Mijn doel voor 2014 is op visgebied het proberen meer uren te maken als in 2013 en genieten van alles wat erbij komt kijken.
Bij het stellen van doelen worden verwachtingen geschept. Hoe minder doelen des te minder het jaar je kan tegenvallen en hoe vaker
je juist met aangename verassingen wordt geconfronteerd.
Zo ging ik in oktober 2013 een trip naar Frankrijk redelijk blanco tegemoet. Mijn enige doel was genieten keihard m'n best doen om
mooie vissen te vangen. Een man moet zichzelf altijd wel een beetje motiveren zullen we maar zeggen.
Op de 2e dag zag ik tot mijn verbazing een waanzinnig mooie goudkarper springen. Niet eens zo ver van mijn voerstrook af. Aangezien ik
in bijna 20 jaar karpervissen nog geen goudkarper had gevangen had ik mijn doel bijgesteld. DIE WIL IK! riep ik luidkeels naar m'n vismaat.
"het maakt me niks uit of dat de enige vis is die ik nog vang, maar die wil ik" Dat was de instelling die ik vanaf dat moment had.
Alle vangsten die ik na dat moment deed waren prachtig en zeer welkom, maar mijn jacht op "mijn" Goldy was geopend.
Op donderdag schreeuwde m'n delkim het uit en had ik wederom een heerlijk gevecht tussen mens en dier en. Toen de vis zich net voor de kant
eindelijk liet zien kon ik mijn geluk niet op. Het was hem! Na het landen, onthaken, wegen en zakken volgde dan ook een grootse vreugdekreet
waarop mijn vismaat mij feliciteerde met deze prachtige vangst.
Mijn week kon niet meer stuk.
(foto van mijn Goldy)
Als ik bijvoorbeeld vooraf had gesteld dat ik 1 van de 25+kg vissen had moeten vangen, was mijn vakantie redelijk tegen gevallen omdat ik
niet hoger dan 22.8 kg kwam. Nu was ik juist door het dolle van mijn vangsten die week waarbij de vangst van de Goudkarper de kers op de
taart was.
Een lang verhaal in het kort: Probeer gewoon te genieten van alles wat er gebeurd bij het vissen en stel geen te hoge doelen. Dat kan
namelijk een nare bijsmaak geven aan je hobby.
OHJA, voor de mensen die graag graskarper vangen en in de buurt van Ridderkerk wonen. Ga eens met pinda's op het Lohmanpark vissen. Dan maak je zeker een goede kans op graskarper.
Bewerkt door de gebruiker maandag 24 februari 2014 11:15:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven