logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Eric Hintzen  
#1 Gepost : vrijdag 20 september 2013 13:10:35(UTC)
Eric Hintzen

Nieuwe uitzetting

Hallo mensen.

Graag zou ik contact komen me mensen die al eens gevist hebben op Lac du Der.

Mvg

Eric Hintzen
Sponsor
bootje  
#2 Gepost : vrijdag 20 september 2013 17:14:46(UTC)
bootje

5 ponder

ben geweest man leuk watertje hoor
Eric Hintzen  
#3 Gepost : vrijdag 20 september 2013 22:22:42(UTC)
Eric Hintzen

Nieuwe uitzetting

Hallo.
Allereerst bedankt voor je reactie.
Hoe heb jij je wegwijs gemaakt met betrekking tot de benodigde vergunningen en het bepalen van je plek waar je gevist hebt ?

Mvg

Eric
ferenc  
#4 Gepost : zaterdag 21 september 2013 10:15:16(UTC)
ferenc

CarpFeeling Crew

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Met een beetje google kom je een heel eind. Ben er ook een paar keer geweest.
Jan W  
#5 Gepost : zaterdag 21 september 2013 13:41:07(UTC)
Jan W

Nieuwe uitzetting

Hallo Eric,

Even wat algemene info.

Voor vergunningen kun je hier terecht

LA MAISON DES PÊCHEURS
[email protected]
Tél : +33 (0)3 26 72 63 43

Adres: Rue du Lac
51290 Giffaumont-Champaubert
UserPostedImage

E-mails kun je gewoon in het Engels sturen wanneer je geen Frans kunt.

Volgens mij sluit de nachtvis periode dit jaar op 26-10, maar hang mij er niet aan op dat is het laatste weekend van oktober.

Prijzen dit jaar waren € 70,- voor de Du Der, (dat is inclusief bootvergunning en 4 hengels), vergunning en € 77,- Franse Tax voor het hele jaar. Deze prijzen zullen voor volgend jaar niet veel afwijken. Dan zijn er nog vakantievergunningen, maar daar ben ik niet op de hoogte wat die kosten, daar ik altijd een jaarvergunning koop. Omdat ik meerdere malen per jaar daar ga vissen.

Nachtvisstekken kun je boeken vanaf 1 juli voor het komend jaar. Dus je kunt voor volgend nu gaan boeken.

Op deze site http://www.pecheauder.com/ onder de knop Carte du lac, opent zich een pdf met de nachtvis stekken. De stekken zijn genummerd van 1 tot 35. En de kleuren geven aan hoe ze bereikbaar zijn, en wanneer de stekken open of dicht zijn. De keuze moet je helemaal zelf maken. Die kan een ander niet voor je maken. Wat ik je adviseer is om er gewoon een weekendje heen te rijden neem een tent en een stretcher mee voor een overnachting en rij de stekken af, om ze te bekijken.

Mocht dit niet voldoende info zijn kan en mag je me altijd een PBtje sturen.

Mvg,

Jan
Bennie  
#6 Gepost : dinsdag 24 september 2013 10:56:54(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hoe zijn de vangsten dit jaar? ben ook het denken om er volgend jaar er eens te gaan kijken,is dat 70 euro voor een jaar vergunning??
jannes  
#7 Gepost : dinsdag 24 september 2013 16:53:52(UTC)
jannes

25 ponder

Bennie schreef:
hoe zijn de vangsten dit jaar? ben ook het denken om er volgend jaar er eens te gaan kijken,is dat 70 euro voor een jaar vergunning??

Hoe ik het lees kom je op 147 euro voor een jaarvergunning.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 24 september 2013 16:54:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

dreamcatcher  
#8 Gepost : woensdag 25 september 2013 09:58:47(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Vergeet niet dat wanneer je een stek wilt reserveren er nog eens €210 bij komt. Ik ben 1,5 jaar geleden ookgeweest op zowel het grote meer als het kleine. In de week dat wij aan het vissen waren op het kleine meer waren alle topstekken al bezet.

Het werd al eerder gezegt dat de mailtjes inderdaad in het Engels beantwoord kunnen worden, alleen is dit in het huisje waar je de vergunningen koopt iets anders. Daar spreken ze niet eens een klein beetje Engelsd'oh!

Verder zwemmen er echt hele mooie dikke vissen op zowel het kleine al het grote meer.

groet,

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Bennie  
#9 Gepost : woensdag 25 september 2013 12:43:46(UTC)
Bennie

15 ponder

dreamcatcher schreef:
Vergeet niet dat wanneer je een stek wilt reserveren er nog eens €210 bij komt. Ik ben 1,5 jaar geleden ookgeweest op zowel het grote meer als het kleine. In de week dat wij aan het vissen waren op het kleine meer waren alle topstekken al bezet.

Het werd al eerder gezegt dat de mailtjes inderdaad in het Engels beantwoord kunnen worden, alleen is dit in het huisje waar je de vergunningen koopt iets anders. Daar spreken ze niet eens een klein beetje Engelsd'oh!

Verder zwemmen er echt hele mooie dikke vissen op zowel het kleine al het grote meer.

groet,

Danny

belachelijk! smeren ze je eerst een jaarvergunning aan en dan moet je ook nog eens 210; betalen voor een stek te reserverenNee hoor nee dan kan ik net zo goed door rijden naar villedon waar ik een paar weken terug een top week heb gehad! spreken daar
gelukkig NederlandsLike
dreamcatcher  
#10 Gepost : woensdag 25 september 2013 17:00:43(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Je bent natuurlijk niet verplicht een stek te reserveren, maar aangezien het bij ons 2x heel erg druk was op het water is het wel aan te raden.
Mijn vismaat en ik hebben ook inmiddels besloten om niet meer naar Du Der te gaan omdat het net zo duur is als een betaalwater. En als je pech hebt staat het water gemiddeld 1 meter hoger dan normaal en een aantal stekken niet meer toegankelijk zijn, tenzij je een rubberboot bij je hebt.
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
Jan W  
#11 Gepost : maandag 21 oktober 2013 13:00:45(UTC)
Jan W

Nieuwe uitzetting

Het reserveren van een nachtvisstek kost geen 210,- euro, maar 230,- euro. En het is toch zeker wel algemeen bekend, dat je er alleen mag nachtvissen op een gereserveerde stek.

Op de bonnefooi er heen gaan, is het risico aanvaarden dat de stekken bezet zijn, dat is hetzelfde geval indien je naar een normaal betaalwater gaat op die manier.

De enige die geen Engels spreekt is Patrick Monin, maar die is sinds vorig jaar met pensioen. Zijn dochter Melanié die meerendeels van de tijd in dat huisje zit spreekt voldoende Engels om zich duidelijk te maken, Sylvain daarentegen spreekt nog niet zo best Engels, maar daar zit progressie in.

Resumerend wil je een week nachtvissen zonder op de bon geslingerd te worden, betaal je € 230,- per stek, per twee personen. Dus wanneer je met z'n tweeën gaat is het € 115,- per persoon. Plus € 147,- per persoon voor de vergunning. Voor 4 hengels per persoon.

Wil je alleen dagvissen betaal je € 147,-, en ga je dan alsnog proberen om het risico te lopen om 's nachts te gaan vissen be my guest, maar wees gewaarschuwd, dat de controles daarop sinds dit jaar verscherpt zijn, en ik weet dat er al meerdere personen gepakt zijn dit jaar.

Ik vis al meer dan 10 jaar op Du Der, en dit jaar was het voor het eerst dat ik in juni niet op de stek kon vanwege de waterstand.

Normaal loopt de waterlijn ter hoogte waar het riet in het water staat nu, en was de waterlijn zo'n 30m opgeschoven vanwege de grote hoeveelheid regenwater wat er dit voorjaar is gevallen.
UserPostedImage

Dit is een foto van April dit jaar toen de waterstand nog normaal was.
UserPostedImage

Maar dat is netjes opgelost door Melanié, ik kon mijn geld terugkrijgen of ik kon op een andere stek gaan vissen, maar omdat ik alleen op deze stek wil vissen, heb ik dat niet gedaan, maar ik kon ook alvast boeken voor volgend jaar wat ik dus ook gedaan heb.

Bewerkt door de gebruiker maandag 21 oktober 2013 13:17:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.