps
.. maar dat je hem niet ziet is niet alleen met deze boot ik heb het ook met andere boten gehad zonder verstraler.
Ook komt er wellis wat water naar binnen door de kieren van de accu en dat moet eruit alleen moet je dan allebei de kleppen van de accu's los maken wil je dat eruit krijgen en dat hadden ze wel met een klicksysteem mogen maken ipv schroefjes.. maar ook daar kwam ik achter dat als je de naden dichtplakt met elektratape komt er helemaal geen water meer binnen.
Wat ik ook wel vind opvallen is dat als er een beetje wind staat je echt volgas moet varen, anders neemt de wind hem mee en lijkt het net of hij omvalt, is nog niet gebeurd en ga er ook vanuit dat het niet gebeurd, maar je schrikt wel in het begin.
Verder is het zeker de moeite waard als je op zoek ben naar een leuke kleine voerboot voor een dergelijke prijs. verwacht er niet het geen van wat je met de dure en zelfbouw varianten verwacht en dan zal dit bootje je zeker tevreden stellen..
pluspunten:
de prijs 250/300 euro
het formaat 470mm x 320mm x 205mm
het gewicht 6 kilo (geen 8)
het bereik 400/500 meter (misschien nog wel meer maar je ziet niks op die afstand)
extra accu set 2 voor 25 euro
minpunten:
moeilijk zichtbaar op lange afstand
binnen werk is van chinese afkomst
accu's snel leeg (1.5 uur varen)
komt soms wat water naar binnen
verlichting (verstraler er bij had beter geweest)
Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 april 2011 14:39:16(UTC)
| Reden: Niet aangegeven