bedankt voor het compliment Ron.
Erwin, ik was nog niet helemaal klaar hahaha.
Ronald, zelfs met een goede föhn duurt het mij iets te lang!
ook maak ik rigs vaak aan de waterkant(extra) zo dat ik alles kan aanpassen op de situatie die van toepassing is. Dat is dus ook voor mij een nadeel.
Ook heb ik al een tijdje die vanKorda gebruikt, ik moet je gelijk geven dat Korda veel goede producten maak. Maar de krimpkous hoef ik niet meer, dan gebruik ik persoonlijk liever die van JRC, deze is in nagenoeg de zelfde kleuren te verkrijgen maar voldoet beter aan mijn eisen dan die van Korda. Maar als ik krimpkous voor presentatie nodig heb (pop-up rig's, bananenrigs etc) en dus op het geheugen moet vertrouwen dan voldoet PB en Ashima aan mijn eisen.
Ook die heb ik zelf uitgeprobeerd Ronald.
De nieuwe Line-Aligners: vind het een goede uitvinding (tot nu toe).
Ik ben erg fan van line-Aligner rigs voor heen altijd pielen met een naald.
Nu hoeft dat niet meer, ik ben er al een maand of 2 mee aan het vissen en ze bevallen me tot nu te erg goed! In het begin was ik erg argwanend over dit product maar ik denk dat het een blijvertje word voor mij. tot nu toe heb ik ook geen missers op de Aligners gehad en allen netjes op de zelfde hoogte gehaakt in het hoekje. De eerste rig die ik knoopte was ik nog niet onder de indruk.Helemaal niet over de geheugen, dat kwam door me eigen ik had ze onder andere te strak opgeborgen. Maar wanneer je hem terug buigt blijft het weer zo staan alsof je het uit de verpakking haalt!
even de punten bij mekaar:
plus punten PB-aligner vs krimpkous(zelf te maken) - altijd de zelfde eigenschap en maat van de Aligner
- makkelijk en snel toe te passen zonder kokend water of föhn.(iddeaal voor aan het water)
- geen gepiel met een naald.
- je kunt ze hergebruiken. (tot nu toe 2x hergebruikt)
min punten PB-aligner vs krimpkous(zelf te maken) - in verhouding een stuk duurder (maar compenseert zich met hergebruik)
- je hebt geen speling met de lengte (ze zijn in 2 maten verkrijgbaar longshank en short shank. Mensen die niet weten wat dat inhoud: lang en kort stellige haak).
- beperkt aantal kleuren (3).
- Krimpkous kun je een beetje lichtjes buigen onder stoom zodat het iets meer naar binnen staat, die van PB heeft 1 vorm.
Hoop dat jullie voldoende weten
verder is het zoeken naar je eigen eisen, krimpkous of aligners vind ik zelf 1 van de belangrijkste schakels in een goede rig, en dus minder vis verspelen!