25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hallo, Ik was net in de viswinkel en heb in een gekke bui een emmer BTC Boiliemix 50/50 gekocht(incl 5% ei albumine). Samen met een flavour. Weet iemand hoe ik dit moet maken?
Gewoon een eitje in een kom die mix erbij doen totdat het iets hard wordt en dan koken die bende?
ik hoop snel wat te horen, |
Leer van je fouten, geniet van je succes |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
davey knol schreef:Hallo, Ik was net in de viswinkel en heb in een gekke bui een emmer BTC Boiliemix 50/50 gekocht(incl 5% ei albumine). Samen met een flavour. Weet iemand hoe ik dit moet maken?
Gewoon een eitje in een kom die mix erbij doen totdat het iets hard wordt en dan koken die bende?
ik hoop snel wat te horen, eieren mixen, flavour tussen de eieren doen. daarna de mix erbij. en gewoon mixen tot je een mooi geheel hebt en geen droge gedeeltes waar geen ei is. doe er anders ook een klein beetje water bij als het achteraf iets te droog is. Mvg, Jorden |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-11-2010(UTC) Berichten: 350
|
ik koop nooit kant en klare mixen maar volgens mij kan je bij 50/50 mixen nog voor de helft zelf ingredienten toevoegen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-12-2009(UTC) Berichten: 444 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
owke kan ik dat in het nieuwe jaar even testen. nog tips voor kleurstoffen? |
|
|
|
|
wil je perse kleurstof in je boilie? zoja, kijk is bij je toko, kost bijna niets! je zou ook robinred in je mix kunnen doen, of je koopt kleurstof van een karpermerk. vaak is het ook te koop op de bakafdeling van de supermarkt.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
de beste kleurstof is van Starbaits. vraag maar eens rond je gaat goede reacties krijgen |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
|
ja ik wil wel kleurstoffen in mij boilie, niet zo dat ik er een paarse van maak ofzo. gewoon richting een rode bol ofzo, maar hoeveel van die zooi moet ik erin doen?
ik ga (hopelijk) morgen even een testje doen... kleurstoffen, even kijken waar ik die vandaan ga toveren |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Probeer eens Super Red van Haiths Zit gemalen tijgernoot mais hennep en RR in |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
BTC??? zegt me niks....laat me raden Build to catch...gaah
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Frank Penning schreef:BTC??? zegt me niks....laat me raden Build to catch...gaah en laat me de zin afmaken Suckers!! |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Eerlijk vind al die namen maar niets gewoon zeggen wat het is sugereren dat iets vangt kan je nooit toch ieder water is anders dat is mijn mening PS: Staat los van dit onderwerp wil dit even gezegd hebben mensen succes! Bewerkt door de gebruiker vrijdag 31 december 2010 13:04:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
naja het zal wel niet zo heel veel zijn, want zo'n emmer van mainline is 100 euro en deze was 16 euro, maarja we kunnen het altijd proberen.
|
|
|
|
|
zo heb net even een paar boilies gemaakt door middel van stomen... het was gewoon een test met een mix van 1 eitje met 3ml flavour maar ik vind niet dat de falour overheerst je ruikt meer de vis van de mix dan de vloeibare $$flavour... wat te doen |
|
|
|
|
het gaat niet alleen om geur he! smaak is minstens zo belangrijk! ik zou zeggen proef je boilie is :-"
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 835
|
1 eitje met 3ml flavour beetje veel naar mijn mening maar swoit en euhm eieren mixen las ik hier ook ergens niet doen met een mixer hé mannen ,best met een vork een beetje de eieren door elkaar halen tot alles mooi hetzelfde geheel is , anders maak je er een luchtig boeltje van grtzz Bewerkt door de gebruiker maandag 3 januari 2011 15:20:33(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
if you pay peanuts you catch monckey's ................ |
|
|
|
|
de eitjes worden geklutst met een vorkje hoor vandaag even de boillies uit de vriezer gehaalt, ze begonnen wel te ruiken... net weer even nieuwe test boillies gemaakt frolic tot poeder gemaakt en samen met die mix gerolt... dat is weer hele andere koek, boillie beviel mij niet echt... maargoed, dat stomen werkt goed! nu even blijven experimenteren totdat ik "mijn mix" goed vind. houd jullie op de hoogte |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 28-12-2010(UTC) Berichten: 82
|
davey knol schreef:de eitjes worden geklutst met een vorkje hoor vandaag even de boillies uit de vriezer gehaalt, ze begonnen wel te ruiken... net weer even nieuwe test boillies gemaakt frolic tot poeder gemaakt en samen met die mix gerolt... dat is weer hele andere koek, boillie beviel mij niet echt... maargoed, dat stomen werkt goed! nu even blijven experimenteren totdat ik "mijn mix" goed vind. houd jullie op de hoogte stomen ???? hoe doe je dat????
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
dat kan bijvoorbeeld met een rijstpannetje, te koop in de toko's. Het gaat erom dat de boilies niet in het water komen maar door de hitte gestoomd worden boven het water. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
|
wow wow wow, mijn moeder heeft me een paar dagen zien kloten met die boillies en toen ik thuis kwam lagen er: 2x kleurstoffen; rood en gold yellow 5x smaakstoffen; gemalen garnalen, verse kokos, vanilla extract, bosaardbei en nog wat een koffie aroma of iets dergelijks... Ze zei ga maar lekker stomen jonge kan je eingelijk is een keer (karper) vangen... Ik gelijk aan de slag gegaan en ik heb even een paar proefjes gedaan. test 1:1 eitje klutsen2,5 eetlepels BTC 50/50 mix (fish) mixen2 eetlepels verse cocos mixenvanilla extract knedengold yellow kleurstofje erbij knedenen draaien maar, hier kwam een heerlijke boillie uit test 21 eitje klutsen 4 eetlepels BTC 50/50 mix (fish) mixen bosaardbei flavour kneden rode kleurstof erbij kneden en draaien maar, hier kwam een kwa kleur mooie boillie uit, robbin red look a like, met een vleugje bosaardbei.
Zaterdag even vissen, kijken wat de vissen doen |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
zo...dat gaat je een boel verse cocos kosten als een aantal kilos wil draaien....:-" laat de kleurstof gewoon weg, wat minder cocos en ga eens kijken naar wat lammeropfokmelk.... Bewerkt door de gebruiker woensdag 5 januari 2011 00:19:27(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.