logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Bob van Biemen  
#21 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 15:47:29(UTC)
Bob van Biemen

CarpFeeling Crew

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Jowan schreef:
zie het als een dans

Maar ik kan helemaal niet dansen Jowan....The boogie 0-Blij-0

Groeten Bob "Houten klaas" van Biemen.
Pappa is vissen.....
Erwin  
#22 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 17:20:10(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Tja.... Wij mensen merken dit soort "velden" ook. Niet direct maar het schijnt dat we er een deprie gevoel van kunnen krijgen. Heel toevallig laatst op Discovery een aflevering gezien dat dit de plekken zijn waar de meeste mensen geesten zien. Kamers met veel magnetische velden. Mensen zien dan dingen, worden angstig, hallucineren, zweten enz.

Het doet dus wel wat met je maar of dit bij karper ook zo is.... Je zou dan denken dat ze dan niet meer in de buurt van je rig zouden komen... toch?

Hoe denk je er eigenlijk zelf over Bob? Waar of niet?
Bob van Biemen  
#23 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 17:46:59(UTC)
Bob van Biemen

CarpFeeling Crew

Erwin schreef:
Tja.... Wij mensen merken dit soort "velden" ook. Niet direct maar het schijnt dat we er een deprie gevoel van kunnen krijgen. Heel toevallig laatst op Discovery een aflevering gezien dat dit de plekken zijn waar de meeste mensen geesten zien. Kamers met veel magnetische velden. Mensen zien dan dingen, worden angstig, hallucineren, zweten enz.

Het doet dus wel wat met je maar of dit bij karper ook zo is.... Je zou dan denken dat ze dan niet meer in de buurt van je rig zouden komen... toch?

Hoe denk je er eigenlijk zelf over Bob? Waar of niet?

Erwin, wij merken dit beter dan je denkt, als je nog ouderwetse (grijze) vullingen hebt, probeer dan maar eens op een alu folietje te kauwen. dat is elektrolyse pur sang. en geloof me... dat is geen pretje. Ook twee verschillende stukjes metaal op je tong leggen is goed voelbaar.

Jouw voorbeeld zegt ook al iets, Ik weet bijhvoorbeeld ook dat er geen woonhuizen binnen zoveel meter van hoogspanningskabels gebouwd mogen worden. Dat is echt niet voor niets, zie deze link:
[url=http://www.medischdossier.org/archief/jaargang_11/nummer_4/artikel_488/dossier_elektromagnetische_velden_ziekte_onder_hoogspanning.html]

Zelf ben ik er erg sceptisch over. ik denk dat het in beginsel wel plausibel is maar in hoever de invloed rijkt.......
Geen flauw idee. Vandaar ook dat ik deze dicussie startte.

Pappa is vissen.....
F.K  
#24 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 18:33:40(UTC)
F.K

40 ponder

Jowan schreef:
floriskouters schreef:
Zou best iets van waarheid inkunnen zitten.
Maar ik maak me er niet druk om. Vind aas en plek en observeren veel belangrijker.
net als het topic over het geluid van de pieper door de lijn naar de karper kon worden geleid.
(niks tegen de topicstarter)
Den dat er andere dingen belangrijker zijn.

Wil hier op terug komen heb een test gedaan onder eigen kant zonder rig aan mijn
lijn (alleen lood systeem). Voerde op mijn stek een beetje bij zoals normaal, naar
verloop van tijd komt een groepje van 3 karpers over mijn stek en beginnen met azen.
Op dat moment geef ik een paar trekjes aan de lijn delkim op standje 4/5 (gemiddelde
pieper volume). Tot mijn verbaasing schrikt 1 van de 3 karpers (nog wel de dikste)
gevolgd, door de 2 wat kleine karpers weg (waarschijnelijk reactie op de reactie van
de grote vis). Uit 1 situatie kan je geen conclusies trekken zeker wel voor herhaling
vatbaar! Lange afstanden kan je misschien gelijk hebben, maar vis je onder eigen kant
zit hier een kern van waarheid in (het waarnemen van trillingen). Aanvulling wanneer ik
alleen een sessie pak staat het geluid uit of op stand 2/3. Reden hierboven vermeld
en wil niet gehoord worden (het is hier niet vertrouwd s avonds). Kom hier op terug Knipoog

zoals je zelf al aangeeft 1 situatie is niet genoeg.
blijf het zelf te ver gezocht vinden.
maar als jij er vertrouwen in hebtLike
Erwin  
#25 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 20:21:21(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@Bob. Ook ik denk dat het ver gezocht is. Bedenk je dat het water vol ligt met verschillende metalen. Hier komen ze ook gewoon.

Ander voorbeeld. Onze Carpcam bestaat uit staal, alluminium, lood, pvc en er staat stroom op. Stralingen all over the place. Toch hebben we hier op sommige wateren het hele bestand ervoor gehad....
Bob van Biemen  
#26 Gepost : woensdag 16 mei 2012 12:12:13(UTC)
Bob van Biemen

CarpFeeling Crew

Dat het vergezocht is zou goed kunnen Erwin,
De carpcam is geen goed voorbeeld, al die onderdelen zijn op zijn minst gelakt of gecoat, anders is hij geen lang leven beschoren onder water.
Daarbij neemt de karper geen hap van de camera.

Met niet in de buurt komen van die metalen bedoelde de "ontdekker" niet dat ze in de andere hoek van het aquarium gingen zitten, ze zwommen er wel langs en bestudeerden het, maar raakten het absoluut niet aan. als de electrolyse weggenomen werd, door bijvoorbeeld enkel een hairrig in te zetten zonder lood/wartels werd het wel gepakt. kijk en dat geeft mij wel te denken.

Pappa is vissen.....
Henk Haarlem  
#27 Gepost : woensdag 16 mei 2012 17:07:54(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Aandachtig volg ik dit topic.
Henk Haarlem heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
download.jpeg
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Bob van Biemen  
#28 Gepost : woensdag 16 mei 2012 17:42:13(UTC)
Bob van Biemen

CarpFeeling Crew

Henk Haarlem schreef:
Aandachtig volg ik dit topic.

Breede lachd Briljant!Respect
Pappa is vissen.....
Maarten1977  
#29 Gepost : woensdag 16 mei 2012 19:26:15(UTC)
Maarten1977

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Voor diegene die naar aanleiding van TS toch overweegt de boel eens te gaan coaten heb ik hier een mooi spulletje Like

PLASTIDIP!!!!

http://www.conrad.nl/ce/..._id=google&insert=8J
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.