logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronald308  
#21 Gepost : woensdag 8 januari 2014 12:26:51(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Niks meer aan toe tevoegen Gert.Like
Misschien is het wel leuk om hier aan het einde van het jaar op terug te komen,
kijken wat er er allemaal terecht is gekomen van onze doellen
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Tycho Leushuis  
#22 Gepost : maandag 3 februari 2014 16:38:10(UTC)
Tycho Leushuis

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
mijn grootste doel is om te genieten aan de waterkant en genieten van de vissen die ik mag vangen, mijn doe qua de vissen die ik vang is dat ik graag mijn eerste 20 ponder wil vangen (vis nog niet zo lang, net 1,5 jaar) maar vooral wil ik genieten van de uurtjes aan het water en dat ik mag genieten van de vissen die ik mag vangen, ook al zijn ze 3 pond! vis is vis!

met vriendelijke groet Tycho Leushuis
CarpRespect!
DavidT  
#23 Gepost : maandag 3 februari 2014 21:26:15(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Heel goed Tycho. Maar ik kan je zeggen dat er nog het één en ander gaat veranderen. Je blijft niet tevreden met de kleinere karpers. Op een gegeven moment wil je zwaarder. Niks mis mee hoor.

In grote lijnen:

Lukt dat, dan is dat mooi. Als je niet oplet sla je door en staar je je blind op gewicht. Het plezier is weg en het wordt een verplicht nummer om te scoren en aanzien te krijgen van anderen. Je hebt je vangsten dan om je ego te strelen.

Lukt het niet om zwaarder te gaan vangen, moet je blijven relativeren. Ben je daartoe niet in staat dan blijkt de hobby ineens niet meer zo mooi.

Als je alles hebt gezien, dan verlang je weer naar het gevoel dat het vissen je gaf tijdens je eerste jaren. Je bent terug bij af.
Say hello to my little friend
thanks DavidT is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Tycho Leushuis op 3-2-2014(UTC)
Tycho Leushuis  
#24 Gepost : maandag 3 februari 2014 21:46:54(UTC)
Tycho Leushuis

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
Eerst geschreven door: DavidT Ga naar gequote bericht
Heel goed Tycho. Maar ik kan je zeggen dat er nog het één en ander gaat veranderen. Je blijft niet tevreden met de kleinere karpers. Op een gegeven moment wil je zwaarder. Niks mis mee hoor.

In grote lijnen:

Lukt dat, dan is dat mooi. Als je niet oplet sla je door en staar je je blind op gewicht. Het plezier is weg en het wordt een verplicht nummer om te scoren en aanzien te krijgen van anderen. Je hebt je vangsten dan om je ego te strelen.

Lukt het niet om zwaarder te gaan vangen, moet je blijven relativeren. Ben je daartoe niet in staat dan blijkt de hobby ineens niet meer zo mooi.

Als je alles hebt gezien, dan verlang je weer naar het gevoel dat het vissen je gaf tijdens je eerste jaren. Je bent terug bij af.

dat gaat in de loop van de jaren zeker wel veranderen, ik vis nu 1,5 jaar, dus ben nu bloedje maar dan ook bloedje fanatiek en omdat ik vorig seizoen in het hele seizoen maar 5 vissen heb kunnen landenVerdrietig ben ik in de eerst komende jaren denk ik wel blij met elke vis die ik vang, maar ik heb elf met eigen ogen helaas moeten zien hoe iemand onzorgvuldig met een 10 ponder omging omdat die vis te klein wasVerdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig absurd vondt ik het!!!!!!!!

maar zeker bedankt voor de reactie

met vriendelijke groet Tycho Leushuis
CarpRespect!
peter servais  
#25 Gepost : dinsdag 11 februari 2014 12:40:55(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
@Tycho, helaas zijn er altijd van die figuren die onzorgvuldig omspringen met vissen die in hun ogen de moeite niet zijn.
Volkomen gestoord vind ik het... iemand die zo met een vis omspringt zou zich geen karper visser mogen noemen.

Je zou als karper visser moeten uitdragen naar alle vissers die je aan de waterkant tegenkomt, dat je moet genieten van elke vis die in op je mat mag belanden. Dat elke vis keurig behandeld en gekoesterd moet worden.
Bewonder daarbij de schoonheid van je gevangen vissen. Op deze manier hou je het plezier in je hobby en kick je niet alleen op de kilo's maar ook op de schoonheid van onze favoriete vis.

Mijn doelen voor dit jaar is:
1. Genieten van de momenten dat je aan het water zit
2. Een nieuw water zoeken en proberen te doorgronden
3. Meer vissen vangen van het huidige water die ik vorig seizoen beviste
4. Een graskarper vangen
5. Hopelijk mijn PB verbeteren, maar dat is geen pré

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 18 februari 2014 20:55:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
jurianM  
#26 Gepost : maandag 17 februari 2014 20:51:45(UTC)
jurianM

5 ponder

mijn doelen zijn;

toch meer karper vissen, vooral s'nachts.
2 gras karper's vangen,
een snoek van 1 m,
een steur van 1,10 m,
en als topper het uitzoeken waar de beste plekken zijn op het Veluwe meer !
sjaak de lange  
#27 Gepost : dinsdag 18 februari 2014 19:42:38(UTC)
sjaak de lange

15 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Mijn doel is om eens een 50 ponder te vangenDus...
Roywrt1984  
#28 Gepost : woensdag 19 februari 2014 09:16:49(UTC)
Roywrt1984

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mijn doel:

Gezond blijven, nadat ik veel en erg ziek ben geweest.
Rustig aan wat meer vissen. (vorig jaar 4x geweest ivm gezondheid)
Maar boven al: Weer Genieten, van de kleine dingen!!!!!
Truehobbies  
#29 Gepost : maandag 24 februari 2014 10:17:52(UTC)
Truehobbies

5 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Mijn doel voor 2014 is op visgebied het proberen meer uren te maken als in 2013 en genieten van alles wat erbij komt kijken.

Bij het stellen van doelen worden verwachtingen geschept. Hoe minder doelen des te minder het jaar je kan tegenvallen en hoe vaker
je juist met aangename verassingen wordt geconfronteerd.

Zo ging ik in oktober 2013 een trip naar Frankrijk redelijk blanco tegemoet. Mijn enige doel was genieten keihard m'n best doen om
mooie vissen te vangen. Een man moet zichzelf altijd wel een beetje motiveren zullen we maar zeggen.

Op de 2e dag zag ik tot mijn verbazing een waanzinnig mooie goudkarper springen. Niet eens zo ver van mijn voerstrook af. Aangezien ik
in bijna 20 jaar karpervissen nog geen goudkarper had gevangen had ik mijn doel bijgesteld. DIE WIL IK! riep ik luidkeels naar m'n vismaat.
"het maakt me niks uit of dat de enige vis is die ik nog vang, maar die wil ik" Dat was de instelling die ik vanaf dat moment had.
Alle vangsten die ik na dat moment deed waren prachtig en zeer welkom, maar mijn jacht op "mijn" Goldy was geopend.

Op donderdag schreeuwde m'n delkim het uit en had ik wederom een heerlijk gevecht tussen mens en dier en. Toen de vis zich net voor de kant
eindelijk liet zien kon ik mijn geluk niet op. Het was hem! Na het landen, onthaken, wegen en zakken volgde dan ook een grootse vreugdekreet
waarop mijn vismaat mij feliciteerde met deze prachtige vangst. Tik 'm aan! Mijn week kon niet meer stuk.

(foto van mijn Goldy)
Mijn Goldy

Als ik bijvoorbeeld vooraf had gesteld dat ik 1 van de 25+kg vissen had moeten vangen, was mijn vakantie redelijk tegen gevallen omdat ik
niet hoger dan 22.8 kg kwam. Nu was ik juist door het dolle van mijn vangsten die week waarbij de vangst van de Goudkarper de kers op de
taart was.

Een lang verhaal in het kort: Probeer gewoon te genieten van alles wat er gebeurd bij het vissen en stel geen te hoge doelen. Dat kan
namelijk een nare bijsmaak geven aan je hobby.

OHJA, voor de mensen die graag graskarper vangen en in de buurt van Ridderkerk wonen. Ga eens met pinda's op het Lohmanpark vissen. Dan maak je zeker een goede kans op graskarper.

Bewerkt door de gebruiker maandag 24 februari 2014 11:15:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ooit.....dat is wat we allemaal denken
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.