logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Moon  
#21 Gepost : zaterdag 25 februari 2012 17:28:33(UTC)
Moon

5 ponder

Hey Dennis

Dat kan ik me indenken het is een heel mooi water en het ligt in een oase van rust, de vissen zijn super, vind het alleen wel jammer dat bijna alle steur en meerval eraf zijn was toch wel kicken zo,n beest drillen vanuit de boot we weten wel dat de albinomeerval er nog zwemt echt een ervaring om die te vangen -Blij
Je hebt een hele goede stek uitgekozen, we hopen dat jullie een goede week zullen hebben heel veel sucses en goede vangst.

Mvg Monique
ronald308  
#22 Gepost : zondag 26 februari 2012 13:18:35(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
yo wij hebben er vorig jaar gevist en het waren alleen maar knollen niet zwaarder als een pond of 15 de zwaarste was 26 pond.we hebben wel goed gevangen alleen niet erg groot vond het zelf een beetje tegenvallenDus...
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Roy Oostindien  
#23 Gepost : zondag 26 februari 2012 14:02:25(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Bedankjes: 4 keer
Ligt dat ook niet aan dat jullie misschien te hoge verwachtingen hadden??
Karperrazzi  
#24 Gepost : zondag 26 februari 2012 15:27:38(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
enzyme27 schreef:
de boeking is rond en het is stek 16 geworden omdat 15 al was geboekt maar dit is ook een mooie ruime stek.
nu nog wachten op junie en tot die tijd goed voorbereiden en hopen op een paar mooie vissen.

Haha..zullen we wedden dat stek 15 beter gaat lopen...
enzyme27  
#25 Gepost : zondag 26 februari 2012 17:41:01(UTC)
enzyme27

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
Karperrazzi schreef:
enzyme27 schreef:
de boeking is rond en het is stek 16 geworden omdat 15 al was geboekt maar dit is ook een mooie ruime stek.
nu nog wachten op junie en tot die tijd goed voorbereiden en hopen op een paar mooie vissen.

Haha..zullen we wedden dat stek 15 beter gaat lopen...

jullie zitten op 15 neem ik aan? ?
ronald308  
#26 Gepost : zondag 26 februari 2012 20:52:05(UTC)
ronald308

30 ponder

nou roy hoge verwachtingen? je mag toch wel verwachten dat je op zon water een 30er dr uit kunt halen we zaten met 6man en als dan de hoogste 26pond is vind ik dat toch wel een beetje tegen vallen.die vang je in in nl ok wel
Karperrazzi  
#27 Gepost : zondag 26 februari 2012 21:01:53(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Sorry, ik weiger om lootje te trekken bij een betaalputje. Ik maakte de opmerking omdat de topicstarter liever op 16 zitdan op 15. Ik zie zijn buurman al alle vis eruit trekken terwijl hij daar liever eerst wou zitten...

Maar goed laten we de btw discussie maar niet starten..
Roy Oostindien  
#28 Gepost : maandag 27 februari 2012 09:05:29(UTC)
Roy Oostindien

20 ponder

Bedankjes: 4 keer
Ronald het is en blijft vissen, heb zelf eens een week op gigantica gevist en geblankt. Ga in april naar een bw en ga er frank en vrij vissen, zonder hoge verwachtingen.
ronald308  
#29 Gepost : dinsdag 28 februari 2012 22:18:49(UTC)
ronald308

30 ponder

dat klopt ook wel roy maar als iedereen op de hele plas alleen maar knolletjes vangt,naja vissen tot 24 pond. maar je ziet dat er allemaal dikken opzwemmen.Meende dat op de site stond gemiddeld gewicht 30 pond.En nog een ander verhaal we hadden een bomenkenner bij ons dr stond 50er op met op de achtergrond dennenbomen ofzo bleek dat die bomen daar helemaal niet voor kwamen haha.Wij de eigenaar er confronteren op een gezamelijke bbq we moesten de bbq direct verlaten hij wou dr niks van weten wat een bakvolkNiet eens
crazyronald  
#30 Gepost : donderdag 1 maart 2012 11:05:32(UTC)
crazyronald

Nieuwe uitzetting

enzyme27 schreef:
crazyronald schreef:
Yes wij zitten er ook in de week 02-06-2012 op stek 17
Dus ik zou ook graag wat informatie van het water willen hebben.

Blij mot goedkomen samen met hans toch ?
us kijken wat we kenne vangen Blij

Weet zeker dat het een super week wordt met ze vieren kan niet wachten.
Henk Haarlem  
#31 Gepost : woensdag 14 maart 2012 11:38:20(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Leuk filmpie van afnetten van viledon.

Karperfilm.nl-Villedon Afvissen.

Wie ontdekt Thimon.Breede lach

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 maart 2012 16:59:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
thimon  
#32 Gepost : woensdag 14 maart 2012 12:37:24(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Henk Haarlem schreef:
Leuk filmpie van afnetten van viledon.
http://karperfilmpjes.nl...en-lac-de-villedon-2011/

Wie ontdekt Thimon.Breede lach

Leuk dat je dat hier laat zien henk Blijb
ik kom meerdere keren in het filmpje voor.
ik heb echt een superweek gehad en ben een prachtige ervaring rijker Blij

Blijb
Doorzetten wordt beloond!
thimon  
#33 Gepost : woensdag 14 maart 2012 12:52:16(UTC)
thimon

50 ponder

Man

ronald308 schreef:
dat klopt ook wel roy maar als iedereen op de hele plas alleen maar knolletjes vangt,naja vissen tot 24 pond. maar je ziet dat er allemaal dikken opzwemmen.Meende dat op de site stond gemiddeld gewicht 30 pond.En nog een ander verhaal we hadden een bomenkenner bij ons dr stond 50er op met op de achtergrond dennenbomen ofzo bleek dat die bomen daar helemaal niet voor kwamen haha.Wij de eigenaar er confronteren op een gezamelijke bbq we moesten de bbq direct verlaten hij wou dr niks van weten wat een bakvolkNiet eens

Ronald,

ik vind het heel jammer dat je net doet of er op villedon geen grote vissen zouden zwemmen.
bekijk het filmpje van de vidange dan nog maar eens een keer goed.
ik ben er zelf bij geweest ,en de beheerders zijn ontzettend goed volk.
de begeleiding van ons die week was ronduit geweldig te noemen.

het kan er naast ook zo zijn dat je zelf gewoon niet goed gevist hebt.
mensen die naar een betaalwater gaan waar grote vissen zwemmen ,denken vaak meteen ook dat ze die vissen meteen zullen vangen.
helaas is dat sprookje niet altijd waar.
dat is ook een kwestie van zelf gewoon goed kunnen vissen en een goede voertechniek gebruiken.

jammer dat je dan meteen daar de beheerders en het water op aan kijkt, wat ik er uit begrijp.

en die bomenkenner die jullie dan mee hadden was volgens mij ook niet zo slim...
ik ben zelf hovenier, en heb op villedon wel degelijk naaldbomen op sommige stekken gezien.

ik wens je veel succes in de toekomst op betaalwateren met grote vissen Blijb

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 maart 2012 12:55:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#34 Gepost : woensdag 14 maart 2012 21:00:46(UTC)
ronald308

30 ponder

Eey thimon
Ik zeg ook niet dat er geen grote vis op zwemt maar tis toch wel frapant dat de hele plas alleen maar knolletjes vangt naja tot 24pond dan.Wij waren dan met zn 6en,maar je zult zelf wel weten hoeveel mensen er terecht kunnen.En als je dan elke dag 25 van die vissen van een kilo of 5 vangt dan ben je er wel zat van kan ik je zeggen.De begeleiding bij ons was gewoon ruk we hadden een bootje besteld met motor,kwamen we aan motor defect moest gereapareerd worden.2dagen later kwam dr een andere groep en kregen wel een motor ik zeg en wij dan ja die was nog bij de reparateur.En die dennenboom was maar een voorbeeld.Nou heb ik nog 1 vraagje.waarom wordt villedon zo vaak afgevist,leeg getrokken.of vidange of zo iets lees het namelijk regelmatig
Henk Haarlem  
#35 Gepost : woensdag 14 maart 2012 21:19:50(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

@ Ronald
Vraagje, zaten jullie maar met in totaal 6 man op villedon? of met een groep van 6 op een vol geboekt meer?

Indien je met 6 was konden jullie niet een andere stek nemen dan?
of zaten jullie vast aan die stek en hadden gewoon een k*t stek wat grotere vissen betrof.
De grote hebben nu eenmaal een voorkeur van stek op wateren , ik ben op een water geweest waar de topvis altijd op de zelfde plek van het water er uit kwam iedere week, soms twee keer per week, 3 stekken konden haar vangen de rest van de stekken moesten het hebben van de rest van populatie.
De nummer twee van het water werd hooguit twee keer per jaar gevangen, maar die werd maar van een en dezelfde stek gevangen.

Dus het ligt aan de stek keuze suc6 of niet.
Hoewel ik teken voor 10 kilo + vissen.
(maar ook blij ben met kleiner.)

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 maart 2012 21:20:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
ronald308  
#36 Gepost : woensdag 14 maart 2012 21:25:53(UTC)
ronald308

30 ponder

Eey henk
Nee we waren met een groep van 6 in totaal waren er een kleine 20 man op dat meer.Echt henk het waren allemaal kleintjes tot een pond of 16 en kleiner als je daar de hele dag een stuk of 20 van vangt maal een week met als uitschieter en 24er dan ben je er wel een beetje flauw.En als niemand op dat water zwaarder vangt dan begin je je toch wel achter de oren de krabben
Henk Haarlem  
#37 Gepost : woensdag 14 maart 2012 21:46:55(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

ronald308 schreef:
Eey henk
Nee we waren met een groep van 6 in totaal waren er een kleine 20 man op dat meer.Echt henk het waren allemaal kleintjes tot een pond of 16 en kleiner als je daar de hele dag een stuk of 20 van vangt maal een week met als uitschieter en 24er dan ben je er wel een beetje flauw.En als niemand op dat water zwaarder vangt dan begin je je toch wel achter de oren de krabben

Dat is waar, maar als je het filmpje kijkt dan zitten ze er wel.
Dan moet je het maar zo zien, jullie zaten op een küt stek en de rest kan gewoon niet vissen.Breede lach
Maar jammer dat je er een kløte ervaring aan over heb gehouden.

Ter illustratie en een hart onder de riem te steken.
Op het water hier boven beschreven door mij, de eerste keer dat wij daar waren hebben we helemaal niets gevangen daar, maar we hebben het toch naar ons zin gehad door er gewoon van te kunnen genieten dat je daar met de beste vrienden die je heb daar zit.
We hadden meteen ook besloten om aan het eind van het jaar daar weer heen te gaan en toen hebben we goed huis gehouden daar met vangen.Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 14 maart 2012 21:49:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

thimon  
#38 Gepost : woensdag 14 maart 2012 22:13:22(UTC)
thimon

50 ponder

Man

ronald308 schreef:
Eey thimon
Ik zeg ook niet dat er geen grote vis op zwemt maar tis toch wel frapant dat de hele plas alleen maar knolletjes vangt naja tot 24pond dan.Wij waren dan met zn 6en,maar je zult zelf wel weten hoeveel mensen er terecht kunnen.En als je dan elke dag 25 van die vissen van een kilo of 5 vangt dan ben je er wel zat van kan ik je zeggen.De begeleiding bij ons was gewoon ruk we hadden een bootje besteld met motor,kwamen we aan motor defect moest gereapareerd worden.2dagen later kwam dr een andere groep en kregen wel een motor ik zeg en wij dan ja die was nog bij de reparateur.En die dennenboom was maar een voorbeeld.Nou heb ik nog 1 vraagje.waarom wordt villedon zo vaak afgevist,leeg getrokken.of vidange of zo iets lees het namelijk regelmatig

Ronald, Blijb

gelukkig maar.. want ik dacht al, ik heb met de vidange zo mega veel 30,40 en 50ers gezien daar werd je gewoon bang van! haha!
een geweldige ervaring, niet alleen voor mijn studie maar ook voor mijn toekomst.
ik heb het hele meer leeg zien staan , ik weet alle bodemverlopen en ga maar door... echt prachtig!Blij
ik kan indd heel goed begrijpen dat als je alleen knollen vangt met veel mensen je daar een keer een enorme puntneus van krijgt en dat gewoon zat word.
ik kan moeilijk begrijpen dat jullie begeleiding dan zo slecht was. ik heb daar hele andere ervaringen mee.
maar ik begrijp je wel hoor... en op zo'n moment zou ik ook over de zijk zijn, dus ik geef je daar groot gelijk.

ik vind het jammer dat je zo slechte ervaring hebt met villedon, want het is een goudmijntje!

zoals Henk aangeeft in de berichten hierboven , is dat grote vissen vaak een stek voorkeur hebben.
net als dat jij elke keer naar een snackbar gaat die goeie patat heeft en die je bevalt.
nu is dat een stom voorbeeld, maar zo moet je het even zien.
waarscheinlijk heb je helaas net die pech gehad met een verkeerde stek.

villedon voert 1x in de 2 jaar een vidange uit.
om te bekijken hoe de vissen er bij zwemmen (vitaal, ziektes, waterkwaliteit en al dat soort zaken meer)
en de kleine vissen + meerval word geselecteerd om naar buitenland te gaan.
de kleine vissen raak je dus kwijt.
+ dat er veel snoekbaars en snoek word verwijderd.

puur om de visstand gezond en beter te laten worden.

ik hoop dat je wat hebt aan mijn stukjeBlij

groeten. Blijb
enzyme27  
#39 Gepost : zondag 27 mei 2012 19:53:49(UTC)
enzyme27

20 ponder

Ojaaaa vrijdag avond eindelijk richting villedond Breede lach
Ik hou jullie op de hoogte Knipoog
enzyme27  
#40 Gepost : zondag 10 juni 2012 13:44:30(UTC)
enzyme27

20 ponder

ik ben gister terug gekomen van villedon.
vind het een mooi water en de beheerder is een top gast!
heb verder nergens wat over te klagen want alles is prima geregeld.
eten is er perfect door de kok die in een sterren restaurant heeft gewerkt.
elke dag vers stokbrood enzo. het water ligt in een rustig dorp en je hebt er van niemand last.
mijn maat en ik hebben 19 karpers weten te landen en een snoekje .
verder hebben we een stuk of 8 tot 10 lossers gehad.
mijn kleinste vis was
+- 8 pond ma wel een van de mooiste.
mijn zwaarste was 50,4 pond spiegel en dus mijn nieuw pr Breede lachBreede lachBreede lach
heb een uur in de storm in het water gestaan om deze vis te drillen die over de markers heen en weer zwom, bij de buren over de stuk links en rechts....
toen die eenmaal dichtbij was kreeg ik de vis maar niet omhoog om te scheppen... en is een maat van ons met het schepnet erbij gekomen en heeft me geholden deze vis te scheppen.
het was een super mooi en zwaar gevecht van een uur en ik en mijn arm was ook zwaar naar de kloten...
bijkomnen met een peuk en fles bier kreeg ik een run op mijn andere hengel en kon opnieuw een dril aangaan en wist ik een vis van 37 pond te landen..
mijn maat zijn zwaarste zat op 48 pond. verder een deel 30gers, paar 20gers.
wij zaten op stek 16 is een beetje centraal en de wind stond de hele week na de ahcterkan waar dan ook goed werd gevangen..
stek 10 had +- 80 vissen weten te landen maar over het algemeen wat lichter in gewicht.
windrichting en temperatuur is erg belangrijk op het water.
en vissen met totale slappen lijnen ook.
het was wel een langen rit maar zeer zeker de moeite waard. en wat mensen hier roepen over knolletjes.... er zwemmen zat maar dan ook egt zat dikken vissen rond... maar je mot ze wel weten te vangen he Knipoog
de fotos komen nog eerst ff wat bijslapen Tong

ps weet iemand of je een flitsboete thuis krijgt van frankrijk?

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 juni 2012 13:49:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (10)
3 Pagina's<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.