Hoi Ruud,
Als je mijn reactie goed leest zie je dat ik de parkeerbeheer ook bedoel ipv. de hengelsport controleur..
Met het geld over de rug van een ander verdienen doel ik ook op de "parkeerbeheer boa"
Als er 13.000.000 verdiend aan alleen parkeerboetes rond een winkelcentrum dan mag men zich toch wel af gaan vragen of alles wel goed is aangegeven, of dat het beleid wel goed is.
Maargoed als de kas vol is klaagt niemand van parkeerbeheer, dus word er ook niets veranderd.
Begrijp me niet verkeerd, als een zero tolerance beleid bij viswateren de enige mogelijkheid is om het nog dragelijk te maken aan de waterkant en om de mentaliteit van de visser te veranderen dan ben ik de laatste die daarover zal klagen.. mits dit op een normale manier gaat.
Hierbij ga ik natuurlijk uit van dat het in zo'n situatie niet ligt aan de "beschaafde" karpervisser. (waaronder ik mijzelf en zeker 90% van de forumbezoekers hier reken)
Dat het zover moet komen vind ik eigenlijk al belachelijk..
Handhaving is aan de ene kant noodzakelijk omdat iedereen anders maar doet waar hij/zij zin in heeft.
Wat ik gemerkt heb sinds dat ik anderhalf jaar geleden ben begonnen met karpervissen is dat het aantal controles explosief gestegen is. (Waar ik eerst nooit gecontroleerd werd, en dit toch echt jaren lang. Word ik nu soms wel 2x per dag gecontroleerd)
Mijn vraag is dan, waarom gebeurd dit ineens? en gebeurd dit met het oog op het beleid voor het behoud van de viswateren of is dit een manier om de staatskas te spekken?
Ik vind dat degene die handhaaft ook het respect moet verdienen en dat is iets waar veel handhavers geen gevoel voor (willen) hebben en dan ook nooit het respect zullen verdienen omdat ze zich autoritair gedragen.
Ze benaderen je alsof je bij voorbaat "schuldig" bent.
Waar ik respect voor kan opbrengen is, iemand die je op een respectvolle manier benaderd op een open (niet bevooroordeelde) manier.
Iemand van de plaatselijke HSV zal dat waarschijnlijk wel doen, bij bevoegde boa's en ook bij politie is dit in mijn ogen erg verschillend omdat ze niet dezelfde visie hebben.
Dat vind ik jammer, omdat er in mijn ogen altijd uitgegaan moet worden van wederzijds respect.
Meer woorden ga ik er niet over vuil maken, dit is mijn kijk/mening over het naleven van de regels.
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 maart 2012 01:57:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven