logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Henk Haarlem  
#21 Gepost : donderdag 3 mei 2012 15:59:54(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Lodewijk schreef:
heb je daar niet gewoon een vriezer staan????
hier wel in ieder geval....

We gaan niet allemaal naar een BW. Lodewijk.Knipoog
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Andre  
#22 Gepost : donderdag 3 mei 2012 17:05:06(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Ik wel dus, maar helaas zijn de voorziening zeer beperkt...
Marc  
#23 Gepost : donderdag 3 mei 2012 17:39:58(UTC)
Marc

20 ponder

Ik vind de reactie van Steven D wel erg kort door de bocht..te duur, smaken slecht en vangt minder?..

Dat ze aan de prijs zijn ben ik het mee eens maar dat de smaak niet goed zou zijn?.. Quote..jij smaakt het verschil en onze geschubde vriend ook??...haha wat een onzin..

Wat weet jij nou wat een vis al dan niet lekker vind?.. en wat jij lekker vind hoeft een vis niet te smaken en andersom ook niet.. tenminste ga ervanuit dat je geen verse driehoeksmosselen met schelp of levende kreeftjes en andere zooi uit een modderbodem op je menu hebt staan?..

Ik durf te zeggen (oei heilige huisjes..)dat je met een goede readymade van een gerenomeerd merk..(solar, dynamite..enz), uit een winkel met een goede doorloopsnelheid wat boilys betreft,( dus niet met zooi wat al twee jaar in een muffig schap ligt) absoluut niet gaat onderdoen voor een readymade...

En wat conservering betreft, indien op een normale manier (dosering) gebruikt, geloof ik niet dat een vis daar nou veel van zal merken..tenminste ik eet de gehele dag conservering en proef er nooit wat van...(beleg, ontbijtkoek, drinken, chips, noem maat op..

En ik begrijp dat ik wel een zooi 'anti-ready', over me heen trek, maar ik durf het wel op te nemen in een sessie tegen een persoon met een freezerbol...

Heb het n.l. al eerder gedaan op het Zijdelmeer..ik met een, zo als mijn maat noemde, wikkie wakkie bol tegen zijn freezers..haha ik wrijf het hem nog in!!

grt M.

Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Marc  
#24 Gepost : donderdag 3 mei 2012 17:43:36(UTC)
Marc

20 ponder

Oh ja, en ja ik vis ook met freezers.. en dat is zoals Steven D al zegt goedkoper...zou ik een 'dinamite source of solar clubmix in een readymade kunnen kopen voor de prijs van een freezer
dan lag mijn vriezer allang op straat!!....

duzz...
Henk Haarlem  
#25 Gepost : donderdag 3 mei 2012 17:50:46(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Marc schreef:
Ik vind de reactie van Steven D wel erg kort door de bocht..te duur, smaken slecht en vangt minder?..

Dat ze aan de prijs zijn ben ik het mee eens maar dat de smaak niet goed zou zijn?.. Quote..jij smaakt het verschil en onze geschubde vriend ook??...haha wat een onzin..

Wat weet jij nou wat een vis al dan niet lekker vind?.. en wat jij lekker vind hoeft een vis niet te smaken en andersom ook niet.. tenminste ga ervanuit dat je geen verse driehoeksmosselen met schelp of levende kreeftjes en andere zooi uit een modderbodem op je menu hebt staan?..

Ik durf te zeggen (oei heilige huisjes..)dat je met een goede readymade van een gerenomeerd merk..(solar, dynamite..enz), uit een winkel met een goede doorloopsnelheid wat boilys betreft,( dus niet met zooi wat al twee jaar in een muffig schap ligt) absoluut niet gaat onderdoen voor een readymade...

En wat conservering betreft, indien op een normale manier (dosering) gebruikt, geloof ik niet dat een vis daar nou veel van zal merken..tenminste ik eet de gehele dag conservering en proef er nooit wat van...(beleg, ontbijtkoek, drinken, chips, noem maat op..

En ik begrijp dat ik wel een zooi 'anti-ready', over me heen trek, maar ik durf het wel op te nemen in een sessie tegen een persoon met een freezerbol...

Heb het n.l. al eerder gedaan op het Zijdelmeer..ik met een, zo als mijn maat noemde, wikkie wakkie bol tegen zijn freezers..haha ik wrijf het hem nog in!!

grt M.

Ben het volkomen met je eens Marc, had alleen geen zin om dit allemaal te typen.Like Tik 'm aan!
Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Frank Penning  
#26 Gepost : donderdag 3 mei 2012 23:38:14(UTC)
Frank Penning

20 ponder

in een freezer zit nog vocht, is dus zwaarder...dus een kilo freezers bevat minder bolletjes dan een kilo readys..misschien zijn ze daarom wel wat duurder..Silenced
Henk Haarlem  
#27 Gepost : donderdag 3 mei 2012 23:50:10(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Frank Penning schreef:
in een freezer zit nog vocht,

Dat is dus met die Martin freezers niet zo, daarom gaan ze moeilijk schimmelen, de beste test daar in, heb ik met bollen die ik vergeten was uit de auto te halen en na twee weken met warm weer erachter kwam dat ze nog in de auto lagen, ze waren een beetje beschimmeld tot mijn verrassing.
Mvg. Henk Haarlem.

carpfigter  
#28 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 00:38:49(UTC)
carpfigter

35 ponder

leuk topic hahaha is weer grandioos lachen hier , ik ben et ook nie met steven d ééns in ieder geval , heb jaren met freezers aan de slag geweest en was ook helemaal overtuigd dat dit veel beter was ,maar we leven niet meer in de neighty's jongens de ready's die de dag van vandaag op de markt zijn ,zijn niet meer dezelfde als in de jaren 90 hé , geef mij maar goeie ready mades , ok ja ze zijn duurder maar laten we eerlijk zijn , de euro's die je meer uitgeeft aan ready's bespaar je dan weer op andere vlakken , onderandere de vriezer die een gans jaar moet staan draaien om je bollen goed te houden , en als je dan nog goeie instant ready's hebt zoals die waar ik mee vis , ga je op jaarbasis nog minder uitgeven dan aan die goeikope freezers waarvan je nog moet mee gaan dumpen ,reken maar uit , de benzine of diesel word er ook al niet goeikoper op om te gaan dumpen met freezers want ja eerlijk freezers zijn gemaakt om te voeren altans bij de meeste firma's , er zijn ook andere maar daar zit je dan ook weer in een hogere prijsklasse natuurlijk .
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Ray Schra  
#29 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 15:41:09(UTC)
Ray Schra

15 ponder

Wil je persé een vismeelboilie?

Deze zijn jammer genoeg in de regel gevoeliger voor beschimmelen dan een birdfoodvariant.
Marc  
#30 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 16:11:47(UTC)
Marc

20 ponder

OH ja om ff on topic te blijven...

Als ik freezers meeneen, laat ik ze zo kort mogelijk voor vertrek vers draaien met ff een snufje zout extra..(conserveert en extra smaak), vervolgens laten vacumeren en direct invriezen..
Bij aankomst zou ik ze niet in de auto maar er onder bewaren..wel ff in plastik bakken oid tegen harige gasten met een lange staart..onder de auto is het altijd kouder dan erin..schaduw en donker..(ook schimmelvertragend)..

Mocht er in die week toch wat witte schimmel ontstaan, wat overigens niet schadelijk is naar mijn weten (groene schimmel wel!)..dan haal ik ze uit de zakken en stop ze in droogzakken..
ook al worden ze knetterhard je vangt er gewoon op!...en in het water worden ze vanzelf ook week als aanbeten uitblijven..

Verder kan het ook zijn dat boilys wittig uitslaan maar dat hoeft niet altijd schimmel te zijn!..kan ook zout zijn wat uitzweet..!!

Mocht je toch voor een conservering gaan...denk dan eens aan melasse..eurotje per liter giet je er even overheen ff schudden en elke boily is weer een paar dagen beschermd..ze drogen niet uit en je hebt er ze in een erg goedkope soak staan..!!!..

twee andere opties zijn zout erover strooien..verwijderd schimmel maar ook het vocht in de boily..dus ze worden keihard..vind ik geen probleem maar kan zijn dat je er geen vertrouwen in hebt?..of mais meel meenemen en de boilys in emmers overdoen met lagen maismeel ertussen..(te veel gedoe persoonlijk..)..

misschien heb je hier wat aan?..iig suc6 en vang ze!

grt Marc
Andre  
#31 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 16:14:35(UTC)
Andre

30 ponder

Ray Schra schreef:
Wil je persé een vismeelboilie?

Deze zijn jammer genoeg in de regel gevoeliger voor beschimmelen dan een birdfoodvariant.

Ik heb al een zoete bol (geen freezer), maar wil er nog een (niet al te grote hoeveelheid) vismeel bollen naast vissen. Ik heb geloof ik inmiddels een leuke ready made gevonden :-).
Steven D  
#32 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 17:27:22(UTC)
Steven D

5 ponder

carpfigter schreef:
leuk topic hahaha is weer grandioos lachen hier , ik ben et ook nie met steven d ééns in ieder geval , heb jaren met freezers aan de slag geweest en was ook helemaal overtuigd dat dit veel beter was ,maar we leven niet meer in de neighty's jongens de ready's die de dag van vandaag op de markt zijn ,zijn niet meer dezelfde als in de jaren 90 hé , geef mij maar goeie ready mades , ok ja ze zijn duurder maar laten we eerlijk zijn , de euro's die je meer uitgeeft aan ready's bespaar je dan weer op andere vlakken , onderandere de vriezer die een gans jaar moet staan draaien om je bollen goed te houden , en als je dan nog goeie instant ready's hebt zoals die waar ik mee vis , ga je op jaarbasis nog minder uitgeven dan aan die goeikope freezers waarvan je nog moet mee gaan dumpen ,reken maar uit , de benzine of diesel word er ook al niet goeikoper op om te gaan dumpen met freezers want ja eerlijk freezers zijn gemaakt om te voeren altans bij de meeste firma's , er zijn ook andere maar daar zit je dan ook weer in een hogere prijsklasse natuurlijk .
grtzz

Jurgen, de nineties (of neighty's zoals jij ze noemt) heb ik karperend meegemaakt... dus daar hoef ik geen les over! Over de rest stuur ik je een pb Blij.

Verder ga ik er niet meer op in, dit is een forum waar iedereen z'n ding kwijt kan. Ik blijf 100% bij mijn standpunt.
Andre  
#33 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 21:19:47(UTC)
Andre

30 ponder

Dit is inderdaad een forum waar iedereen zn ding kwijt kan, dus dat betekent dat het ook kan zijn dat anderen het niet me je eens zijn ;-). In dit geval ga ik ook met het standpunt van Jurgen mee. Ik denk dat er genoeg goeie ready's zijn, die niet persé onderdoen voor freezers én die niet te duur zijn.
Mister X  
#34 Gepost : woensdag 9 mei 2012 00:43:41(UTC)
Mister X

50 ponder

@Marc Harige gasten met lange staart geniaal Breede lachd Helemaal met je eens als ik nou goud
zou plassen en dubbeltjes poepen koop ik mij ready mades! Alles bij elkaar gerekend
betaal je bijna evenveel voor freezers als ready boilies, helaas vergeten veel mensen
dat. Tijd gevist met div... boilies van richworth wat een goede boilies zijn dat. Stap
toch weer terug naar ready made boilies, hoeveelheid vis wat ik heb gevangen zeer
weinig voeren i.v.m voor voeren freezerbaits kan hier niet tegen op! Niet alleen met
1 boilie gevist verschillende soorten uitgeprobeerd gedurende 1 jaar lang, door geld
problemen een alternatief moeten zoeken (diepvries boilies). Probeer dit jaar weer
met deze boilies zijn de vangsten even goed of beter, zet ik mijn geld op ready mades Knipoog

@Andre Wil jij vertellen welke boilies jij in gedacht hebt voor de trip naar france?
Misschien kunnen wij jou adviseren gezien de samenstelling (schimmelgevoeligheid)
wil je dat voor jou zelf houden? Geloof mij een kermisatractie bol kan in je tegen
deel werken. Bijna iedereen vist tegenwoordig met jawbreakers en toverballen boilies.
Goede basis bestanddelen met als toevoeging kruiden kan je al heel goed op scoren Knipoog

PS: Kunst is dat de karpers het aas gaan zoeken, natuurlijk voedsel geeft een "zwak"
signaal af komen wij met "lantaarnpalen en stoplichten" vertellen hier moet je zijn.
Zie het als reclame wil je ook niet horen zien of proefen, hoor lees of zie je iets
van "vrienden" met goed advies (zien eten doet eten) wil je het toch een kans geven!
Je gaat toch niet met je verpakking onder water staan schreeuwen dat moet je eten Euforisch

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 01:32:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Andre  
#35 Gepost : woensdag 9 mei 2012 09:31:07(UTC)
Andre

30 ponder

Hey Jowan,

Aanvankelijk had ik MTC master b8 xl in gedachten, dat zijn freezers. Waarschijnlijk worden het nu de red pistache bollen van TTB baits. Deze zullen dus naast een zoete bol worden gevist en ook nemen we hennep, tijgers en pellets mee. Wel jammer overigens van de hoge bezorgkosten van ttb baits Niet eens

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 09:32:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

david_deman  
#36 Gepost : woensdag 9 mei 2012 10:04:14(UTC)
david_deman

15 ponder

Andre schreef:
Kon zo even geen topic hierover vinden, correct me if i'm wrong:

Laatste week mei/ eerste week juni vertrekken zitten we een weekje in Frankrijk. Ik verwacht dat het dan behoorlijk warm kan worden. De boilies die ik op dit moment in gedachten heb om mee te nemen zijn alleen leverbaar als freezers. Wel kunnen de freezers vacuum verpakt worden geleverd.

Hoe is jullie ervaring, is het een beetje te doen om (vacuum verpakte) freezers voor een week mee te nemen, zonder dat ze bederven, of is dat lastig? De beschikbare bagageruimte is beperkt, koelboxen meenemen zal lastig zijn.
Doen? of toch verder kijken voor een ready made?

Gaat meer dan perfect hoor..... Het kan zijn dat een vacuum getrokken pakken lost en dan deze gewoon in een droogzak hangen op een droge, ventilerende plek. Dan kan je gerust een maand aan het water vertoeven zonder problemen.
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
sebastian25  
#37 Gepost : woensdag 9 mei 2012 12:08:11(UTC)
sebastian25

15 ponder

Andre schreef:
Hey Jowan,

Aanvankelijk had ik MTC master b8 xl in gedachten, dat zijn freezers. Waarschijnlijk worden het nu de red pistache bollen van TTB baits. Deze zullen dus naast een zoete bol worden gevist en ook nemen we hennep, tijgers en pellets mee. Wel jammer overigens van de hoge bezorgkosten van ttb baits Niet eens

Die MTC master B8 zijn echt masterlijke bollen en gaan makkelijk een week mee. Een maatje van mij had ze 4 weken uit de vriezer in de schuur gehad en er waren slechts een paar witte puntjes te zien.
SvA  
#38 Gepost : maandag 14 mei 2012 19:15:48(UTC)
SvA

Nieuwe uitzetting

Andre schreef:
Hey Jowan,

Wel jammer overigens van de hoge bezorgkosten van ttb baits Niet eens

Zijn dat de bezorgkosten van Jacco of van het bedrijf dat ze vervoert? Zomaar iets om even over na te denken.
Andre  
#39 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 11:18:00(UTC)
Andre

30 ponder

Kun je dat toelichten SvA? Het mij grof gezegd geen reet uit hóe ze worden bezorgd, als ze maar in goede staat worden bezorgd. Als anderen dat voor een lagere prijs lukt, doen ze daar iets niet goed lijkt mij. De kiloprijs van de boilies komt daarmee fors hoger te liggen (op een niet al te grote bestelling) en da's jammer, met alle respect voor jacco en zn mannen.
SvA  
#40 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 14:32:37(UTC)
SvA

Nieuwe uitzetting

Als je pakketten met de TNT worden bezorgd staan daar gewoon bepaalde tarieven voor. Trouwens, bestellingen boven de 100 euro worden gratis verzonden, zoals het bij velen overigens is. Als bollenboeren bepaalde afspraken kunnen maken met de vervoerders zal dat ook worden doorberekend. Als dat niet zo is, dan zou je een dief van je eigen portemonnee zijn om een zak van 5 kilo en zegge € 27,50 gratis of voor minder te verzenden.

Ik loop hier niet voor eigen parochie te preken, dat is helemaal niet mijn intentie. Laat dat wel duidelijk overkomen maar niet de bollenboeren bepalen de verzendtarieven. Dat doen de vervoerders.

Je kan er overigens ook voor kiezen om het af te halen. Enkele bedrijven werken inmiddels ook met verdeelpunten wat is sommige gevallen ook wel handig kan blijken.

Aan jou de keuze verder, maar daar kom je wel uit Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (14)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.