5 ponder Lid sinds: 14-9-2012(UTC) Berichten: 16
|
Mijn vraag is hoe lang zijn tijgernoten te bewaren in een emmer nadat je ze gekookt hebt?
Ik heb ze een uur laten koken en daarna 24uur in een afgesloten emmer in het kookvocht laten staan. Na 24 uur stond de deksel op ontploffen dus het heeft gewerkt. Maar is het dan de bedoeling dat je ze dan gelijk invriest? Of kan je ze ook gewoon in de emmer laten staan ( met voorvoeren handig als je de emmer in de auto kan laten staan ). De geur word na mijn mening dan sterker maar weet niet of dit positief is voor de vangst. Belangrijker eigenlijk.. kan dit kwaad voor de gezondheid van de karper?
Graag jullie mening hierover.
groeten laurens
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Je zal ze dan nog wel effe kunne houden . Maar K ben ven principe eens ze op punt zijn kun je ze beter Dan invriezen.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
hoe harder ze slijmen des te beter
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Tijgernoten kun je na het koken zeker een week buiten de vriezer houden. Eerst krijg je dikke slijm, deze zal later dunner worden en het hele mengsel zal van zoet - naar alcohol gaan ruiken. Dat is het normale proces van gisting zeg maar. Voor menselijke consumptie worden ze 48uur gekookt en kun je ze een jaar bewaren. Zorg er wel voor dat je noten onder het vocht blijven ivm uitdrogen van de noot. Het is verder niet schadelijk voor de karper als je ze langer dan een week buiten de vriezer houd. Succes met voeren |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.