logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : donderdag 1 maart 2012 15:17:21(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : donderdag 1 maart 2012 17:40:53(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
wat een jankerd zeg
koop gewoon een trolly.....
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gijs van de Groep  
#3 Gepost : donderdag 1 maart 2012 18:04:02(UTC)
Gijs van de Groep

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Donders mooi voor die man, en dat 50% van de karpervisser bagger is heeft hij gelijk in.
peter servais  
#4 Gepost : donderdag 1 maart 2012 18:42:16(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik ben het met Gijs eens.
Parkeerplekken alleen voor mensen met een bootvergunning.. en de anderen mogen langs de weg parkeren..
Wat een waardeloze regels... maak parkeerplekken voor iedereen.
Natuurlijk weer een regeltje om ervoor te zorgen dat er geld verdiend kan worden door de BOA's.
En dan die BOA die het heerlijk vind om boetes uit te delen.
Het is dat hij niet bevoegd was om boetes uit te delen voor die tentjes anders had hij er met een grote grijns en z'n bonnenboekje bij gestaan.

Gelukkig voor die man dat hij het voor elkaar gekregen heeft.
Tijd voor die gemeente om de regels volledig te veranderen.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Karperrazzi  
#5 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 08:42:51(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen? 50% van de karpervissers en vervolgens deugt die boa niet i.vm zijn bevoegdheid. Volgens mij kan die BOA met de juiste bevoegdheid de karpervissers aanpakken die er een zooi van maken!
peter servais  
#6 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 13:42:48(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Ja maar die boa met de juiste bevoegdheid loopt daar juist weer niet rond... Daar doel ik op.. Ga je bij een natuurgebied het verkeer lopen handhaven.. Omdat de gemeente van die belachelijke regels bedenkt. Makkelijk geld verdienen vind je niet?
Die weten heel goed dat bezoekers dat daar niet verwachten. Die omschrijving op dat bord was trouwens ook erg vaag.
Verder heb ik het niet gehad over dat 50% van de karpervissers niet deugt. Al ben ik t daar wel mee eens.
Man, Man, wat een troep tref je soms aan.
Controleurs van de hengelsportvereniging heb ik niets op tegen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 2 maart 2012 20:58:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

kroon  
#7 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 14:30:40(UTC)
kroon

30 ponder

Bedankjes: 1 keer
vind het altijd wel gezellig met de controleurs van de vereniging.
ken je altijd veel te weten komen over het water en hoe en wat er gebeurt.
en bied zo'n man een lekker bakkie aan komt t helemaal goed
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
Ruud Gosselink  
#8 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 15:14:20(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Mijn bedrijfsarts was heel geïnteresserd,toen ik zie dat ik kon vissen en tuinieren, en ik moet gewoon gaan werken.

Er waren 6 vissers en die waren allemaal in overtreding om een of andere reden/ Leuk gedaan.

Van alle vissers die vorig jaar door een groep boa's is gecontroleerd was 5% in overtreding. Dat is toch een ander getal.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 2 maart 2012 15:20:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

peter servais  
#9 Gepost : vrijdag 2 maart 2012 21:04:11(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Kroon, dat zeg ik, met controleurs van de hengelsportvereniging heb ik geen problemen.
Die doen het niet vanuit het oogpunt geld te verdienen over jouw rug.
Ik mag er altijd ook graag mee praten, aangezien ze 9/10keer de zelfde interesses hebben qua visserij.

Ik heb gelukkig altijd mijn spullen op orde en gedraag mij aan de waterkant, dus daar maak ik mij geen zorgen over.
Groeten Peter, Knipoog

Ruud Gosselink  
#10 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 00:53:26(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Het gaat die andere controleurs ook niet om het 'verdienen'. We hebben regelmatig overleg met die mannen en die praten liever over leuke ontmoetingen dan over het schrijven van bekeuringen.
Na jaren van voorlichting en waarschuwingen werd het hier in de buurt toch steeds slechter met het gedrag van de 'collegavissers'. Na een paar serieuze aanvaringen tussen vissers en boa's zijn in gecombineerde acties met de politie heel veel bekeuringen uitgeschreven en is het helemaal klaar met waarschuwen. Overal wordt nu voor geschreven. Na twee jaar bonnenregen en bijna een algeheel visverbod is het vorig jaar eindelijk tot de meesten doorgedrongen dat het meer loont om alles in orde te hebben. Met politie en boa's heb je dan ook geen vervelende gesprekken. Er wordt zelfs al gesproken over een verruiming van de nachtvismogelijkheden in het gebied.

Wanneer het om verdienen gaat kunnen ze trouwens beter een paar kilometer verderop rond het winkelcentrum gaan lopen. In 2010 heeft parkeerbeheer Rotterdam voor + € 13.000.000 aan bekeuringen uitgeschreven. Dat is pas echt geld. Daar is het visserijgebeuren natuur;ijk helemaal niks bij.

En dat mocht die boa van het filmpje uitschrijven... een parkeerbon.
Anne  
#11 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 01:33:15(UTC)
Anne

25 ponder

De rijdende rechter is dus van mening dat de gemeente rekening had moeten houden met de belangen van de visser.
In dat geval, een parkeerplaats bij mijn favo viswatertje zou wel makkelijk zijn hahaha.
En als we dan toch bezig zijn, doe ook maar een vissteiger!

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
peter servais  
#12 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 01:52:38(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Hoi Ruud,

Als je mijn reactie goed leest zie je dat ik de parkeerbeheer ook bedoel ipv. de hengelsport controleur..
Met het geld over de rug van een ander verdienen doel ik ook op de "parkeerbeheer boa"
Als er 13.000.000 verdiend aan alleen parkeerboetes rond een winkelcentrum dan mag men zich toch wel af gaan vragen of alles wel goed is aangegeven, of dat het beleid wel goed is.
Maargoed als de kas vol is klaagt niemand van parkeerbeheer, dus word er ook niets veranderd. Nee hoor

Begrijp me niet verkeerd, als een zero tolerance beleid bij viswateren de enige mogelijkheid is om het nog dragelijk te maken aan de waterkant en om de mentaliteit van de visser te veranderen dan ben ik de laatste die daarover zal klagen.. mits dit op een normale manier gaat.
Hierbij ga ik natuurlijk uit van dat het in zo'n situatie niet ligt aan de "beschaafde" karpervisser. (waaronder ik mijzelf en zeker 90% van de forumbezoekers hier reken)
Dat het zover moet komen vind ik eigenlijk al belachelijk..

Handhaving is aan de ene kant noodzakelijk omdat iedereen anders maar doet waar hij/zij zin in heeft.
Wat ik gemerkt heb sinds dat ik anderhalf jaar geleden ben begonnen met karpervissen is dat het aantal controles explosief gestegen is. (Waar ik eerst nooit gecontroleerd werd, en dit toch echt jaren lang. Word ik nu soms wel 2x per dag gecontroleerd)
Mijn vraag is dan, waarom gebeurd dit ineens? en gebeurd dit met het oog op het beleid voor het behoud van de viswateren of is dit een manier om de staatskas te spekken?

Ik vind dat degene die handhaaft ook het respect moet verdienen en dat is iets waar veel handhavers geen gevoel voor (willen) hebben en dan ook nooit het respect zullen verdienen omdat ze zich autoritair gedragen.
Ze benaderen je alsof je bij voorbaat "schuldig" bent.

Waar ik respect voor kan opbrengen is, iemand die je op een respectvolle manier benaderd op een open (niet bevooroordeelde) manier.
Iemand van de plaatselijke HSV zal dat waarschijnlijk wel doen, bij bevoegde boa's en ook bij politie is dit in mijn ogen erg verschillend omdat ze niet dezelfde visie hebben.
Dat vind ik jammer, omdat er in mijn ogen altijd uitgegaan moet worden van wederzijds respect.

Meer woorden ga ik er niet over vuil maken, dit is mijn kijk/mening over het naleven van de regels.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 maart 2012 01:57:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Ruud Gosselink  
#13 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 09:42:13(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

Peter ik ben het helemaal met je eens. Alleen de 13 milj was over heel Rotterdam.

Ik ben zelf controleur en in 5 jaar heb ik maar één klein incident gehad. Mensen die het niet helemaal goed doen waren altijd aanspreekbaar en graag bereid om te luisteren en/of een foldertje aan te nemen. (Gratis verkrijgbaar bij de federatie en ook in Pools, Duits en Engels). Het verbaast me af en toe wel dat mensen zo slecht op de hoogte zijn van de regels die in het boekje staan. Iedereen weet van het beleid, maar neemt niet de moeite om het even door te lezen. Alsof ze zoveel vangen dat ze daar geen tijd voor hebben.Mee eens

Ik hoor aan de waterkant dan ook genoeg over het gedrag dat sommige boa's ten toon spreiden, maar zowel mijn vismaten als ik hebben zelf geen onprettige controles meegemaakt. Wij rekenen onszelf ook tot de vissers die alles op orde hebben. (En anders gaan we ergens zitten waar we niet gezien worden.Pinokkio )
Hetgeen waar de meeste mensen zich aan stoorden is de inconsequentie. De ene keer ( of op een andeer plek)komt een controleur en die vindt een tentje prima en de volgende keer krijg je een prent en moet je nog weg ook. Bij en zero tolerance beleid is dat in ieder geval over. Dat had die meneer in het filmpje ook. Jarenlang parkeert ie daar en zegt niemand er iets van en nu heeft Bromsnor ineens niets anders te doen.

Vorig jaar zijn we expres ergens gaan zitten waar het niet mocht, maar dat was eigenlijk alleen maar duidelijk wanneer je alle nieuwtjes in de gaten hield op de site van de federatie. En dan moest je nog heel goed kunnen lezen ook, omdat er door het veranderen van een stuk tekst een andere situatie onstond dan in de landelijke lijst beschreven.
Ook toen zijn we gecontroleerd door boa's van de federatie en hebben daar geen negatieve ervaring mee gehad. Wel een heldere uitleg en de namen op een lijst. Een tweede keer ging het geld kosten en dat hebben we maar niet uitgelokt.

Gradus Scholtens  
#14 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 11:31:29(UTC)
Gradus Scholtens

10 ponder

Bedankjes: 10 keer
Gijs van de Groep schreef:
Donders mooi voor die man, en dat 50% van de karpervisser bagger is heeft hij gelijk in.

Sorry, maar wat jij hier nu neerzet is discriminatie in zijn zuiverste vorm!!
Ik weet ook dat er veel karpervissers zijn die er een zooitje van maken, maar aan de andere kant, weet ik ook dat er veel boa`s genieten van de macht als ze weer en visser kunnen bekeuren, maar ik scheer ze toch ook niet allemaal over èèn kam? Er zijn er ook veel bij die snappen wel hoe het gaat en dit is met karpervissers ook zo!!!
Als de PVV een meldpunt opricht voor Polen is heel Nederland in rep en roer omdat dit racistisch zou zijn. In mijn ogen doe je nu hetzelfde met karpervissers!!!
Stop met het stigmatiseren van de karpervissers en laten we proberen om karpervissers die zich niet gedragen eruit te pikken en niet alle karpervissers de dupe te laten zijn van degene die er wel een zooitje van maken!!
Gerichte controle is m.i. het beste wat je hier aan kunt doen, een zooitje naast de tent is een waarschuwing, bij nog een overtreding wordt je vergunning ingenomen. Dan ben je zo van de herrieschoppers af en kunnen de goede eindelijk hun ding doen!!
Dus allemaal, neem je verantwoording en geef jezelf op als verenigingcontroleur en zorg dat we nog heel lang van onze hobby kunnen genieten!!

Ps,

Ik houd trouwens niet van mensen die via de rug van anderen hun zin willen krijgen, dat is imo wat deze man bij de rijdende rechter deed, jammer dat hij gelijk gekregen heeft en zodoende ook weer de karperscene schade heeft toegebracht.

Gradus….

F***k
luuk412  
#15 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 12:08:08(UTC)
luuk412

25 ponder

als ze in het flimpje zeggen dat hij 100meter moet lopen zou ik daar geen probleem van maken.
ik kocht een troly en liep die 100meter. en ik geef Gradus helemaal gelijk.
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Mister X  
#16 Gepost : zaterdag 3 maart 2012 12:10:38(UTC)
Mister X

50 ponder

Lees helaas niets over recreanten! Kinderen die tijdens het weekend feestjes bouwen
drugs gebruiken alles kort en klein slaan d'oh! Karpervissers worden er op aangekeken
zijn de laatste die gezien worden door controleurs. Ego opzij is het niet jou troep
ruim het toch meer op. Wordt anders toch nooit gedaan, met alle gevolgen van dien Teleurgesteld

PS: On-topic Willen jullie echt verandering kom in opstand. Zeg altijd Praat waar je achter staat, voeg het woord bij de daad Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.