logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
HarryO  
#1 Gepost : woensdag 25 juni 2014 19:56:54(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Is het egoisme bij karpervissers als ze een stek geheim willen houden of hoort dit bij het karpervissen.
Het valt mij op dat wanneer iemand iets vraagt over karpervissen, er meteen een heleboel reactie's en adviezen loskomen.
Maar als er gevraagd word naar een goede visplaats iedereen de mond houd of de persoon wordt afgekat.
Zelf als er iemand op een vraag over een bepaalde visvijver antwoord geeft word hem dat niet in dank afgenomen door andere vissers.
In mijn ogen kun je het visplezier toch verhogen om leuke dingen met elkaar te delen.
Als je met een mede visser staat te praten zal hij sporadisch vertellen waar hij of zij nog meer zit te vissen. (pas als je elkaar vaker ontmoet wordt er iets meer verteld)
Wel staan alle karpervissers (mijzelf inbegrepen)meteen klaar met foto's van hun vangsten.
Zijn wij alleen trots op onze vangsten maar niet op de stekjes ?
Of zijn wij bang dat er de volgende keer een ander op je stek zit.
Tuurlijk er zijn figuren die te gierig zijn om een stek te creeren met lokvoer en liever op een voorbereide stek gaan zitten.
Maar daarentegen zijn er ook figuren die zo breed vissen dat ze 3 of 4 stekken afdekken.
Met de twee bovengenoemde vissers kom ik liever niet in contact, dus als ze op "mijn" stekkie zitten draai ik mij om en zoek een ander water.
Maar dat zal mij er niet van weerhouden om mijn stekkie te delen met anderen.

Harry


geniet aan het water, bewaar de stress maar voor later.
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Sponsor
remon v wanrooij  
#2 Gepost : woensdag 25 juni 2014 20:48:33(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Geheim houden is prima! Als je een goed lopende stek hebt waar je veel geld en moeite in hebt gestopt dan ga je dat niet prijs geven.
Tevens kunnen andere er een bende van maken met gevolg dat er niemand meer mag vissen.

Mensen zijn tegenwoordig te lui om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf een stekje te maken, ze willen liever dat alles wordt voor gekauwd.
Voor dat soort figuren zijn er betaalwateren!

Bij het vissen hoort zelf kennis opdoen en zelf op onderzoek uit gaan. Dat was vroeger al en hoort nu nog steeds zo te zijn!


Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
thimon  
#3 Gepost : woensdag 25 juni 2014 21:57:00(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Geheim houden is prima! Als je een goed lopende stek hebt waar je veel geld en moeite in hebt gestopt dan ga je dat niet prijs geven.
Tevens kunnen andere er een bende van maken met gevolg dat er niemand meer mag vissen.

Mensen zijn tegenwoordig te lui om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf een stekje te maken, ze willen liever dat alles wordt voor gekauwd.
Voor dat soort figuren zijn er betaalwateren!

Bij het vissen hoort zelf kennis opdoen en zelf op onderzoek uit gaan. Dat was vroeger al en hoort nu nog steeds zo te zijn!




Mensen zijn tegenwoordig te lui om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf een stekje te maken, ze willen liever dat alles wordt voor gekauwd.
Voor dat soort figuren zijn er betaalwateren!

Deels ben ik het absoluut met deze reactie eens Remon. Maar het oordeel over betaalwateren vind ik nogmaals niet kloppen. Het klopt namelijk niet wat je zegt.

Betaalwateren zijn er met hele andere redenen. En ook in veel verschillende moeilijkheidsgraden enzovoort. Maar goed, die discussie hebben we al eens eerder gehad en gaan we niet meer open breken.

Misschien een idee om eens wat langer na te denken over iets dat je schrijft? Je schopt een boel mensen tegen hun zere been Knipoog! Laten we het hier gezellig houden. Het is de bedoeling dat we elkaar helpen, in plaats van af zeiken. Natuurlijk is het zelf uitzoeken en pionieren nog steeds zo als vroeger. en hoort dat ook zo. Helemaal mee eens. Maar hou die gedachten dan voortaan voor jezelf. Mensen die net komen kijken in het karpervissen, of die voor hun plezier vissen krijgen zo een hele rare kijk op alles. Met alle gevolgen van dien!

Groeten,

Thimon

Bewerkt door de gebruiker woensdag 25 juni 2014 22:33:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
bertkamp  
#4 Gepost : woensdag 25 juni 2014 23:27:08(UTC)
bertkamp


25 ponder

Lid sinds: 15-7-2010(UTC)
Berichten: 405

Bedankjes: 4 keer
Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht

Misschien een idee om eens wat langer na te denken over iets dat je schrijft? Je schopt een boel mensen tegen hun zere been Knipoog!

Iets langer nadenken voor je iets schrijft is inderdaad een goed idee, te beginnen met jouzelf.
Remon heeft voor 90% gelijk wat betreft betaalwater, dat hij hij een boel mensen tegen het zere been schopt kun je hem dan ook niet in de schoenen wrijven, of schop ik nu de verkeerde tegen de hoge schenen ?
Als je elkaar met rechte rug aan wil kunnen kijken moet een beetje kritiek wel kunnen, we hebben tenslotte allemaal een schep met de paplepel binnengekregen.


remon v wanrooij  
#5 Gepost : donderdag 26 juni 2014 06:31:36(UTC)
remon v wanrooij


25 ponder

Lid sinds: 29-6-2012(UTC)
Berichten: 489

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: thimon Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht
Geheim houden is prima! Als je een goed lopende stek hebt waar je veel geld en moeite in hebt gestopt dan ga je dat niet prijs geven.
Tevens kunnen andere er een bende van maken met gevolg dat er niemand meer mag vissen.

Mensen zijn tegenwoordig te lui om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf een stekje te maken, ze willen liever dat alles wordt voor gekauwd.
Voor dat soort figuren zijn er betaalwateren!

Bij het vissen hoort zelf kennis opdoen en zelf op onderzoek uit gaan. Dat was vroeger al en hoort nu nog steeds zo te zijn!




Mensen zijn tegenwoordig te lui om zelf op onderzoek uit te gaan en zelf een stekje te maken, ze willen liever dat alles wordt voor gekauwd.
Voor dat soort figuren zijn er betaalwateren!

Deels ben ik het absoluut met deze reactie eens Remon. Maar het oordeel over betaalwateren vind ik nogmaals niet kloppen. Het klopt namelijk niet wat je zegt.

Betaalwateren zijn er met hele andere redenen. En ook in veel verschillende moeilijkheidsgraden enzovoort. Maar goed, die discussie hebben we al eens eerder gehad en gaan we niet meer open breken.

Misschien een idee om eens wat langer na te denken over iets dat je schrijft? Je schopt een boel mensen tegen hun zere been Knipoog! Laten we het hier gezellig houden. Het is de bedoeling dat we elkaar helpen, in plaats van af zeiken. Natuurlijk is het zelf uitzoeken en pionieren nog steeds zo als vroeger. en hoort dat ook zo. Helemaal mee eens. Maar hou die gedachten dan voortaan voor jezelf. Mensen die net komen kijken in het karpervissen, of die voor hun plezier vissen krijgen zo een hele rare kijk op alles. Met alle gevolgen van dien!

Groeten,

Thimon



Net voor de beginnende vissen is het goed zelf een stek te zoeken, dit hoort bij het leer proces van het vissen en dit is ook de basis. Je leert veel van het onderzoeken van een water en die kennis kan niemand je meer afnemen.
Je kan wel klakkeloos dingen over nemen van het inet maar daar word je niet wijzer van.

En ik wil mensen tegen het zere been schoppen zodat ze gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Betaalwateren zijn er maar met 1 reden, het is een winkel, de karper het product en het draait alleen om het geld.
En nogmaals als winkel moet je aan kunnen tonen waar je producten vandaan komen, als je dat niet kan dan is het duidelijk diefstal.
Dat is in elke winkel zo! En tot nu toe kan geen 1 water verklaren waar alle vis vandaan komt Knipoog.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
deleur076  
#6 Gepost : donderdag 26 juni 2014 09:30:06(UTC)
deleur076


10 ponder

Lid sinds: 10-6-2014(UTC)
Berichten: 74
Locatie: Breda

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Wat betreft de btw en de stekken prijs geven moet ik Remon ook gelijk geven. De meest btw hebben als doel om geld te verdienen. Uiteraard zullen er ook een paar liefhebbers zijn die van generatie-op-generatie een prachtig water in beheer hebben waar het welzijn van de vis vooraan staat.

Om even terug te komen op het bericht van Harry:
Als ik wekenlang bezig ben met een water te bestuderen (peilen, de vangsten, praten met mede-vissers, zoeken naar aasbellen etc.)en ik heb een aantal mooie vrije stekken gevonden dan ga ik deze niet prijsgeven aan de eerste beste die op internet naar alle informatie over dat bepaald water vraagt. Net zoals Remon schrijft, laat ze zelf maar lekker werken voor hun vis. Ik snap ook nog steeds niet wat er dan nog leuk is aan het karpervissen.

Zelf vind ik het juist leuk om met de voorbereidingen bezig te zijn. Zoveel mogelijk over het water uitzoeken, je uiteindelijke stek bepalen en de aaskeuze vind ik altijd erg belangrijk waar ik veel tijd in steek. Juist dat geeft mij de voldoening als ik uiteindelijke een goedlopende stek heb.

Wat voor sport is het nog als iedereen maar tegen je zou zeggen:
Bij dat en dat water moet je alleen in de ochtend of avond gaan vissen met tijgernoten want dan azen de karpers. Gooi dan je aas rechts naast het eilandje op zo'n 2 meter van het rode paaltje vandaan want daar heb ik de afgelopen maanden continu gevoerd.


Als ik iemand keer-op-keer aan de waterkant tref die er ook actief mee bezig is dan wordt het een heel ander verhaal. Het is maar net hoe de ander zich opstelt.
whitey  
#7 Gepost : donderdag 26 juni 2014 13:40:23(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Een goudzoeker heeft ook ooit eens zijn vindplaats verklapt, zie wat er van gekomen is, zo denk ik erover, meer uitleg hoeft dit niet?
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Tycho Leushuis  
#8 Gepost : donderdag 26 juni 2014 15:35:21(UTC)
Tycho Leushuis


15 ponder

Lid sinds: 2-2-2014(UTC)
Berichten: 176
Man
Nederland
Locatie: Flevoland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
zelf hou ik mijn stek altijd geheim, als ik ze verklap zit er binnen de kortste keren een paar andere die mijn mooi opgebouwde stek helemaal kapot maken, daarom vertel ik mijn stekken niet en geef ik ze ook nooit prijs aan vissers die ik niet ken
CarpRespect!
HarryO  
#9 Gepost : donderdag 26 juni 2014 19:37:33(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Dus toch een beetje egoisme.
Maar dan gaat het om een bepaalde stek die je zelf hebt gecreerd.
In een dergelijk geval kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.
Maar bij een vraag over goede karper wateren mag je zo'n vraag toch best positief beantwoorden.
Een poosje geleden vroeg er iemand hier op het forum naar goede karper plekken (wateren)
Zonder verder vragen kreeg hij toch een boel "rotte vis"over zich heen.
Later bleek dat hij daar nieuw was komen wonen en naar wateren zocht waar hij karper kon verwachten.
Wat is er dan op tegen om een aantal wateren te noemen waar hij kan gaan vissen?
Of zoals mij is overkomen. Er vroeg iemand, hier op cf, informatie over een bepaalde plas.
Er werden enkele reactie's geplaatst maar niemand wist het juiste te vertellen.
Omdat ik al een poosje bezig was om vergunning voor deze plas te krijgen wist ik van de vork en de steel,
oftewel ik wist waar de klepel hing.
Toen ik de goede info plaatste met een foto van een aldaar gevangen karper (dus toch weer die foto's Angel
Kreeg ik een PB met de woorden dat het niet zo'n goed idee was om zoveel informatie te geven want dan kon het er wel eens druk worden.
Best mogelijk dat die man gelijk krijgt maar het is een oude plas met bestaande stekken die ooit eens zijn gemaakt. Dan zeg ik lang leve de lol. ( het betreft overigens een btw )

Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 juni 2014 19:40:24(UTC)  | Reden: verbetering

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
whitey  
#10 Gepost : donderdag 26 juni 2014 20:24:43(UTC)
whitey


45 ponder

Lid sinds: 15-5-2012(UTC)
Berichten: 1.962
Man
België
Locatie: West-Vlaanderen

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Er is totaal niks mis met wat gezond egoisme, en zelfs wat gezonde jaloezie, zolang het niet (te) ziekelijk wordt, zo leer je ook iemand/elkaar beter kennen, zelfs vanop afstand.Shhh
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Maxweasel  
#11 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 06:28:08(UTC)
Maxweasel


20 ponder

Lid sinds: 17-2-2013(UTC)
Berichten: 203

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht

En ik wil mensen tegen het zere been schoppen zodat ze gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Betaalwateren zijn er maar met 1 reden, het is een winkel, de karper het product en het draait alleen om het geld.
En nogmaals als winkel moet je aan kunnen tonen waar je producten vandaan komen, als je dat niet kan dan is het duidelijk diefstal.
Dat is in elke winkel zo! En tot nu toe kan geen 1 water verklaren waar alle vis vandaan komt Knipoog.



Je weet duidelijk niet waarover je praat... 80% van de huidige BTW's in België en Frankrijk (over NL kan ik niet meepraten) kan perfect voorleggen waar welke vis vandaan komt, heeft zijn eigen kweekprogramma en/of afspraken met andere BTW's over het aanschaffen van nieuwe vis.
BTW's zijn inderdaad een grote commercie, maar de karper is niet het product. Een zorgeloze tijd met vrienden en/of familie is het product, als je dat niet kan zien denk ik dat je dringend je oogkleppen moet afzetten.

Ik vis bv hier in België zowel op BTW's als openbaar. Om nu ff als voorbeeld te geven de Leuvense Vaart. Op de Leuvense Vaart zit je 3 meter achter je hengels gescheiden door een fiets-autostrade, elk weekend wel ruzie of woorden met Polen, Roemenen, etc... Dat is niet meteen een plaats waar ik een weekend met mijn vrouw en dochter van 3j ga gaan zitten. Niet dit weekend maar het weekend erop zit ik terug op een Belgisch BTW, volledig omheind, water voor mij alleen, huisje aan het water, groot grasplein met wat speeltuigen voor de dochter... Voor mij is DAT genieten en geeft mij dat de mogelijkheid om meer vistijd te hebben die ik anders niet zou hebben. Ben ik daardoor een mindere visser? Het BTW in kwestie is een echt obstakelwater, als je niet goed met een boot overweg kan krijg je geen vis op de kant, aaspresentatie steekt em soms op een halve meter, etc...
En ja, op het water in kwestie zijn afgelopen jaar 2 visuitzettingen geweest, met vissen tot 20kg. Allen aan te tonen op factuur via officiele viskwekerij.

Maar goed, er zijn altijd mensen die heel hun leven die oogkleppen ophouden, die denken dat zij beter zijn dan anderen en die denken dat hun manier van vissen de enige moreel-correcte is.
Zeker niet alle BTW's zijn zuiver op de graat, maar heel veel openbare wateren kampen met extreem vistekort wegens stroperij door Polen, Roemenen, Bulgaren etc... En op de koop toe zwemmen heel veel gekende vissen die ooit op openbare wateren zwommen in België nu op syndicaat-waters rond, die slechts bevist mogen worden door een handje vol vissers, vaak vissers die het hardste roepen als het om BTW's gaat...

Maar goed, daar ging de discussie niet over hier zeker... Blij
thanks Maxweasel is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
Peter D op 27-6-2014(UTC), thimon op 27-6-2014(UTC)
thimon  
#12 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 13:26:33(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: Maxweasel Ga naar gequote bericht
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ga naar gequote bericht

En ik wil mensen tegen het zere been schoppen zodat ze gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Betaalwateren zijn er maar met 1 reden, het is een winkel, de karper het product en het draait alleen om het geld.
En nogmaals als winkel moet je aan kunnen tonen waar je producten vandaan komen, als je dat niet kan dan is het duidelijk diefstal.
Dat is in elke winkel zo! En tot nu toe kan geen 1 water verklaren waar alle vis vandaan komt Knipoog.



Je weet duidelijk niet waarover je praat... 80% van de huidige BTW's in België en Frankrijk (over NL kan ik niet meepraten) kan perfect voorleggen waar welke vis vandaan komt, heeft zijn eigen kweekprogramma en/of afspraken met andere BTW's over het aanschaffen van nieuwe vis.
BTW's zijn inderdaad een grote commercie, maar de karper is niet het product. Een zorgeloze tijd met vrienden en/of familie is het product, als je dat niet kan zien denk ik dat je dringend je oogkleppen moet afzetten.

Ik vis bv hier in België zowel op BTW's als openbaar. Om nu ff als voorbeeld te geven de Leuvense Vaart. Op de Leuvense Vaart zit je 3 meter achter je hengels gescheiden door een fiets-autostrade, elk weekend wel ruzie of woorden met Polen, Roemenen, etc... Dat is niet meteen een plaats waar ik een weekend met mijn vrouw en dochter van 3j ga gaan zitten. Niet dit weekend maar het weekend erop zit ik terug op een Belgisch BTW, volledig omheind, water voor mij alleen, huisje aan het water, groot grasplein met wat speeltuigen voor de dochter... Voor mij is DAT genieten en geeft mij dat de mogelijkheid om meer vistijd te hebben die ik anders niet zou hebben. Ben ik daardoor een mindere visser? Het BTW in kwestie is een echt obstakelwater, als je niet goed met een boot overweg kan krijg je geen vis op de kant, aaspresentatie steekt em soms op een halve meter, etc...
En ja, op het water in kwestie zijn afgelopen jaar 2 visuitzettingen geweest, met vissen tot 20kg. Allen aan te tonen op factuur via officiele viskwekerij.

Maar goed, er zijn altijd mensen die heel hun leven die oogkleppen ophouden, die denken dat zij beter zijn dan anderen en die denken dat hun manier van vissen de enige moreel-correcte is.
Zeker niet alle BTW's zijn zuiver op de graat, maar heel veel openbare wateren kampen met extreem vistekort wegens stroperij door Polen, Roemenen, Bulgaren etc... En op de koop toe zwemmen heel veel gekende vissen die ooit op openbare wateren zwommen in België nu op syndicaat-waters rond, die slechts bevist mogen worden door een handje vol vissers, vaak vissers die het hardste roepen als het om BTW's gaat...

Maar goed, daar ging de discussie niet over hier zeker... Blij


Kijk dit is nou een reactie waar we wat aan hebben. Klasse Max! Jij snapt hem! Blijb
Doorzetten wordt beloond!
HarryO  
#13 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 15:12:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Tja leuke discussie maar geheimhouding van visWATEREN heeft dacht ik niets met btw te maken.
Ik kan je vertellen dat ook bij btw karpers verdwijnen/meegenomen worden.
Dit soort van "stroperij" zul je altijd houden.
Mij maakt het niet uit waar ik vis of het nu btw of een water dat vrij is op elke nieuwe visplek moet je eerst
observeren. Dat kan overigens best met de hengels in het water.
Alle reactie's nalezend moet ik toch erkennen dat er veel (gezonde ?) egoisme is bij de karpervissers.
Maar is het vergelijkbaar met het spreekwoord: Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten?
bedoelende, als ik iemand van de schrijvers hier, die over hun stekkie zwijgen uit angst voor concurrentie, vertel over een prachtig stekkie, ik de volgende dag hem tref op "mijn" stek?
(in een dergelijk geval zou ik een praatje met hem maken en hem goede vangst wensen)
Viswater is toch voor ieder betalende (vispas/vergunning)visser.
Iemand treffen op "jouw" plek is nooit leuk. Maar ik zie dan toch liever iemand die ik verteld heb van deze plek dan een wild vreemde.

Harry

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 27 juni 2014 15:18:52(UTC)  | Reden: verbetering

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
Tycho Leushuis  
#14 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 16:04:43(UTC)
Tycho Leushuis


15 ponder

Lid sinds: 2-2-2014(UTC)
Berichten: 176
Man
Nederland
Locatie: Flevoland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
wateren kan je vertellen, je kan ook wel info geven hoe je het op je stek aanpakt, maar zelf zou ik, zoals eerder gezegt, echt nooit mijn opgebouwde stek prijsgeven, ik zie liever een wildvreemde dan iemand aan wie ik het vertelt heb op mijn stek, maar dat is mijn mening, het is natuurlijk beetje egoisme, maar ook om te zorgen dat mensen niet gaan profiteren van joun voer, alleen mijn vismaten neem ik mee naar mijn "geheime" stekken en hun andersom
CarpRespect!
DavidT  
#15 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 19:41:31(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Egoisme wil ik het niet noemen. De praktijk leert dat bijna niemand z'n mond kan houden. Informatie verspreidt zich als een stinkende pisvlek. Hoe kunnen sommigen nou bijvoorbeeld denken dat een hengelsportzaak een plek is waar mensen (personeel) geheimen bewaren. Te vaak gaat het zo ; vertel jij mij iets dan vertel ik jou iets. Waarom vangen alle toppers en hun vrienden dezelfde vissen?

Daarom zoek ik altijd plekken uit waarvan een heel groot gedeelte van de vissers op voorhand al niet wil vissen. Omdat het teveel moeite kost of omdat ze niet in oplossingen denken.

Wat mij erg helpt is laat van huis gaan en vroeg inpakken. In april heb ik een paar weken ergens gevist en begon om 22.30 met opbouwen en om 05.00 met inpakken. Gevolg is wel dat ik vrij weinig blank en krijg op de koop toe een leuk gemiddelde in gewicht uitgedrukt .

Als ik denk dat ik niet ongezien naar m'n stek kan, blijf ik rondjes rijden tot de kust veilig is en als het te laat wordt ga ik naar huis zonder te hebben gevist.

Aan mijn uitrusting hangt een aardig prijskaartje.

Ik moet het dus hebben van weinig effectieve visuren die duurbetaald zijn. Heeft niks te maken met ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Vis vangen is een kwestie van wat je ervoor over hebt. Ik slaap te weinig in de weekenden en sla een aardig gat in m'n maandelijks budget en dat bescherm ik door er niet over te praten. M'n visserij laat ik niet verpesten door een klojo die minder gemotiveerd als ik om ergens te vissen.
Say hello to my little friend
thanks DavidT is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
remon v wanrooij op 27-6-2014(UTC), big carp op 28-6-2014(UTC), thimon op 28-6-2014(UTC)
HarryO  
#16 Gepost : vrijdag 27 juni 2014 21:12:30(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Tycho Leushuis schreef:

wateren kan je vertellen, je kan ook wel info geven hoe je het op je stek aanpakt, maar zelf zou ik, zoals eerder gezegt, echt nooit mijn opgebouwde stek prijsgeven, ik zie liever een wildvreemde dan iemand aan wie ik het vertelt heb op mijn stek, maar dat is mijn mening, het is natuurlijk beetje egoisme, maar ook om te zorgen dat mensen niet gaan profiteren van joun voer, alleen mijn vismaten neem ik mee naar mijn "geheime" stekken en hun andersom


Hiermee kan ik het redelijk mee eens zijn.
Alleen verschillen wij van mening over het aantreffen van anderen op je visstek.
"Als" ik iemand vertel over mijn stek,( ja ik ken ook wel egoisme) en ik tref hem daarna op mijn stek, weet ik dat hij geluisterd heeft. En gun hem zijn pleziertje. Als je dat niet kunt opbrengen dan moet je natuurlijk niets zeggen.
Is het een goede visser zal hij aanbieden de plek te verlaten, wat ik een mooi gebaar vind maar niet zal accepteren. Het gebeurt wel eens als de plek ruim genoeg is, dat we er samen gaan zitten. Beetje minder vangen maar meer sociaal contact en ervaringen uitwisselen.
Je (ik) ga met zo iemand, die je al eerder ontmoet hebt, eerder in gesprek dan wanneer er een totaal vreemde zit.
Maar dat is, zoals Tycho al zij, mijn mening.

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thimon  
#17 Gepost : zaterdag 28 juni 2014 15:28:55(UTC)
thimon


50 ponder

Lid sinds: 19-12-2011(UTC)
Berichten: 1.233
Man
Locatie: Zwolle

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: DavidT Ga naar gequote bericht
Egoisme wil ik het niet noemen. De praktijk leert dat bijna niemand z'n mond kan houden. Informatie verspreidt zich als een stinkende pisvlek. Hoe kunnen sommigen nou bijvoorbeeld denken dat een hengelsportzaak een plek is waar mensen (personeel) geheimen bewaren. Te vaak gaat het zo ; vertel jij mij iets dan vertel ik jou iets. Waarom vangen alle toppers en hun vrienden dezelfde vissen?

Daarom zoek ik altijd plekken uit waarvan een heel groot gedeelte van de vissers op voorhand al niet wil vissen. Omdat het teveel moeite kost of omdat ze niet in oplossingen denken.

Wat mij erg helpt is laat van huis gaan en vroeg inpakken. In april heb ik een paar weken ergens gevist en begon om 22.30 met opbouwen en om 05.00 met inpakken. Gevolg is wel dat ik vrij weinig blank en krijg op de koop toe een leuk gemiddelde in gewicht uitgedrukt .

Als ik denk dat ik niet ongezien naar m'n stek kan, blijf ik rondjes rijden tot de kust veilig is en als het te laat wordt ga ik naar huis zonder te hebben gevist.

Aan mijn uitrusting hangt een aardig prijskaartje.

Ik moet het dus hebben van weinig effectieve visuren die duurbetaald zijn. Heeft niks te maken met ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Vis vangen is een kwestie van wat je ervoor over hebt. Ik slaap te weinig in de weekenden en sla een aardig gat in m'n maandelijks budget en dat bescherm ik door er niet over te praten. M'n visserij laat ik niet verpesten door een klojo die minder gemotiveerd als ik om ergens te vissen.


Ook jij begrijpt exact hoe het zit David!

Op die manier deel ik mijn visserij ook in. Ik heb niet graag dat er geprofiteerd wordt van alle moeite die ik er in steek. Ook aan mijn uitrusting hangt een flink prijskaartje, en daar ben ik zuinig op. Blij

Doorzetten wordt beloond!
Bjorn Schoemacher  
#18 Gepost : woensdag 2 juli 2014 04:42:43(UTC)
Bjorn Schoemacher


15 ponder

Lid sinds: 22-3-2013(UTC)
Berichten: 171

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Ik vind het juist ontzettend onbeleefd en egoïstisch als mensen aan je vragen waar je gevist hebt, andersom dus!

Als je een goede sessie gemaakt hebt dan heb je er blijkbaar iets voor gedaan, er voor gewerkt, tijd en energie in gestopt en dan zal een ander even hetzelfde gaan doen door alleen even te vragen hoe of wat?

Onlangs nog meegemaakt op een water. Een collega visser ging vroeg naar huis en kwam niet langs voor een praatje maar achteraf wel gaan vragen, hoe en waar we zo goed gevangen hadden...
HarryO  
#19 Gepost : woensdag 2 juli 2014 14:16:22(UTC)
HarryO


40 ponder

Lid sinds: 28-5-2014(UTC)
Berichten: 1.103
Man
Nederland
Locatie: Lochem

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Onbeleefd is het zeker maar egoistisch wil ik hwt niet noemen.
Maar als je ergens zit te vissen en een collega visser komt een praatje maken, wat is er dan op tegen om op zijn vraag, of er op dit water veel gevangen word,
antwoord te geven.
Als je een dergelijke vraag al niet meer stellen mag, blijf dan bij elkaar uit de buurt.
Het word wat anders als je iemand spreekt en je verteld dat je vanmorgen een goede sessie hebt afgesloten en hij vraagt waar je die gevangen hebt.
Dan kan het zijn dat ook ik als antwoord geef " in het water"

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 juli 2014 14:33:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
aldenkamp74  
#20 Gepost : maandag 6 oktober 2014 18:08:16(UTC)
aldenkamp74


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 6-10-2014(UTC)
Berichten: 1
Man
Nederland
Locatie: enschede

Even alles afgelezen over stekken en Betaal water. zelf vind ik het logisch dat als je op een stek vist waar je goed vangt en veel tijd en geld aan besteed je dat niet aan de grote klok hangt, het is ons 1 keer gebeurt dat we na veel zoeken een prachtige stek vonden,toen we na een half jaar goed begonnen te vangen hebben we er iets over los gelaten en was het afgelopen met de pret, tent aan tent met als gevolg dat er nu niet meer gevist mag worden.betaalwateren is iets wat niet voor mij is weggelegd,puur omdat het voor mij geen avontuur is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.