logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:35:01(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Dag mensen,

Nu het water helemaal dicht ligt gevroren, ben ik me alvast aan het voor bereiden voor wanneer het zonnetje weer gaat schijnen.

Wij hebben hier in de omgeving een leuke stadvijver liggen, welke ik vorig jaar heb bevist zonder enige voor bereiding.

Na een paar avonden lekker gevist te hebben met een graadje of 15-16 ving ik heel veel brasem, wat ik er ook aan deed ik bleef die brasem pakken, van dubbele boillie tot grote haken, ik bleef ze pakken. Tussen de brasems door kreeg ik een rare aanbeet, ik viste met slappe lijnen, me lijn van me linker hengel liep strak en dat resulteerde in een of twee piepen, waarbij ik dus weer dacht dat het weer om een brasem zou gaan. Na het oppakken van mijn hengel voelde ik dat het niet om een brasem ging, na een vrij korte dril belande er een vis van 28 pond op de mat, deze vis had een litteken op zijn rug. Alles netjes afgehandelt en terug gezet. Ik kwam de volgende dag terug en ving dezelfde vis weer en ik verspeelde nog een vis. Nu alles ging lopen kon ik niet meer vissen omdat ik op vakantie ging. Eigelijk heb ik dit water verder met rust gelaten maar wel in de gaten gehouden kwa vissers. De vissers viste allemaal tegen een rietkraag aan met boillies alleen en vingen soms wel een visje.

Nu wil ik het water opnieuw gaan bevissen, en het water geheel anders aanpakken. Ik wil alles zo klein mogelijk kiezen, het liefst ga ik met partikels vissen en als aas 1 tijgernoot + 1 fakecorn. Met de kans dat ik heeeeeel veeeeeeel brasem zal vangen, maar ik ben er bijna van overtuigd dat ik hiermee ook de karpers kan weg trekken bij het riet en dan naar mijn voerplek kan lokken wat tegen een lelieveld aanligt.

Doe ik hier goed aan en welke rig kan ik hier het beste voor gbruiken?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
snowmanfisher  
#2 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:40:07(UTC)
snowmanfisher

20 ponder

Ik zou het persoonlijk met 25 mm boilies proberen met 1,5 / 2 cm tussen haak en hair.
Zou alleen dan wel je onderlijn paar centimeter langer maken dan je normaal doet.
Als je athans normaal gesproken met kortere onderlijntjes vist

mvg

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 22:40:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#3 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:41:50(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Een stads vijver kan je wat mij betreft het beste met de pen hengel afstruinen, op plekjes die je van tevoren maakt, pen 10 min te water, geen aanbeet op naar de volgende, laat wel weer een handje voer achter, en als je toevallig er een ziet dan meteen daar proberen, doe wel een polaroid bril op.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
davey knol  
#4 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:45:53(UTC)
davey knol

25 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Hoi henk,

Bedank voor je tip, maar op dit watertje zal dat niet gaan.

Ik weet niet of jullie het filmpje kennen van Nash dat ze vissen in een park? Nou met zon water is het te vergelijken?

Leer van je fouten, geniet van je succes
Henk Haarlem  
#5 Gepost : donderdag 2 februari 2012 22:46:59(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
davey knol schreef:
Hoi henk,

Bedank voor je tip, maar op dit watertje zal dat niet gaan.

Ik weet niet of jullie het filmpje kennen van Nash dat ze vissen in een park? Nou met zon water is het te vergelijken?

Die park in Essex met Alan Blair? zou niet weten hoe ik daar zou mislukken met de pen, vergeet niet dat een pen hengel in een mum is omgebouwd is naar oppervlakte visserij.

Kijk eens dit filmpie classic hoe je kan pen vissen onder moeilijke omstandigheden en toch slagen.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 22:59:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
thimon  
#6 Gepost : donderdag 2 februari 2012 23:05:34(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Davey,

ik woon zelf in een heel waterrijke buurt van zwolle.
wat ik altijd doe in dit soort watertjes is net als wat henk zegt veel pen vissen.
kleine voerplekjes, en dan om de 10 min , kwartiertje verkassen.

maar de statische aanpak kan ook prima! (bij mij veel graskarper)

wat ik altijd doe, indd bij een lelie veld, of groot kroos bed. voeren met mais en duiven voer. (goed koken)

3 wat grotere voer plekken maken , heel verspreid. over het hele water , op plekken waarvan jij denkt dat goed zal zijn.

op 2 plekken positioneer je allebij 1 hengel. (liefst een super slappe lijn)
de 3e voerplek laat je met rust, net zo lang tot je het nodig vind om te verkassen van stek. bijvoorbeeld door het vangen van een vis op de éne, dat je even verkast naar de andere om de stek waar je de vis ving even met rust te laten.

bij mij werkt dit vaak super, en resulteert zich in meerdere mooie vissen op een avond.

als je een voerboot hebt, is het helemaal ideaal , deze gebruik ik ook altijd om mijn lijnen keurig uit te varen.

wat betreft de rigs en systeem. : ik gebruik bij deze aanpak altijd een 15 cm rig ongeveer.

haak : PB jungle hook size 6.
'shot on the hook' kan je heel simpel met een bait elastiekje maken. en een klein knijp loodje.
line aligner van PB, en het haakt als een gek!
ongeveer 60 / 80 gram lood.

qua bollen zou ik het gewoon op de knikker houden die je vertrouwt, dan moet het goed komen , helemaal als je een tijdje voert. (halve kilo per avond, verdeeld over 3 stekken) mais enz.. ong 1 kilo per stek)

Veel succes! Like

Doorzetten wordt beloond!
Mister X  
#7 Gepost : donderdag 2 februari 2012 23:05:36(UTC)
Mister X

50 ponder

@davey knol Krijg je het idee dat je "hard uitgedrukt" wordt verneukt door de karpers
m.b.t aanbeten? Klinkt bekend in de oren piepjes krijgen maar geen volle fluiters. Tip
pak altijd je hengel op bij het idee dit kan wel eens een karper zijn. Voorbeeld een
brasem aanbeet lijkt op een kermisattractie, t.o.v een paar piepjes of oploper. Denk
dat de karper zich heeft gehaakt stil blijf spuigen (nauwelijk beweegt). Misschien je
rigs korter maken (sneller contact met het gebruikte lood systeem) Long-hair wil echt
goed werken tegen brasem (witvis) krijgen haak & aas niet in 1 keer naar binnen succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 februari 2012 23:09:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#8 Gepost : donderdag 2 februari 2012 23:30:53(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Kleine 4mm pellets in een lekker soak, een 12mm dumbeltje met een nep maisje erboven op een kort snel draaiend rigje. Ik zou niet anders meer willen!
JeroenD  
#9 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 13:59:23(UTC)
JeroenD

30 ponder

Ik zou grote en vooral harde bollen gaan voeren. Of je moet het inderdaad leuk vinden om om de tien minuten je stek te verstoren door de vangst van een brasem...
Don't forget to smell the roses along the way...
freaky  
#10 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:11:20(UTC)
freaky

25 ponder

davey over welke vijver gaat het? heb de afgelopen 2 jaar veel in de buurt gevist, mag via pb

ik heb een water gehad waar ik veel brasem ving op 20 - 25mm bollen en zelfs op snowman 20+15mm, maar met een enkele tijgernoot aan de hair bijna geen brasem meer had. dus mss 1 tijger proberen en dan zonder die fake maisjes
leer om te vangen, vang om te leren
diesel  
#11 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 14:46:55(UTC)
diesel

40 ponder

fo11 schreef:
Ik zou grote en vooral harde bollen gaan voeren. Of je moet het inderdaad leuk vinden om om de tien minuten je stek te verstoren door de vangst van een brasem...

Ikzelf vis en voer hier int park uitsluitend met partikels aangeboden onder een niet al te zwaar dobbertje.
Mais,kikkererwten,en/of tijgernootjes sieren de haak.

Brasem en zeelt meld zich hier sporadisch aan als bijvangst.

groet erik
JeroenD  
#12 Gepost : vrijdag 3 februari 2012 17:12:15(UTC)
JeroenD

30 ponder

Vast een andere parkvijver als waar Davey zijn lijnen nat maakt dan...?
Don't forget to smell the roses along the way...
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.