Davey,
ik woon zelf in een heel waterrijke buurt van zwolle.
wat ik altijd doe in dit soort watertjes is net als wat henk zegt veel pen vissen.
kleine voerplekjes, en dan om de 10 min , kwartiertje verkassen.
maar de statische aanpak kan ook prima! (bij mij veel graskarper)
wat ik altijd doe, indd bij een lelie veld, of groot kroos bed. voeren met mais en duiven voer. (goed koken)
3 wat grotere voer plekken maken , heel verspreid. over het hele water , op plekken waarvan jij denkt dat goed zal zijn.
op 2 plekken positioneer je allebij 1 hengel. (liefst een super slappe lijn)
de 3e voerplek laat je met rust, net zo lang tot je het nodig vind om te verkassen van stek. bijvoorbeeld door het vangen van een vis op de éne, dat je even verkast naar de andere om de stek waar je de vis ving even met rust te laten.
bij mij werkt dit vaak super, en resulteert zich in meerdere mooie vissen op een avond.
als je een voerboot hebt, is het helemaal ideaal , deze gebruik ik ook altijd om mijn lijnen keurig uit te varen.
wat betreft de rigs en systeem. : ik gebruik bij deze aanpak altijd een 15 cm rig ongeveer.
haak : PB jungle hook size 6.
'shot on the hook' kan je heel simpel met een bait elastiekje maken. en een klein knijp loodje.
line aligner van PB, en het haakt als een gek!
ongeveer 60 / 80 gram lood.
qua bollen zou ik het gewoon op de knikker houden die je vertrouwt, dan moet het goed komen , helemaal als je een tijdje voert. (halve kilo per avond, verdeeld over 3 stekken) mais enz.. ong 1 kilo per stek)
Veel succes!