ronald308 schreef:Eey thimon
Ik zeg ook niet dat er geen grote vis op zwemt maar tis toch wel frapant dat de hele plas alleen maar knolletjes vangt naja tot 24pond dan.Wij waren dan met zn 6en,maar je zult zelf wel weten hoeveel mensen er terecht kunnen.En als je dan elke dag 25 van die vissen van een kilo of 5 vangt dan ben je er wel zat van kan ik je zeggen.De begeleiding bij ons was gewoon ruk we hadden een bootje besteld met motor,kwamen we aan motor defect moest gereapareerd worden.2dagen later kwam dr een andere groep en kregen wel een motor ik zeg en wij dan ja die was nog bij de reparateur.En die dennenboom was maar een voorbeeld.Nou heb ik nog 1 vraagje.waarom wordt villedon zo vaak afgevist,leeg getrokken.of vidange of zo iets lees het namelijk regelmatig
Ronald,

b
gelukkig maar.. want ik dacht al, ik heb met de vidange zo mega veel 30,40 en 50ers gezien daar werd je gewoon bang van! haha!
een geweldige ervaring, niet alleen voor mijn studie maar ook voor mijn toekomst.
ik heb het hele meer leeg zien staan , ik weet alle bodemverlopen en ga maar door... echt prachtig!
ik kan indd heel goed begrijpen dat als je alleen knollen vangt met veel mensen je daar een keer een enorme puntneus van krijgt en dat gewoon zat word.
ik kan moeilijk begrijpen dat jullie begeleiding dan zo slecht was. ik heb daar hele andere ervaringen mee.
maar ik begrijp je wel hoor... en op zo'n moment zou ik ook over de zijk zijn, dus ik geef je daar groot gelijk.
ik vind het jammer dat je zo slechte ervaring hebt met villedon, want het is een goudmijntje!
zoals Henk aangeeft in de berichten hierboven , is dat grote vissen vaak een stek voorkeur hebben.
net als dat jij elke keer naar een snackbar gaat die goeie patat heeft en die je bevalt.
nu is dat een stom voorbeeld, maar zo moet je het even zien.
waarscheinlijk heb je helaas net die pech gehad met een verkeerde stek.
villedon voert 1x in de 2 jaar een vidange uit.
om te bekijken hoe de vissen er bij zwemmen (vitaal, ziektes, waterkwaliteit en al dat soort zaken meer)
en de kleine vissen + meerval word geselecteerd om naar buitenland te gaan.
de kleine vissen raak je dus kwijt.
+ dat er veel snoekbaars en snoek word verwijderd.
puur om de visstand gezond en beter te laten worden.
ik hoop dat je wat hebt aan mijn stukje
groeten.

b