Het reserveren van een nachtvisstek kost geen 210,- euro, maar 230,- euro. En het is toch zeker wel algemeen bekend, dat je er alleen mag nachtvissen op een gereserveerde stek.
Op de bonnefooi er heen gaan, is het risico aanvaarden dat de stekken bezet zijn, dat is hetzelfde geval indien je naar een normaal betaalwater gaat op die manier.
De enige die geen Engels spreekt is Patrick Monin, maar die is sinds vorig jaar met pensioen. Zijn dochter Melanié die meerendeels van de tijd in dat huisje zit spreekt voldoende Engels om zich duidelijk te maken, Sylvain daarentegen spreekt nog niet zo best Engels, maar daar zit progressie in.
Resumerend wil je een week nachtvissen zonder op de bon geslingerd te worden, betaal je € 230,- per stek, per twee personen. Dus wanneer je met z'n tweeën gaat is het € 115,- per persoon. Plus € 147,- per persoon voor de vergunning. Voor 4 hengels per persoon.
Wil je alleen dagvissen betaal je € 147,-, en ga je dan alsnog proberen om het risico te lopen om 's nachts te gaan vissen be my guest, maar wees gewaarschuwd, dat de controles daarop sinds dit jaar verscherpt zijn, en ik weet dat er al meerdere personen gepakt zijn dit jaar.
Ik vis al meer dan 10 jaar op Du Der, en dit jaar was het voor het eerst dat ik in juni niet op de stek kon vanwege de waterstand.
Normaal loopt de waterlijn ter hoogte waar het riet in het water staat nu, en was de waterlijn zo'n 30m opgeschoven vanwege de grote hoeveelheid regenwater wat er dit voorjaar is gevallen.
Dit is een foto van April dit jaar toen de waterstand nog normaal was.
Maar dat is netjes opgelost door Melanié, ik kon mijn geld terugkrijgen of ik kon op een andere stek gaan vissen, maar omdat ik alleen op deze stek wil vissen, heb ik dat niet gedaan, maar ik kon ook alvast boeken voor volgend jaar wat ik dus ook gedaan heb.
Bewerkt door de gebruiker maandag 21 oktober 2013 13:17:11(UTC)
| Reden: Niet aangegeven